Dotaz: odpojení baterky

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

majki
Všeználek
Příspěvky: 1021
Registrován: 02 dub 2007, 16:08
Bydliště: Praha / Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od majki »

Vzyt PLUS je proboha napeti...jak ho muzete nechat zapojeny??? Nechapu :roll:
Mazda2 1.3 TE '08 :D
History: Punto mk2a 1.2 16v Sporting / Punto mk2b 1.2 8v Active / Mazda 626 2.2 12v limo GD US '88
Reklama
 

Uživatelský avatar
lucass81
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 203
Registrován: 08 črc 2007, 23:13
Bydliště: Dolný Kubín, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lucass81 »

no odpajal som prvy kablik na baterke, ktory bol dostupny ;) a to bolo -, pretoze + je este pod krytkou, robil som to viacej krat a bez problemov. Aj som vyfuk takto zvaral priamo na aute a no problemo :)
Punto II. ELX, 1,2l 8V, 12/99
majki
Všeználek
Příspěvky: 1021
Registrován: 02 dub 2007, 16:08
Bydliště: Praha / Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od majki »

Tak to kukam...ja to tak urobil raz a kamos autoelektrikar ma malem prizabil ked to pozrel :lol:
Mazda2 1.3 TE '08 :D
History: Punto mk2a 1.2 16v Sporting / Punto mk2b 1.2 8v Active / Mazda 626 2.2 12v limo GD US '88
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

No teoreticky by to mělo bejt jedno,protože bez - nemáš nikde uzavřenej obvod.Ale taky odpojuju oba dva
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od Pun-to »

Kdysi dávno když byly v autech ještě dynama a z baterkama se dělaly psí kusy a přehazovaly se za chodu motoru tak se muselo nejdřív odpojit mínus. Když se odpojilo první plus a dostalo se na kostru tak z toho byla parádní svářečka :shock: a většinou i schořelo relé dobíjení.Proto se zásadně první odpojovalo mínus.
Dneska když baterku za chodu nesmíš odpojit tak je to úplně jedno co odpojíš první jestli plus nebo mínus.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
dedo.miki
Fiaťák
Příspěvky: 197
Registrován: 04 led 2007, 16:35
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Pokial treba odpojiť len pre drobnú opravu mimo zvárania elektrikou(aj CO2)Tak je to jedno.Ak idete zvárať el. tak ten mínus musíte odpojiť.Pri zváraní totiž kábel od zváračky ten uzemnovací môžte dať na také miesto ,že potom prúd si hladá lahšiu cestu a môže poškodiť eletrické zariadenia.
Ok-9
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 241
Registrován: 17 srp 2007, 23:16
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Ok-9 »

No nas ve skole ucily nejdriv odpojit -pak + a v ty prirucce to taky tak pisou... -Baterie demontaz a montaz- Odpojíme kabely od baterie. Nejprve ukostřovací kabel 1 (–) a potom kladný kabel 2 (+). Předtím odklopíme krycí víčko nahoru
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Presne tak... ja som tiez odpajal iba minus... pre kazdu vec... ako napisal Venca, nemas uzavrety obvod... staci odpojit minus ;)
Punto MK2 1.2 8V ELX
dedo.miki
Fiaťák
Příspěvky: 197
Registrován: 04 led 2007, 16:35
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Tak mínus ako prvý ,lebo ak odpájaš prvý plus môžeš zaskratovať pri montáži klúčom o kostru.
JuraJakub
Začátečník
Příspěvky: 17
Registrován: 27 srp 2007, 07:46
Bydliště: Blanensko JM

Příspěvek od JuraJakub »

majki píše:
Ok-9 píše:Ja sem mel baterku odpojenou celou zimu kdyz sem na aute delal cca 4 mesice a v pohode pak vsechno fungovalo jen jestli ten kamos nejdriv neodpojil+ a pak - to je spatne
2MIKI-GT taky radci posloucham turbo
??? Nechapu...pri odpojovani se prece PRVNE odpoji PLUS a pak MINUS. A pri zapojovani nejdrive MINUS a pak PLUS.
Jeden jedinej důvod proč je potřeba napřed odpojit - je ten, že - je kostra, takže když napřed odpojuješ + a náhodou při tom zavadíš klíčem o jakoukoliv železnou část, tak baterii zkratuješ.Nemluvě o tom, že ten klíč se pěkně rozpalí.A zapojení je naopak:napřed + potom - (ukostření)
JuraJ Mk2 1.2 16V
majki
Všeználek
Příspěvky: 1021
Registrován: 02 dub 2007, 16:08
Bydliště: Praha / Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od majki »

Hm, tak to je mi teda novinka...takze kamos autoelektrikar kecal...
Mazda2 1.3 TE '08 :D
History: Punto mk2a 1.2 16v Sporting / Punto mk2b 1.2 8v Active / Mazda 626 2.2 12v limo GD US '88
TV-Punto
Všeználek
Příspěvky: 1026
Registrován: 26 úno 2007, 16:30
Bydliště: Trebišov

Příspěvek od TV-Punto »

:twisted: keď niesi obojstranne ľavoruký tak to máš jedno čo odpojíš ako prvé lol

FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98
Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“