Stránka 3 z 3

Napsal: 31 říj 2007, 09:13
od Kačátko
Jak se vlastně v multince zapínají parkovačky, bez nutnosti mít klíček v zapalování???? :? :? :?

Napsal: 31 říj 2007, 09:32
od Alda
Chlape podívej se na spínací skříňku! Otočit klíč proti srsti a přitom zmáčknout tu pojistku...

Napsal: 31 říj 2007, 10:16
od Kačátko
Aldíku díky moc!!!

Napsal: 01 lis 2007, 18:51
od anonyme
Vyfotím přes víkend a v pondělí to někam umístím nebo pošlu. Tak přísahám!
Fotku už mám, díky. Vypadá to pěkně. Akorát se chci zeptat: Předpokládám, že je třeba proříznou žebro nárazníku pod světlem?
Nad světlem se nárazník neupravuje?
Světlo je přišroubovaný k nárazníku shora pomocí držáku?

A dají se 21W žárovky vyměnit za LED žárovky?
Světla se zapínají automaticky, nebo ručně?

Napsal: 02 lis 2007, 12:05
od Mišan
Žebro v nárazníku jsem úplně nevyřízl, jen jsem tam odstranil propojení mezi žebry na konci. Světla nejsou úplně zapuštěna do nárazníku, mírně vyčnívají skla. Kdyby se kloflo i do žebra, šlo by to zapustit. Nahoře jsem nic neřezal, je to spíš vyříznuté jakoby v tom vnitřku nárazníku. Za tím plastem je pak kovová příčka a do ní jsem to pomocí držáků dodávaných se světly přišrouboval. Do plastového nárazníku to nikde moc nejde a navíc by se to mohlo za jízdy chvět. Zapojeno je to přes relé (součást dodávky), jehož vinutí je jedním koncem na + a druhým je uzeměno přes vlákno obrysovky. Jakmile zapnu velká světla, vlákno obrys. se rozžhaví, má pak velký odpor a relé tím přijde o -. Odpadne a zhasne denní světla. Světla se tedy rozsvítí vždy sama a nemusíš to řešit a dávat tam vypínač. V návodu je zapojení popsáno slušně a materiál k tomu taky dávají komplet. Pokud jsi aspoň trochu šikovnej, máš to za dvě hoďky hotové (další už uděláš za hodinu...). LED žárovky mě taky napadly, ale nejsou homologované a většinou mají výkon srovnatelný jen s tou pětiwatovou žárovkou. Zkoušel jsem tam dát desítky, jenže měly malou baňku a vůbec to nesvítilo, protože vlákno žárovky bylo mimo ohnisko paraboly. S LED by to myslím dopadlo podobně. Tak hodně zdaru!!!

Napsal: 04 lis 2007, 21:11
od anonyme
"desítky" znamená LED žárovka s 10 diodami?
Ještě k montáži: světla jsou tedy vmáčknutá mezi žebra v nárazníku a nedají se tudíž nijak seřizovat, kam by měla svítit? Nevím jak široký kužel paprsku vyzařují, ale domnívám se, že to snad není kritické, kužel by měl být u denních světel dost široký, aby byla vidět co nejvíce?
A světla se tedy rozsvítí po otočení klíčkem, podle toho co píšeš?

Dál mě nějak není jasné jak se světla přišroubují do kovového příčníku. Přišroubují se tedy na spodní plochu toho příčníku? Do příčníku je tedy potřeba vyvrtat díry pro šrouby (asi samořezné?) a jak se tam dostanu s vrtákem to mě je záhadou. Musím nárazník demontovat, a pak ještě něco?
Díky za odpověď

Napsal: 05 lis 2007, 09:05
od Mišan
Ano světla se rozsvítí otočením klíčku. Seřizovat se dají, otáčí se v držácích. Ptal jsem se na STK na seřízení. Není to vůbec kritické, nesmí to jen oslňovat. Je to sice bodový zdroj světla, ale určitě to nevytváří kužel, světlo jde na všechny strany. Nárazník se demontovat nemusí, do plechu je to šroubováno přímo z čela, ne ze spodu. Samořezy nemiluju, mám to skrz na matku a pérovou podložku. Deset není počet diod (to samo o sobě o výkonu neříká vůbec nic), ale výkon žárovky ve watech.
Ptej se dál...

Napsal: 02 úno 2008, 22:27
od anonyme
Ještě se tedy ptám dál:
Ta světla se tedy dají seřizovat po svislé ose, tzn. naklápěním nahoru nebo dolů. Vodorovně asi jen před dotažením dvojic připevňovacích šroubů. A pak to přichycení je tedy vlastně jaké? Každé světlo tedy na 2 šrouby, dle vyobrazení http://www.conrad.cz/Files/id6%5Cnavody ... _navod.pdf na str. 4 dole to pak je které ze čtyř uvedených možností? Jestli jsem to pochopil dobře, tak je to třetí možný způsob?