Stránka 16 z 21

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 25 dub 2019, 10:21
od Zdenál
Fiat me psal ze svody ty euro 5 nemaj ze me muzou dat 55213777 tys je tam daval Martine jsem cetl

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 25 dub 2019, 10:27
od martin72
Zkus jiný autorizák, možná , že je mají na skladě a chtějí se jich zbavit. Svody na euro 5 musí být dostupné. Kdybych věděl, že mi pošlou původní, tak bych také objednal svody na euro 5 (moje blbost). Ale i tak jsem na ně čekal 4 dny než dorazily z centrálního skladu z Maďarska.

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 25 dub 2019, 10:34
od Zdenál
Ja to řešim prez duda náměšt po praci se stavim k šafrankovy třebič

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 25 dub 2019, 10:47
od martin72
Já to objednával v Imofe v Praze, jsou tam vstřícní. A PPLka ti to doveze. I zde platí rčení:" Líná huba, holé neštěstí."

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 25 dub 2019, 12:17
od little_boy
martin: samozrejme to egr delat bude, pokud si zpet z vyfuku prisaje misto spaliv vzduch z praskliny, nema ho zvazeny a nedavkuje pro nej benzin -> blba smes. nsopak proti netesnostem v sani je map celkem odolny, vetsinu prisateho vzduchu si zvazi

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 25 dub 2019, 13:36
od martin72
T-jet nemá EGR.

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 25 dub 2019, 14:28
od little_boy
tjet ma 'egr' udelany casovanim / prekryvem vacek kdy si nasava zpet spaliny z vyfuku. egr je obecna zkratka na prisavani spalin, nutne to neznamena pritomnost ventilu a trbku z vyfuku do sani. 8v na to mely variabilni casovani vyfukovych ventilu, tady to je natvrdo

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 25 dub 2019, 15:09
od martin72
To co popisuješ, tak to je opravdu tzv. vnitřní EGR ventil. Ale musím tě zklamat , ani toto T-jet nemá. Používá princip předčasného zavření a opožděného otevření. Výfuková vačka zavírá 2°před horní úvratí a sací otvírá 2°po horní úvrati.

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 26 dub 2019, 12:56
od little_boy
no tak to je dost zrada, zil jsem v tom ze to tak je a svody maji duvod delat neplechu... o to min se me ted budou chtit resit :(

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 26 dub 2019, 14:30
od martin72
Neplechu to dělá jenom lambda sondě, která upravuje směs podle volného O2 ve výfukových plynech a ta následně rozhodí adaptace.

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 03 kvě 2019, 09:17
od martin72
Tak už jsem stejně postižen, ranní start na dvakrát. Projev, jako když se startovalo bez sytiče (za dob kdy byly karburátory). Tak jsem to toleroval cca 14 dní, pak jsem tam dal staronový mapsenzor (sice hapruje , ale ne tolik) a zánovní (2,5roku v provozu , 40tisíc km) jsem vyndal. Obvod termistoru je KO. Tak jsem objednal nový.

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 25 kvě 2019, 16:30
od ToKr
Ahoj, potrebuji pomoct s utridenim myslenek.
Spatne studene starty, Bravo 2, t-jet 88kW, zadny plyn, pouze verva 100, r.v. 2009 cca 110 000 km.

Sleduji toto tema uz delsi dobu, pred rokem z jara pri cca 10°C spatne studene starty, tehdy jsem zmenil benzinku a od te doby bylo OK, dal jsem neresil. Projev byl, ze to sice chytlo, ale prvnich asi deset sekund se dusil a sel hodne nahrubo. Druhy a kazdy dalsi start OK, i kdyz byl stale studeny.
Letos od zacatku dubna opet problem. Tentokrat starter toci, ale motor neblafne. Druhy a kazdy dalsi start OK. Udela to jen po delsim odstaveni, typicky pres noc. Napr. rano jedu do prace, tak problem, po 8 hod odstaveni odpol z prace ale OK. Uz se mi i stalo, ze pri druhym startu hned po spatnem prvnim sel chvili na maly otacky (800/min) a az po par sekundach nabehl na 1200/min.

Vzhledem ke zkusenostem zde napsanym, jsem nablind zkusil vymenit MAP senzor (dal jsem BOSCH ...302), problem trva. Stary je sice pekne zapraseny, ale promeril jsem ho a zda se, ze meri tlak i teplotu podle manualu.

A ted dotaz, co zkusit dal, co ma vliv na prvni studeny start? Cidlo teploty motoru, pada tlak paliva, nekde neco zahnojenyho, zminene svody? Rekne neco diag? Kabel a soft nemam, co kdyztak poridit?
Nekam do servisu to moc cpat nechci, to zas budou bez rozmyslu menit vsechno mozne.
Jinak svicky, remen a vzduch. filtr meneny pred 2 lety/ 20 000 km, olej a filtr letos zjara. Za jizdy zadne priznaky, zatah dobry, spotreba v norme.

Diky za kazdou myslenku...

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 25 kvě 2019, 21:09
od Vitaml
Byly měněné správné svíčky?

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 26 kvě 2019, 20:51
od ToKr
Ano, iridiove NGK podle eperu, tenkrat jsem to musel rozdejchat, mechanik sehnal za 700kc,-/kus.

Jeste jsem znova prochazel vlakno a hned na zacatku se pise o separatoru. Moc jsem to nepochopil, jak to vlastne zkontrolovat, ale kdyz jsem menil MAP, tak jsem koukal, ze ta hadicka je u separatoru dost zahnojena od oleje.

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 27 kvě 2019, 10:00
od little_boy
vem diagnostiku, obyc obd, ne ecuscan, treba torq na telefon. A podivej se na adaptace / long therm fuel trim zda je na 0. podle toho pak hledej dal.
zmen mechanika, ta svicka stoji 500 u fiatu a 250 normalne.