Stránka 2 z 2

Napsal: 27 zář 2008, 13:18
od Graun
liborko píše:
Graun píše:
stifmajstrABARTH píše:ha nahodou sem to menil...ne teda na puntu ale na Asii Rocste,Suzuki samurai2x,4kolce2x....a ja nic neodvzdusnoval co se veslo to sem nalil pak to probeh pak dolil hm? a zadnej problem :wink:
no prave, ze na Puntu je ta expanzka nize nez topeni a proto se muze stat, ze to pak spatne topi, coz se da poznat uz za nedlouho, jak se ochladi :D
Nevim jak to je na tech autech cos "obsluhoval", ale pokud je expanzka vyse, neni to tak kriticke.
Btw to ze nebyl problem je otazka...topeni nemusi zcela topit :wink:

EDIT: Jo jeste pro upresneni...mluvim o 1.2 8V, kde je ta nadrzka na chladici, u ostatnich to bude jine.
né že se může stat že to netopi,ono to netopí pokaždé při výměně chl.kapaliny,musí se to odvzdušnovat vždy :wink: a je to docela prdel odvzdušnit :wink:
Ja psal o tech jeho vehiclech, na kterych to delal.

Napsal: 28 zář 2008, 09:39
od jenik11
stifmajstrABARTH píše:a neni levnejsi si takovou blbost jako vymena chladici kapaliny udelat sam? sundat hadici nechat vytect,pripojit nalejt protocit dolejt? :roll:
Tohle je odpověď z jiného fóra:

Z jakýho důvdu ji chceš měnit ? Sundat hadici ke chladiči, otevřít expanzku - na chladiči, povolit odvzdušňovák ( na hadici k topení ) vylít původní kapalinu. Dát zpátky hadici ke chladiči, nalít pro výplach samostatnou destilku, jak poteče odvzdušňovákem tak ho zavřít, nastartovat motor a dolívat při otevřený expanzce, mačkat hadice - vyhnat bubliny, kontrolovat teplotu motoru, pákrát prošlápnout a expanzku zavřít. Nechat prohřát, pak tu destilku vypustit a napustit nemrzkou s destilkou podle poměru co je napsanej na nemrzce -20°C bude stačit. Nejdůležitější je hlídat teplotu motoru po napuštění.