Stránka 12 z 42

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 20 črc 2018, 13:38
od little_boy
No ja jsem to vlakno moc nesledoval, z poslednich prispevku tak nevypada :) Urcite s tim maji krome plynaru problemy i ostatni? U zanovniho auta bych ani jinde problemy nehledal, ruply svody tam nemaj urcite ;)

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 20 črc 2018, 13:44
od TipoLPG
little_boy píše:Tohle je ucebnicovy priklad proc automobilky davaji ruce dal od LPG - LPG je napytel palivo, strasne u nej kolisa kvalita, nasledne LPG rozhodi adaptace ECU a nestesti je na svete.
Tohle je zjevny a bezny duvod problemu pri studenych startech obecne, neni potreba hledat priciny v specialnim tajemnem SW nebo vyrobnich tolerancich :) Akorat jak je zde videt to proste lidi nedokazi pobrat...
Problém se špatným startem tu mají i čisté benzínové verze, tak nejdřív pořádně předchozí příspěvky čti a pak piš ty příklade :lol:

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 23 črc 2018, 13:34
od Andy350
Podla mojich znamych ktori sa venuju uprave motorov Shell je to najhorsie co mozes do toho davat. Lepsi je vraj Slovnaft a najlepsi OMV (na Slovensku). V rakusku je Shell ovela ovela lepsi. Tankujeme srackove paliva. Moj motor so 100-oktanom netrase. Ale ked natankujem 95 na Slovnafte . nie vzdy ale robi to.

Najhorsie to bolo ked som bol nuteny natankovat no Name, to bola katastrofa. Naopak tankovanie v Rakusku a Taliansku bolo pre motor ako almazia. Krasne starty bez akehokolvek zavahania.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 23 črc 2018, 14:34
od martin72
Pokud je příprava směsi pro studený start hodně na hraně (moc přesná - obohacení minimálně nezbytně nutné) , tak bude stačit najetí 5tisíc kilometrů, aby se sací kanály v hlavě pokryly tenkou vrstvou napečeného oleje. Hodně záleží na aditivech obsažených v palivu samotném. Množství těchto úsad je opravdu závislé na kvalitě paliva. Zmíněný povlak v sacích kanálech funguje jako houba. Po dojetí je motor teplý a benzín nasáklý v tomto povlaku se odpaří. Po studeném startu část paliva uvízne v sacím kanálu a nedostane se do válce a směs se chová jako chudší než bylo zamýšleno. U motoru, který je čistý tento problém mít nebude.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 23 črc 2018, 17:29
od Robino65
To s tým Rakúskom mi pripomína Cuky-Luky :-)
Shell na Slovensku je smrrrrrť, najlepší je Rákusku, né? :-)

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 24 črc 2018, 11:07
od TipoLPG
Dnes ráno auto odvozeno do servisu s tím že jsou špatné studené starty a cukání mezi 2 a 3 tis ot.
Tak uvidím kdy to bude hotové.
Dostal sem nahradni auto Fiat 500L

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 27 črc 2018, 09:06
od Ján
Ahoj. Auto ešte nemáš hotové?

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 27 črc 2018, 11:12
od TipoLPG
Dnes konečně auto opraveno, software je nyní aktuální co výrobce dodává, a dle diagnostiky byl špatný nějaký snímač tlaku nebo tak nějak podobně, byl vyměněn a zatím to vypadá že už konečně bude vše OK, uvidíme ráno při startování.
Byla provedena kontrola svíček a celkového zapalování, proveden test komprese (byl mi ukázan její výsledek) vše v pořádku.
Tak doufám že teď už budu spokojeně jezdit

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 27 črc 2018, 18:26
od martin72
To vypadá na klasiku - MAPsenzor. Většinou začne kecat až po 100tisicich.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 27 črc 2018, 20:49
od jojo007
TipoLPG píše:Dnes konečně auto opraveno, software je nyní aktuální co výrobce dodává, a dle diagnostiky byl špatný nějaký snímač tlaku nebo tak nějak podobně, byl vyměněn a zatím to vypadá že už konečně bude vše OK, uvidíme ráno při startování.
Byla provedena kontrola svíček a celkového zapalování, proveden test komprese (byl mi ukázan její výsledek) vše v pořádku.
Tak doufám že teď už budu spokojeně jezdit
Aj po oprave pri studených štartoch Ti idú otáčky na cca 1500 a po minúte klesajú? Ja som do servisu objednaný na 31.7. tak uvidím čo mi s tým porobia...

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 27 črc 2018, 21:24
od TipoLPG
Po opravě sem studený start ještě neměl, až ráno.
Dělalo mi to, že hned po startu šel motor jako na 3 válce a celé auto se trepalo, už sem to tu v předchozích příspěvcich psal co mi to dělá, teď doufám že to dělat už nebude

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 28 črc 2018, 12:37
od martin72
T-jet po studeném startu jde u eura4 na 1300ot/min. Tyto otáčky si drží při venkovní teplotě cca 24°C do minuty, pak otáčky klesají zhruba po skocích 200ot/min. Na 750ot/min je během následných 20s max. Tento průběh je úplně normální a já teda odjíždím hned po nastartování. Předpokládám, že zdejší uživatelé znají princip spalovacího motoru a jeho příslušenství, tak že tu netřeba rozepisovat, proč i v teplém počasí drží motor po startu vyšší otáčky.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 28 črc 2018, 22:12
od jojo007
martin72 píše:T-jet po studeném startu jde u eura4 na 1300ot/min. Tyto otáčky si drží při venkovní teplotě cca 24°C do minuty, pak otáčky klesají zhruba po skocích 200ot/min. Na 750ot/min je během následných 20s max. Tento průběh je úplně normální a já teda odjíždím hned po nastartování. Předpokládám, že zdejší uživatelé znají princip spalovacího motoru a jeho příslušenství, tak že tu netřeba rozepisovat, proč i v teplém počasí drží motor po startu vyšší otáčky.
Tak keď si to takto pekne rozpísal povedz mi prečo toto nerobí Chevrolet Aveo? Tiež je to Euro 4... Toto auto máme doma a keď naštartujem studený motor otáčky stúpnu na 1100 a po nejakých 3 sek. klesnú pri tej teplote čo spomínaš. Zato sa čudujem prečo to tak robí na T-jet...

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 30 črc 2018, 16:51
od martin72
Nastavení zahřívací sekvence může mít každý výrobce jinak a i každý motor. Je pravda, že při venkovní teplotě 20°C+ by mohly být otáčky z pohledu motoru nižší, ale zde se preferuje rychlé zahřátí katalizatoru , aby byl funkční. Proč si chevy vystačí s nižšími otáčkami a ještě po kratší dobu, to netuším. Každopádně po proceduře co provede t-jet cca do 90s po startu, tak už pak jede bez obohacení směsi. Co si pamatuji z dob kdy měly auta ještě sytiče, tak existovaly dva způsoby jejich nastavení, v obou případech byla směs obohacena, ale jeden měl nižší otáčky motoru a pracoval s bohatší směsí než druhý, který používal vyšší otáčky a chudší směs oproti prvnímu. Mě režim u t-jet nepřekvapil, jelikož se obdobně chovala Marea i Punto. Pokud by šly otáčky nad 1500 , tak bych se o to asi začal zajímat. Zase by ale záleželo na vnější teplotě.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 03 srp 2018, 13:42
od Martin.nz
Taky souhlasím s tím, že každý výrobce si provozní vlastnosti nastaví sám. Ty otáčky bych vůbec neřešil, co by mi vadilo je ten nepravidelný chod a klepání po startu. Chtělo by to víc odpovědí od lidí co mají tento typ motoru v Tipu.