Stránka 2 z 2
					
				Re: baterka
				Napsal: 27 čer 2010, 15:03
				od Petr1968
				OPTIMA Yellow Top S-5.5   Akumulátor na věky. Za osmičku. 

 
			
					
				Re: baterka
				Napsal: 27 čer 2010, 20:59
				od AlexAG
				
			 
			
					
				Re: baterka
				Napsal: 27 čer 2010, 21:04
				od Petr1968
				Slabé kapacity
			 
			
					
				Re: baterka
				Napsal: 28 čer 2010, 10:37
				od marcel.pce
				Rufu píše:Jaká velikost baterky tam tedy vlastně pasuje? Marcel píše že víc jak 62Ah se tam nevejde a já mám přitom na  JTD 74Ah která je v kopru (mám obavu že je původní 8 let stará)takže nutně potřebuju koupit.A vypadá to že Varta blue dynamic by normálně pasovala.
Ahoj, originální kastlík na baterii v Multiple je rozměrově opravdu stavěn jen na baterii cca 60 - 62 Ah, po drobných úpravách se tam vejde baterie cca 75Ah, od některého výrobce i 80Ah.
U benzínového modelu se pouze vyjme plastová vanička z držáku baterie, u nafty se navíc musí upravit/přemístit pojistkové pouzdro které je vlevo od baterie při pohledu pod kapotu (plechový držák lze i naohýbat).
U benzínových modelů nemá větší baterka žádný efekt, naopak hůře se nabíjí.
U naftových je to žádaná změna ku prospěchu - především nárůst startovacího proudu je znatelný. Kapacita nad 70Ah se v provozu příliš neprojeví. Upřímně, je-li v pořádku palivová soustava a žhavení, nechytne-li Mulťa na druhý pokus, nechytne už vůbec. To platí pro většinu moderních aut, proto se z výroby instalují tak malé akumulátory....
 
			
					
				Re: baterka
				Napsal: 01 črc 2010, 22:28
				od anonyme
				U benzínových modelů nemá větší baterka žádný efekt, naopak hůře se nabíjí.
Tak to bych rád proč tomu tak je a proč u naftového se větší baterka taky nenabíjí hůře? To přece záleží na výkonu alternátoru a né jestli zážehový nebo vznětový motor?
 
			
					
				Re: baterka
				Napsal: 02 črc 2010, 06:29
				od andreapipo
				...až tolik elektrice nerozumím, ale podle prospektů je u benzínu psaná 50/60 Ah (s klimatizací). Takže prakticky stejná jako u nafty. Nabíjet se musí obě stejně, dobíjení by mohlo být u slabšího alternátoru horší. Ale předpokládám, že oba motory mají alternátor o stejném výkonu. Nebo nemám pravdu  

 
			
					
				Re: baterka
				Napsal: 02 črc 2010, 12:25
				od marcel.pce
				Ahoj,
kromě kapacity je podstatný taky tzv "startovací proud" tedy jaký proud je schopna baterie v jednom okamžiku poskytnout.
Zatímco u benzínu (nízká komprese) je potřeba cca 200A, u dieselu je to trojnásobek. Tímto parametrem se také liší kvalitní a nekvalitní akumulátory. A mimo jiné je mezi kapacitou a proudem jakási přímá úměra, druhá veličina je technologie, jakou se baterie vyrábějí - připomeňme si OPTMY, při velikosti jako u běžné 62Ah je kapacita 100Ah a start. proud místo cca 480A téměř 1000A. To je ale extrém.
Ale zpět k tématu - k nastartování diesela je potřeba nepoměrně více energie a baterie se tedy více startem vybije. Samozřejmě mívá diesel i výkonnější alternátor, ale není to totéž - do baterky lze "pumpovat" jen omezené proudy....
			 
			
					
				Re: baterka
				Napsal: 02 črc 2010, 13:27
				od Petr1968
				Optima má i větší životnost. Klidně i 15 let a více. A dokáže dávat vysoký startovací proud až do úplného konce.
			 
			
					
				Re: baterka
				Napsal: 05 dub 2012, 09:06
				od lulu
				VARTA BLUE dynamic za cca 1500Kč
pro benzín 
52Ah, pro naftu 
60Ah
http://www.autobaterie-varta.net/konfig ... -186--438/ 
			
					
				Re: baterka
				Napsal: 07 dub 2012, 09:47
				od Minimaxa
				hezkej kostlivec ve skříni, po dvou letech  
 
  