Stránka 15 z 21

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 11 črc 2018, 07:39
od martin72
To že se používá malý předstih pro roztočení turba máš pravdu, ono to má dokonce svůj název. Teda pokud myslíme to samé, jinak vnější projev je tzv. střílení do výfuku, které není způsobené chybou programátora, ale je záměrné. Ale jedná se o krátkodobý akt. Jinak pro dlouhodobý režim se používají delší vačky, prostě výfukový ventil dříve otvírá. Jinak u těch našich motorů bych spíše předpokládal nastavení předstihu na režim využití tlaku spalin na práci, což zpožděný předstih snižuje. Otázkou je , v kterém místě je ideální kompromis.

Ono asi záleží jak a kde jsou svody prasklé a na každém autě se to bude určitě chovat jinak, proto jsem psal, že ty projevy byl u každého typu motoru jiné. Také bych řekl, že zapomínáme na fakt, že je to všechno na elektriku, tudíž nějaký úbytek napětí , kondenzátor co už něco pamatuje atd. dovede ovlivnit měřené hodnoty. (zrovna minulý týden jsem měnil kondenzátory na napájecí desce monitoru, měním je pravidelně co 3 roky, na měřáku se tváří že jsou v toleranci, ale deska je nechce, dají se nové a vše chodí)

Aby za to mohla vyloženě ECU bych bral, kdyby se ten problém nedal eliminovat třeba tím, že po otočení klíčků počkáš než se načte aktuální stav. Mě to trochu připomíná, jako by u auta někdo přes noc smázl data. A ráno auto startuje ze základního nastavení. A jelikož si už naše potvory pamatují nastavení i po odpojení baterky, tak tam někde musí být úložiště, kterému to nevadí. Otázkou je jestli k zachování informací potřebuje záložní zdroj (a ten může být integrovaný na desce).

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 17 dub 2019, 19:23
od Zdenál
Vyměnil jsem Map senzor a nic prasečí start dejme tomu ráno 4 stupně druhej den 2 stupně a ok třetí den 4 stupně a start až na podruhý někdy odpoledne kolem dvaceti stupnu 2 špatné starty z 10ti je možný že ten novej map je špatnej mám zkusit jinej jinak jsem zkoušel příčiny ohledně prasklých svodu a žádný nemám jako smrad samovolné přidání při ubrání plynu u akcelerace atd.

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 18 dub 2019, 09:58
od martin72
Na kontrolu svodů je nejlepší zrcátko.

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 22 dub 2019, 13:45
od Zdenál
Tak jsem si to zrcátko ted vzal a ejhle prasklý stejně jako na fotkách ted kde sehnat z euro5 ty svody to se snad nikde neprodává nebo to někdo zkoušel svařit třeba Tigem

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 22 dub 2019, 17:03
od little_boy
no starej design nesezenes, protoze se proste nedela, byly blbe navrzeny - praskaly. Novy koupis u fiatu nebo to prodavaj i v autokely, nejakej ten origo program. Svarec nejsem, ale mam pocit ze litina se tigem nevari. Vzhledem k tomu kolik je s tim prace to vyndat a protoze svarenim se design nezmeni a da se cekat ze to rupne zase, bych to delal az ve stadiu nejvetsiho zoufalstvi.

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 22 dub 2019, 18:30
od TipoLPG
Tady je někdo prodává
https://auto.bazos.cz/inzerat/102669266 ... -dalsi.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 22 dub 2019, 21:38
od Zdenál
já nechci ty starý ale spíš ty 55217497 tady ty z inzerátu jsou na multiair to nevím jestli má stejné uchycení

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 24 dub 2019, 17:48
od martin72
Jsou stejný, jediné v čem je rozdíl, je přichycení šustplechu u přírub k motoru, z fotek je to poznat.

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 24 dub 2019, 20:15
od Zdenál
ve fiatu mě nabízí svody 55213777 jsou prej stejný jako puvodní otázka je jestli taky neprasknou a hlavně se bojím abych je nevyměnil a nebylo to furt stejný opravdu na ten nepovedenej start má vliv ta prasklina?

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 24 dub 2019, 20:41
od little_boy
no predtim nez zacnes menit svody, je dobre povymenovat nejdriv spotrebku - svicky, civky, MAP, jinej benzin. Test komprese, muze byt foukle tesneni, kontrola rozvodu. Nemas v tom nahodou LPG? Duvodu na spatne starty je asi milion... Na druhou stranu pokud jsou stare svody ruplne, novyma se nic nezkazi a neni duvod je tam nevymanit pokud se toho auta nechces zbavovat :)

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 24 dub 2019, 20:48
od Zdenál
lpg nemám svíčky nové,rozvody taky,map taky dělalo to před tím i po výměně jen chci vědět jestli opravdu ta prasklina muže mít vliv na start první má tendenci chytnout ale nechytne druhej dobrý a když jsou vedra odpoledne tak je vše ok ale i při 20 stupních se to někdy nepovede jezdím na vervu

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 24 dub 2019, 21:58
od Zdenál
mě by hlavně zajímalo jestli někdo měl špatný starty kvuly ruplejm svodum a po výměně bylo vše ok nechci vyhazovat tisíce za něco co nepomuže

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 24 dub 2019, 22:20
od martin72
Mě to po mé pologenerálce, kterou jsem dělal, jelikož jsem byl šikovný a přetočil jsem motor , dělat přestalo. Když už by jsi kupoval svody ve Fiatu, tak vem pro Euro 5 (OEM je 55217497), ty už tento problém nemají.

Tady to máš všechno popsané

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 25 dub 2019, 08:35
od little_boy
no ja se na vymenu svodu uz asi dva roky chystam, uz to skoro klaplo, jsem to dotach na maila do fiatu kde me neodpovedeli :) starty mam taky nic moc a svody jsou hlavni podezrely - egr je udelane natvrdo a motor si hodne prisava zpet spaliny a v pripade praskliny vzduch.

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 25 dub 2019, 09:13
od martin72
EGR je něco jiného, ale je pravda, že jsem měl hadičku od separátoru v nevalné kvalitě, ale děravá nebyla. Každopádně by to musel přisávat pod klapkou, kdekoli před nebude mít na start vliv.