Stránka 2 z 2

Napsal: 03 zář 2007, 14:11
od majki
Vzyt PLUS je proboha napeti...jak ho muzete nechat zapojeny??? Nechapu :roll:

Napsal: 03 zář 2007, 14:13
od lucass81
no odpajal som prvy kablik na baterke, ktory bol dostupny ;) a to bolo -, pretoze + je este pod krytkou, robil som to viacej krat a bez problemov. Aj som vyfuk takto zvaral priamo na aute a no problemo :)

Napsal: 03 zář 2007, 14:14
od majki
Tak to kukam...ja to tak urobil raz a kamos autoelektrikar ma malem prizabil ked to pozrel :lol:

Napsal: 03 zář 2007, 15:22
od Vencapunto
No teoreticky by to mělo bejt jedno,protože bez - nemáš nikde uzavřenej obvod.Ale taky odpojuju oba dva

Napsal: 03 zář 2007, 15:37
od Pun-to
Kdysi dávno když byly v autech ještě dynama a z baterkama se dělaly psí kusy a přehazovaly se za chodu motoru tak se muselo nejdřív odpojit mínus. Když se odpojilo první plus a dostalo se na kostru tak z toho byla parádní svářečka :shock: a většinou i schořelo relé dobíjení.Proto se zásadně první odpojovalo mínus.
Dneska když baterku za chodu nesmíš odpojit tak je to úplně jedno co odpojíš první jestli plus nebo mínus.

Napsal: 03 zář 2007, 17:06
od dedo.miki
Pokial treba odpojiť len pre drobnú opravu mimo zvárania elektrikou(aj CO2)Tak je to jedno.Ak idete zvárať el. tak ten mínus musíte odpojiť.Pri zváraní totiž kábel od zváračky ten uzemnovací môžte dať na také miesto ,že potom prúd si hladá lahšiu cestu a môže poškodiť eletrické zariadenia.

Napsal: 03 zář 2007, 19:08
od Ok-9
No nas ve skole ucily nejdriv odpojit -pak + a v ty prirucce to taky tak pisou... -Baterie demontaz a montaz- Odpojíme kabely od baterie. Nejprve ukostřovací kabel 1 (–) a potom kladný kabel 2 (+). Předtím odklopíme krycí víčko nahoru

Napsal: 03 zář 2007, 19:54
od Arrow79
Presne tak... ja som tiez odpajal iba minus... pre kazdu vec... ako napisal Venca, nemas uzavrety obvod... staci odpojit minus ;)

Napsal: 03 zář 2007, 21:03
od dedo.miki
Tak mínus ako prvý ,lebo ak odpájaš prvý plus môžeš zaskratovať pri montáži klúčom o kostru.

Napsal: 04 zář 2007, 08:05
od JuraJakub
majki píše:
Ok-9 píše:Ja sem mel baterku odpojenou celou zimu kdyz sem na aute delal cca 4 mesice a v pohode pak vsechno fungovalo jen jestli ten kamos nejdriv neodpojil+ a pak - to je spatne
2MIKI-GT taky radci posloucham turbo
??? Nechapu...pri odpojovani se prece PRVNE odpoji PLUS a pak MINUS. A pri zapojovani nejdrive MINUS a pak PLUS.
Jeden jedinej důvod proč je potřeba napřed odpojit - je ten, že - je kostra, takže když napřed odpojuješ + a náhodou při tom zavadíš klíčem o jakoukoliv železnou část, tak baterii zkratuješ.Nemluvě o tom, že ten klíč se pěkně rozpalí.A zapojení je naopak:napřed + potom - (ukostření)

Napsal: 04 zář 2007, 13:48
od majki
Hm, tak to je mi teda novinka...takze kamos autoelektrikar kecal...

Napsal: 05 zář 2007, 05:37
od TV-Punto
:twisted: keď niesi obojstranne ľavoruký tak to máš jedno čo odpojíš ako prvé lol