Stránka 19 z 42

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 30 srp 2018, 15:24
od martin72
No a teď to můžeš jít reklamovat do autorizáku a omlátit jim to tam o hlavu. :D Problém dnešních autoservisů je v tom, že se spoléhají na diagnostiku a takový ten zdravý rozum, který se musel používat v dobách dřevěných je fuč.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 01 zář 2018, 20:39
od TipoLPG
Dnes cesta po dálnici a mohu potvrdit, cukani při zrychlování je opravdu pryč, krásně plynule motor mezi 2 a 3 tis ot táhne, dříve bylo citelné vynechávání.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 02 zář 2018, 09:57
od metamor
to sa zas najdu ludia co budu frflat ze pri 10k vymene oleja a vsetkych filtrov budu musiet este aj sviecky pridat :D ked maju lpg

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 05 zář 2018, 20:05
od Typek
Ahoj, nechci zakládat nové téma, tak se zeptám tady.
Podle toho co jsem četl zde v diskusi to vypadá, že je motor 1.4 T-Jet celkem náchylný na kvalitu paliva.
Platí toto také pro 1.4 atmo?

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 05 zář 2018, 20:23
od Martin.nz
Tak já zatím bez problémů, tankuji jen 95 oktanové benzíny + přidávám VIF v doporučeném ředění.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 06 zář 2018, 09:44
od martin72
Typek píše:Ahoj, nechci zakládat nové téma, tak se zeptám tady.
Podle toho co jsem četl zde v diskusi to vypadá, že je motor 1.4 T-Jet celkem náchylný na kvalitu paliva.
Platí toto také pro 1.4 atmo?
Na to je jednoduchá odpověď. Po čem podáváš lepší výkon, po steaku nebo po brokolici. :mrgreen:

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 06 zář 2018, 11:07
od hans55
Ideální je svíčková se šesti :D :D :D

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 06 zář 2018, 13:23
od TipoLPG
Svíčkovou má moje auto extra rádo, po 4 měsících chtělo už druhou porci :lol:

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 06 zář 2018, 14:12
od Ján
Hlavné je že si si pomohol aj sám, keď ti už v servise nevedi pomôcť.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 06 zář 2018, 14:18
od Vilda
Jojo ..... Típek je sviňa zmlsaná :lol: díky své lenosti jsem minulou nádrž natankoval u Robin oilu a párkrát se mi po ránu otřásl motor :? sice jen tak na dvě vteřiny, ale tenhle benzín mu evidentně nechutnal ....

Včera plná nádrž od Benziny, včetně aditiv VIF a dneska ráno byl start v klidu.

S benzínem je to jako s pivem. Po pivečku Nektar poserete hektar a po Plzničce se jeden příjemně motá :wink:

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 06 zář 2018, 14:19
od Vitaml
Fiati jsou rozmazlení. Můj taky pořád dostává samý dobrůtky.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 06 zář 2018, 22:01
od Typek
Z vašich odpovědí jsem usoudil, že bych měl tedy tankovat nějaké kvalitnější palivo.
Osobně jsem to nikdy neřešil, vždycky jsem tankoval Natural 95 u nejlevnější noname benzínky. O existenci VIFu a podobných aditiv jsem vůbec nevěděl :)
Dá se tedy říci, že jsem benzínovej analfabet a protože budu kupovat po X letech nový auto tak jsem se chtěl poradit.

Koukal jsem na nabídku čerpacích stanic, pro příklad...
Benzina: Efecta 95, Verva 95, Verva 100
MOL: EVO 95, EVO 100 plus
OMW: MaxxMotion 100 plus

Chtěl bych se tedy zeptat, jaký je rozdíl např. mezi Efecta a Verva a mezi 95 a 100.
Co vy osobně tankujete?

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 06 zář 2018, 23:01
od Vitaml
Tankuji jakékoliv palivo, ale dávám doporučenou denní dávku VIF. Není problém.
Sem tam i namíchám E85.
Přikládám foto sacího ventilu:
(Kamera zasunutá vytaženým vstřikovacím ventilem.)

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 07 zář 2018, 07:52
od martin72
Typek píše:Z vašich odpovědí jsem usoudil, že bych měl tedy tankovat nějaké kvalitnější palivo.
Osobně jsem to nikdy neřešil, vždycky jsem tankoval Natural 95 u nejlevnější noname benzínky. O existenci VIFu a podobných aditiv jsem vůbec nevěděl :)
Dá se tedy říci, že jsem benzínovej analfabet a protože budu kupovat po X letech nový auto tak jsem se chtěl poradit.

Koukal jsem na nabídku čerpacích stanic, pro příklad...
Benzina: Efecta 95, Verva 95, Verva 100
MOL: EVO 95, EVO 100 plus
OMW: MaxxMotion 100 plus

Chtěl bych se tedy zeptat, jaký je rozdíl např. mezi Efecta a Verva a mezi 95 a 100.
Co vy osobně tankujete?
Kvalitnější stravou tomu určitě neublížíš, tankovat BA98+ je dle mého názoru zbytečné, jelikož jeho potenciál motor nebude schopen využít a to ve smyslu, aby se to vyplatilo. Takové ideální palivo bych viděl Efectu 95, při pořízení Easi karty Benziny, dostaneš slevu 0,60kč na litru. Benzín je aditivovaný VIFem, tak že ti odpadá jedna starost. Většina velkých benzinek začala na trh dodávat plně aditivované benzíny, jelikož přimovstřikované motory jsou na tom s citlivostí ještě hůře. Nabídku benzínu v tvém okolí si musíš zmapovat sám. Jedna z výhod aditivovaných benzínů je lepší mazivost (ale i tam jsou mezi jednotlivými značkami rozdíly), snižuje tření v motoru, tudíž se to promítá i do výsledné spotřeby.

Rozdíl mezi Efectou a Vervou je jednak oktanové číslo 95 vs. 100 a dále jiný způsob aditivace (jiné přísady). Oktanové číslo udává schopnost paliva odolávat detonačnímu hoření se stoupajícím tlakem. To znamená, že směs paliva BA98+ je schopna plynule hořet (prohořívávat) při větším tlaku (kompresi) než směs s palivem BA95, kde už začíná docházet k chaotickému hoření (stoupá rychlost prohořívávání a to až několikanásobně větší rychlostí). Ta stoupající rychlost hoření je vyvolaná stavem, že již dochází k samovzněcování.

Já tankuji do Brava 1.4 t-jet Vervu 100 a do Punta Efectu 95.

Proč si starší motory dovedli poradit s jakostně horšími palivy? Když vynechám všechny econormy, tak se změnila za poslední dvě dekády konstrukce motorů. Staré motory z přelomu století byly postavené, aby spotřeba oleje byla co nejnižší (bylo to z důvodu, aby se uživatel nemusel starat o to, jestli je nebo není olej v motoru). Tudíž staré motory nespalovaly tolik oleje co nové a to některým vyloženě nedělá dobře, jelikož při špatně navržené architektuře dochází k nadměrnému vzniku karbonu ve spalovacím prostoru. Dále takový případ, který se týká i tebou vybraného motoru. Tento motor vychází z 1.2 16V co byl už v Puntu MkI, tam měl tento motor při stejné sací vačce (důležité pro dynamický kompresní poměr) statický kompresní poměr 10,2:1. Potom v další etapě došlo k navýšení statického kompresního poměru na 10,6:1. A ve třetí etapě byl upraven objem a kompresní poměr na dnešních 11:1 a to stále při stejné sací vačce. Tudíž zjednodušeně se dá říci, jak stoupal statický kompresní poměr , tak stoupal i dynamický kompresní poměr. Což teda znamená, že stoupal výsledný tlak ve válci před zážehem. Tím se zvedne tzv. střední efektivní tlak což znamená, že stoupá účinnost a klesá spotřeba, ale je k tomu zapotřebí kvalitnějšího paliva. Nic není zadarmo.

Doufám , že jsem to napsal srozumitelně.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 07 zář 2018, 08:54
od jojo007
Ono jak tak pozerám už je všade rétorika "konzumného sveta" kde aj napr. auto núti človeka utrácať viac peňazí na benzín alebo aditíva. Po záruke do šrotu a kúpiť zase nové aby bol obrat. A potom že máme na zemi veľa odpadu keď veci vydržia len určitú dobu...
To fakt by pri kúpe mali povedať že do tohto auta treba kupovať lepší benzín. Aj to mi pripomína DPF filtre. Pri kúpe predajca nič o tom nepovie až človek zistí keď začne robiť problémy že to tam má...
Určitú rezervu tam mali dať keby náhodu bol horši benzín... Predstavte si to že máte v elektrickej sieti napätie 230V. Kleslo by Vám napätie a už by Vám vypol TV alebo PC. To by sa asi nikomu neľúbilo. Ale je tam určitá rezerva keď sa aj takéto stane nespôsobí vypnutie elektrického spotrebiča. Možno porovnávam 2 rozdielne veci ale princíp je asi rovnaký...
Bodka na záver. Kúpili sme 3 notebooky do firmy a po cca 2,5 roku sa začali kaziť jeden za druhým. Buď vadná séria alebo???

Späť k autu. V utorok idem dať auto do servisu na reklamáciu. Uvidím čo mi s tým spravia. Technik my vysvetlil že tie štarty spôsobuje aj to ako tu viac krát "Martin72" písal a to kvôli tomu že sa merajú emisie už pri studenom motore. Nejaké nové nariadenie z EU. Aj tu mi príde otázka... Prečo potom na emisnej kontrole vytáčajú motor na max. otáčky? A kto ide na emisnú s úplne studeným motorom?