Stránka 3 z 4

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Napsal: 12 led 2011, 16:54
od kubiii
Aktualizuji svůj stav: Volal mi mechanik, že 3. válec stávkuje, elektrika je ok, takže pravděpodobně vstřik. Vydělá mi všechny a posílám je do JetServisu (viz. http://www.jetservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false;), což je záležitost, kterou jsem našel na nějakým fóru a pokud je chyba opravdu ve vstřiku, tak by to měli vyřešit. Repase jednoho přijde na 290Kč, s poštovným tak do 1400. Tak uvidíme...

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Napsal: 13 led 2011, 20:22
od mooroo
Skúsil som ešte vymeniť vzduchový filter,a vyčistiť škrtiacu klapku.Už sa zdalo že to pomohlo,no len po prvú kaluž.Potom stratí výkon a začne triasť motorom,na plyn reaguje veľmi pomaly-treba ho poriadne vytočiť.Na volnobehu striela do výfuku.Stačí vypnúť motor ,znovu naštartovať a ide zasa ok.Ešte skúsim prísadu na čistenie vstrekov Liquvy Moly,a potom neviem...

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Napsal: 13 led 2011, 21:35
od kubiii
Obávám se, že pokud je problém ve vstřiku a už se to projevuje takto výrazně, tak přísada do benzínu nepomůže...

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Napsal: 14 led 2011, 08:03
od darko
mě motor střílí do výfuku po nastartování za studena.když ho nechám takhle chvíli "bafat" tak zdechne.

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Napsal: 14 led 2011, 14:53
od mooroo
Dnes sa ešťe chystám pozrieť ten senzor otáčok dolu pod klinovým a lambda sondu...

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Napsal: 15 led 2011, 12:30
od mooroo
našiel som na túto tému 2 super príspevky.Dovolím si vložiť kopiu:bylo na italiancars.org:

Fiat Uno 1.1i.e Bosch Mono-Jetronic – malé auto s velkými problémy

Příznaky:
Motor běží pár minut po studeném startu značně
nerovnoměrně, má tendenci zhasínat, jsou velmi zřetelné silné záškuby a chvění vlivem silných výpadků spalování,chod motoru je doprovázen
klasickým tříválcovým, někdy dvouválcovým chodem motoru,velmi vysokou spotřebou
paliva a silným škubáním při jízdě v dynamické zátěži.
V delším časovém horizontu,kdy motor běží v závislosti na čase a teplotě motoru,dojde postupně ke zlepšení celkového chování motoru.
Ale celkově problémy přetrvávají,což je hlavní deklarovaná závada. U tohoto motoru byly
již vyměněny tyto komponenty na motoru a jeho řídicím systému:
1) lambda-sonda
2) zapalovací svíčky 4x
3) zapalovací kabely
4) vzduchový a palivový filtr
5) řídicí jednotka motoru 2x.

Celková suma předchozích návštěv i s pracemi u odborníků činí cca 20 000,- Kč .
Logika měření aneb nezačínat
od konce…
Zde si musíme hlavně uvědomitjednu zásadní věc, a to NIKDY si neplést příčinu s důsledky! Mohlo by se stát,že bychom se vlivem vlastní
neuváženosti dostali do začarovaného kruhu, odkud bynebylo úniku…
Takže pokud motor bez problémů za jakékoliv studené teploty naskočí a běží zcela normálně a bez větších potíží,musíme si uvědomit buď
možnou souvislost s teplotou motoru či nasávaného vzduchu,nebo s faktorem bohacení,
což by byla ale problematika samotné řídicí jednotky motoru…
Začínáme měřit…
V první řadě musíme mít na paměti, že kromě hlavního faktoru obohacení samotnou řídicí jednotkou motoru mají největší
vliv na faktor obohacení snímače teploty
NTC motoru, v tomto případě pouze dva, a to snímač teploty chladící kapaliny motoru s informacemi pro řídicí jednotku
motoru a snímač teploty nasávaného vzduchu pro zůstatkovou korekci a jemné
doladění bohatosti směsi v závislosti na
teplotě nasávaného vzduchu…

Za studena jsme naměřili hodnotu
odporu 3,08125 kOhmů,což by
odpovídalo teplotě,která byla aktuální. Nyní jsme
přikročili k dalšímu měření,aniž bychom si teploty dál všímali, a to k měření průběhu výstupního napětí na Lambda-sondě a sekundárního
VN pomocí motortesteru a VN kapacitních kleští. Zde,jak vidíte na obrázku č. 1 jsme
naměřili stále bohatou směs,ačkoliv motor již měl teplotu kolem 30 °C. Zde byl tento
jednoduchý a primitivní, leč spolehlivý řídicí systém osazený vyhřívanou klasickou
napěťovou Lambda-sondou,takže by měla již pomalu začínat s regulací (ovšem za
předpokladu, že byla funkční a nebylo přerušeno topné tělísko vyhřívání - Lambda-sonda
byla v tomto případě zcela nová a již dvakrát v krátkém čase vyměněná…). U měření
VN na sekundáru, jak je vidět z
dalšího oscilogramu, jsme naměřili obrovské výpadky spalování díky zcela zhroucené
zapalovací energii jiskry s mizerně krátkou dobou hoření a značně ořezanému obrazu průběhu spalování.
Motor již nyní běžel takřka na dvou či třech válcích a začaly se projevovat výše zmiňované
deklarované projevy závad.
Co teď? V tomto případě se musíme zastavit, neboť normální diagnostik-laik by si řekl:
No, tak je to značně bohatá
směs, tak vyměním Lambdasondua
zapalovací svíčky a je to… Ale nezapomínejme, že Lambda-sonda je tam v krátkém
čase již podruhé nová a zapalovací svíčky jsou za
poslední dva měsíce měněny dokonce 4x… Takže tudy cesta nevede. Přemýšlejme – závada
se vždy začne projevovat až po nějaké době, tedy ne, když motor stojí, ale pokud
běží, a pokud motor běží a je nastartovaný, tak se také samozřejmě ohřívá a s ním se
ohřívá i chladící kapalina a s ní i NTC snímač teploty chladící kapaliny. Takže vraťme
se hezky na začátek. Protože tennejhorší stav trvá jen velmi krátkou dobu, cca jen 2 minuty,
musíme si s měřením pospíšit.
A proč, když motor běží nerovnoměrně i nadále, pleská do výfuku, kdy běží na třech válcích i při plném zahřátí, má zvýšenou spotřebu paliva a
zhasíná na volnoběh, včetně trvale bohaté multikřivky z výstupního napětí na Lambda-
sondě?
Protože tohle jsou již jen důsledky, nezapomínejme na to!!! Opakuji, nepleťme si příčinu závady s důsledky!!!
Nyní opět využijeme osciloskop a to např. nějaký univerzální a jednoduchý, ale s
kvalitní vzorkovací rychlostí a dobrou rozlišitelností měřeného signálu, nejlépe nějaký s paměťovým záznamovým zařízením, abychom si mohli měřený signál později v klidu vyvolat na
dílně. Zvolíme si ne měření odporu, neboť bychom museli odpojit konektor snapájením, ale
měření napětí v závislosti na čase, nejlépe na
co nejdelším časovém záznamu a rozsahu měřeného napětí do 5V. Nyní ale musíme nechat
motor zchladnout na studený,abychom se dostali do celého pásma měřeného signálu.
Nastartujeme motor a sledujeme výstupní napětí z teplotního snímače. A? Při teplotě cca
38 °C najednou došlo ke ztrátě měřeného signálu, respektive se nám nikam neztratil, jen se propadl dolů na kostru!!! A podosažení teploty cca o 5-7 °C vyšší (43-45 °C) došlo k pětovnému obnovení měřeného průběhu signálu, jako by
se nic nestalo…

Takže suma sumárum, jak to
bylo doopravdy:
1) Motor při teplotě kolem 38 °C začal hlásit ŘJ
motoru trvale studený motor rovnající se teplotě cca –20 °C.
2) ŘJ motoru následně díky této informaci „natáhla“ dobu vstřiku paliva cca na trojnásobek
normální hodnoty.
3)
Lambda-sonda byla silněznečištěna sazemi od bohaté směsi a postupně přestala zcela plnit svoji funkci.
4) Zapalovací svíčky byly taktéž silně znečištěny od bohaté směsi a docházelo tedy k silnému škubání a vynechávání motoru v dynamické zátěži, ke značně nerovnoměrnému chodu motoru a silným a slyšitelným výpadkům spalování na volnoběh a ve středně malém zatížení motoru v oblasti částečně zvýšených otáček motoru.
5) Díky takto bohaté palivové směsi, kdy řídicí
jednotka v oblasti defektu teplotního snímače motoru natahovala dobu vstřiku až na neuvěřitelných 13-15 ms a kdy normální hodnota středního korekčního výpočtu doby vstřiku paliva
v tomto teplotním režimu činí cca 5 ms, došlo k razantnímu zvýšení spotřeby paliva a výše uvedeným příznakům.
6) Zapalovací svíčky a Lambda-
sonda byly vyměněny zcela
zbytečně…

Závěr měření a návrh pro
odstranění důsledků:
Závadu, respektive její příčinu,jsme již nalezli, nyní zbývá jen ji odstranit. Jediná možná varianta je výměna teplotního snímače. Jen ale ne žádné
internetové laciné prodejce,ale kvalitní snímač, jinak za měsíc budete na stejném místě. Pamatujte si, že opravdu kvalitní náhradní díly Vám pomohou udržet prestiž Vaší
firmy a kvalitu Vámi odváděné práce a je úplně jedno, zda-li se jedná o brzdové destičky, kotouče, či zapalovací svíčky,nebo lambda-sondu, prostě kvalita se vždy vyplatí, i když zákazník bude brečet, že jej to stojí příliš… Zákazníci budou brečet pořád, jde jen o to řádně
jim to vysvětlit a odborně podat.Nyní nám zbývá vyřešit problém s nefunkční Lambda-sondou
a vadnými zapalovacími svíčkami…
Zapalovací svíčky jsme radějivyměnili, neboť zde nebyla záruka, že takto postižené a sazemi od bohaté směsi zanesené svíčky by v budoucnu
plnily řádně svoji funkci.
Lambda-sondu jsme se rozhodli „vyčistit“ podobně jakou tzv. Městského syndromu,popisovaného v minulém vydání
tohoto časopisu. Tedy při zahřátém motoru na provozní teplotu „podržet“ motor ve zvýšených otáčkách cca 3 000 – 3 500 po dobu nejméně 5 minut a zároveň na připojeném osciloskopu
na výstupní napětí z Lambdasondy sledovat její průběh.

Postupem času by mělo dojít k vyčištění atalyzátoru,výfukového systému a Lambda-
sondy od sazí z bohaté palivové směsi a k n ormálními způsobu Lambda-regulace.
Může se však stát, že Lambdasondy,
jež jsou starší a mají již něco naběháno, nevydrží tuto tepelnou a proběhovou dynamickou zátěžovou zkoušku a„odejdou“ úplně…
V tomto případě se „vyčištění“ podařilo a
Lambda-sondu jsme zachránili. Nyní již zbývalo jen vymazat paměť závad, kde
mimochodem žádná zmínka o zkratu teplotního snímače na kostru nebyla (možná ji někdo
vymazal před námi) a vymazat adaptační hodnoty z datového pole řídicí jednotky motoru

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Napsal: 15 led 2011, 13:06
od mooroo
A toto je ten druhý,ktorý sa týka asi aj mna,dnes za sucha išla ako za mlada....
CAW nakolko pracujem vo fiate uz nejaky ten rok v prvom rade si skontroluj konektor snimaca detonacie to je cidlo s predu na bloku tesne nad olejovou vanou.... teraz pri zmenach pocasia casto dochadza ku kondenzovaniu vody v jeho konektore.Rozpoj konektor a poriadne ho osus ak mas fen tak ho zohrej ale WD do neho nestriekaj!!!Ak mas OHM meter tak zmeraj odpor na odpojenom cidle musi byt 532-588 OHM ake je mene tak je fuc ( mera sa na 1 a 2 mas to oznacene na konektore cislom od 1 do 3)..Cidlo klepania ti meni uhol predzapalu z 6 stupnou na 10 a preto ti to potom cuka..Auto je v nudzovom rezime.Ak to spravis zajdi si na examiner nech ti to znuluje.... Teraz toho mame mraky...

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Napsal: 18 led 2011, 12:07
od kubiii
Aktualizace stavu: Volali z JetServisu, že jeden vstřikovač je mrtvý (elektromagnet), takže 3 zrepasují a 1 pošlou nový. Takže cca 3.300 Jetservis + práce mechanika, počítám, že to celkem bude kolem 4K...

Ach jo, proč to vždy musí být ta horší varianta :(

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Napsal: 18 led 2011, 12:39
od darko
co máš s toho,mě se nedávno rozsypala převodovka a stálo to dvakrát tolik.S tím nic nenaděláš.Je to jen stroj

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Napsal: 18 led 2011, 21:13
od mooroo
Ešte budte radi českým cenám.Tu 1x vstrekovač-195€,1x čistenie vstreku 50€....... :oops:

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Napsal: 22 led 2011, 01:20
od kubiii
poslední aktualizace: oprava za 5K, auto jezdí...

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Napsal: 22 led 2011, 20:11
od mad mike
co mu bylo?

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Napsal: 23 led 2011, 17:53
od kubiii
Jeden vstřik mrtvý - neopravitelný (elektromagnet): nový 2200Kč v Jetservisu )mají i zrepasované za 980, ale momentálně ten můj typ neměli), ostatní 3 vstřiky zrepasovaný v Jetservisu 290Kč za kus + plus nějaký poštovný + plus práce mechanika 1500 - strávil prý tím dost času a je to borec, kterej by mě netahal za nohu...

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Napsal: 23 led 2011, 20:33
od mad mike
prý jsou všeobecně na Jetservis dobré ohlasy, taky se jim chystám poslat moje vstřiky

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Napsal: 27 bře 2011, 08:11
od wenka
Tak jsem byl nucen také využít služeb Jetservisu.Nedělejte si iluze,že mají repasované vstřiky za 980Kč.Po delším hovoru s panem ze servisu mi sdělil,že tento typ vstřiků je na devadesát procent neopravitelný.Odcházejí zde cívky.Prý se mu ještě nestalo,že by byl vstřik mechanicky špatný.Máme umístěny vstřiky na špatném místě a jde na ně všechna vlhkost.Ta se dostane do zásuvky a je hotovo.Takže by u mne oprava stála cca 7000 Kč jen za materiál.Naštěstí jsem sehnal celou lištu i se vstřiky z funkčního motoru.Pokud máte někdo zájem mám doma 2ks náhradních vstřiků zrepasovaných v Jetservisu.