Závady
Moderátor: peta.smolik
Re: Závady
Prodat nepojízdný je nesmysl, to leda darovat Osobně bych volil nastudovat a udělat sám, pokud nejsi úplná lama tak se toho neboj.. Pak to nebude za 20 kolíků ale výrazně míň a i si ohlídáš kvalitu práce..
V podstatě ti stačí jen tohle (je třeba ověřit podle konkrétního typu motoru)
https://www.motora.cz/victor-reinz/02-3 ... pNr=119841
https://www.motora.cz/victor-reinz/14-3 ... pNr=119841
Kdyby i rozvody:
https://www.motora.cz/gates/KP15503XS-2 ... pNr=119841
Cardo asi bude levnější (tam beru často, dobrý ověřený obchod. Motora má větší sortiment. Příp. Pema)
Ze spešl nářadí (kromě běžný velký gola sady) přípravky na rozvody, momentový klíč (např. kalibrovaný Honiton).. Pak náplně = chladicí kapalinu, případně olej + filtr
Hlava se kontroluje na rovinnost, pokud je křivá tak se rovná
Kdybys dělal úplně všechno včetně kruhů, tak materiál se vejde do desítky, a všechno nářadí s tou golou tak 5k.. V servisu dáš raketu, jediná výhoda že se s tim nemusíš crcat...
V podstatě ti stačí jen tohle (je třeba ověřit podle konkrétního typu motoru)
https://www.motora.cz/victor-reinz/02-3 ... pNr=119841
https://www.motora.cz/victor-reinz/14-3 ... pNr=119841
Kdyby i rozvody:
https://www.motora.cz/gates/KP15503XS-2 ... pNr=119841
Cardo asi bude levnější (tam beru často, dobrý ověřený obchod. Motora má větší sortiment. Příp. Pema)
Ze spešl nářadí (kromě běžný velký gola sady) přípravky na rozvody, momentový klíč (např. kalibrovaný Honiton).. Pak náplně = chladicí kapalinu, případně olej + filtr
Hlava se kontroluje na rovinnost, pokud je křivá tak se rovná
Kdybys dělal úplně všechno včetně kruhů, tak materiál se vejde do desítky, a všechno nářadí s tou golou tak 5k.. V servisu dáš raketu, jediná výhoda že se s tim nemusíš crcat...
- Reklama
Re: Závady
Cena materiálu je ok,ale sám bych se do toho fakt nepustil. Mám pár "kamarádů" co mají servis,tak zkusím štěstí u nich,ale každopádně díky za každou radu.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Závady
Ještě mne napadlo turbo,nemůže to být tím?
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 62
- Registrován: 23 úno 2020, 15:04
Re: Závady
Kolik máš najeto?
Snad těsnění pod hlavou není důvod se auta zbavit?
Snad těsnění pod hlavou není důvod se auta zbavit?
Tipo HB 1,4Tjet Mirror modrá Venezia
Re: Závady
120 000 km. Těsnění by se někde projevilo,nebo ne?
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Závady
Vždyť se projevuje.. smrad benzínu z kapaliny, bubliny v kapalině... Podívej se při běžícím motoru, zaměř se na bubliny ve vodě a tlakování hadic (víčko při horký kapalině neotvírat, pokles tlaku = může to vychrstnout páru do ksichtu), jistota je test na spaliny ve vodě. Voda ti neubývá takže do válce nejde = na svících ani čele pístu se to neprojeví. ale můžou jít spaliny do vody. Jinak zjednodušeně válec do kterýho jde voda je čistej bez karbonů a kapalina se projeví i na elektrodě svíce.
Turbo pokud myslíš že olej z turba jde přes ložiska turba do sání a shoří ve válci - ano to je možný.
Hodně jde poznat ze svíček.. Pokud by olej šel z turba do sání, tak sání za turbem bude zablemcaný olejem (trochu oleje je normál) a svíce na všech válcích ca stejný. Pokud olej jde do válce z olejovýho kanálu přes těsnění hlavy tak to bude na tom válci do kterýho to jde. Podobně prasklej nebo zapečenej kroužek.
Ložiska turba odchází hlavně když se nedochlazuje při dojetí, nejhorší je dlouhý kopec na dálnici, dojedeš na odpočívadlo a chcípneš.. Turbo je žhavý, když stopneš motor tak stopneš i mazání a na žhavý hřídeli se olej přehřívá, napejká se, časem to ložisko vydře, zvětší vůli a olej protejká tak že se nestíhá odvádět a jde do sání. Je třeba nechat vrnět aspoň půl minuty na volnoběh, nebo poslední kilometr dojíždět s lehkou nohou. Platí to i pro motory s externím čerpadlem - po chcípnutí sice ještě chvíli běží chlazení (nekde jen voda někde i olej), ale hřídel turba stojí a napejká se to taky.
Turbo pokud myslíš že olej z turba jde přes ložiska turba do sání a shoří ve válci - ano to je možný.
Hodně jde poznat ze svíček.. Pokud by olej šel z turba do sání, tak sání za turbem bude zablemcaný olejem (trochu oleje je normál) a svíce na všech válcích ca stejný. Pokud olej jde do válce z olejovýho kanálu přes těsnění hlavy tak to bude na tom válci do kterýho to jde. Podobně prasklej nebo zapečenej kroužek.
Ložiska turba odchází hlavně když se nedochlazuje při dojetí, nejhorší je dlouhý kopec na dálnici, dojedeš na odpočívadlo a chcípneš.. Turbo je žhavý, když stopneš motor tak stopneš i mazání a na žhavý hřídeli se olej přehřívá, napejká se, časem to ložisko vydře, zvětší vůli a olej protejká tak že se nestíhá odvádět a jde do sání. Je třeba nechat vrnět aspoň půl minuty na volnoběh, nebo poslední kilometr dojíždět s lehkou nohou. Platí to i pro motory s externím čerpadlem - po chcípnutí sice ještě chvíli běží chlazení (nekde jen voda někde i olej), ale hřídel turba stojí a napejká se to taky.
Re: Závady
Ahoj. Mám další indicie ohledně mého problému. Konec výfuku mám černý(saze),ale úplně suchý. Ato nekouří a to ani málo.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Závady
Vážení Fiaťáci. Po skoro 40 letech jsem vyměnil italské auto za japonské a s hrdostí Vám mohu sdělit,že italské vozy se nemají vůbec zač stydět s ohledem na to,co jsme za ta léta na adresu italských aut slyšeli. Samozřejmě v něčem je lepší to a v něčem tamto auto,ale vcelku opravdu velký rozdíl není. Jen v ceně a v tom mají Italové velké plus.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Závady
gigi : Taky se s Fiatem pomalu loučím v únoru ho budu mít šest let a kromě vadné lambda sondy, která byla vyměněna na záruku, Tipo sloužilo naprosto parádně. Žádné jiné závady jsem neměl a jízdu s ním si pořád užívám baví mě jeho výkonný motor i skvělý podvozek.
Jenže moje žena je po operaci páteře a vystupování z nízkého Fiata, jí dělá velké potíže. Takže přecházím do segmentu SUV, kde se nasedá i vysedá z vozu o hodně snadněji.
Jenže moje žena je po operaci páteře a vystupování z nízkého Fiata, jí dělá velké potíže. Takže přecházím do segmentu SUV, kde se nasedá i vysedá z vozu o hodně snadněji.
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: Závady
Jen pro zajímavost - za kolik půjde do světa? Já jsem taky velmi spokojen (jeden brzdový kotouč a jedna hadice vyměněny v záruce), pak jen běžná údržba (olej, filtry, brzd. destičky vpředu).
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Re: Závady
hans55 : Na proti účet mi nabídli 220 000 Kč. Bylo to v salonu Hyundai, kde jsem se byl podívat na Tuscona 1.6 GDI. Taky se líbí Ssangyong Korando 1.5 GDI.
Hodně asi udělalo, že kromě adaptivního tempomatu, je Fiat v plné náloži s oturbeným motorem T-Jet. Technik při testovací jízdě slušně valil oči, jak Tipo jede když se šlápne na plyn Ale loučit se mi s ním nechce, protože to je opravdu dobrý auto ...
Hodně asi udělalo, že kromě adaptivního tempomatu, je Fiat v plné náloži s oturbeným motorem T-Jet. Technik při testovací jízdě slušně valil oči, jak Tipo jede když se šlápne na plyn Ale loučit se mi s ním nechce, protože to je opravdu dobrý auto ...
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: Závady
Já ho měl také v plné palbě a dostal jsem nejvíce 160 000 Kč. Ale byl to rok 2016,najeto 120 000 km,tak to asi odpovídá.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33