Stránka 3 z 4

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 21 srp 2016, 21:53
od liborko
Možná v tom neumíš hledat.Zadáš VIN dáš možnost další,poté najedeš na 102 palivovou soustavu dál na 10258 výfukovou soustavu a katalyzátor a poté je to položka č.10 "elektrický ventil" originální katalogové číslo FIAT by mělo být 46449401 tudiž Lambda sonda BOSCH 0 258 003 805 a pokud bys ji chtěl měnit tak jedině tuhle ,náhrady typu Denso,Bosal apod.bych tam nedával

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 22 srp 2016, 10:40
od pguty
Veď ja mám práve pochybnosť, či mám teraz namontovaný správny typ LS, lebo sa mi vidí (musím to skontrolovať podľa obrázku výfuku), že mám výfuk z 900 a možno teda aj LS je nesprávny. No na RJ, ako som už predtým písal, je písané 900 cm3 a motor je 1,1 SPI 40kW.

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 22 srp 2016, 17:04
od liborko
Myslim ze vyfukove svody s vyfukem z 0.9 by ti na hlavu 1.1 nepasovaly.

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 22 srp 2016, 17:27
od liborko
mohl bys sem napsat tvoje VIN? pokud nechceš tady tak do SZ

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 22 srp 2016, 18:13
od pguty
Moje VIN: ZFA18700000013982.
Áno, výfuk je tiež z 1,1. Skúšal som merať napätie z LS. Keď sa zohriala, ukazovala podľa voltmetra okolo 0,6V, keď som pridal plyn, ostala na 0,6V a keď som ubral plyn, kleslo skoro na 0V a následne sa zdvihla hodnota opäť na stabilných 0,6V. Čítal som na rôznych diskusiách, že normálnym merákom sa funkčnosť LS nedá zmerať, lebo napätie kmitá dosť rýchlo medzi 0,1-0,9V, takže meranie bolo asi zbytočné, ale podľa nejakej inej diskusie mi to vychádza tak, že je zmes stabilne bohatá (preto tá obrovská spotreba), keďže vytvára stabilné napätie viac ako 0,45V. Zmes je bohatá určite, lebo po pridaní plynu aj viac dymí a z výfuku cítiť akoby nespálený benzín. Inak motor je živý (bodaj by nie pri takej bohatej zmesi) a otáčky sú čudné len pri voľnobehu (pohmkávanie ako pri traktore v asi 1 sekundových intervaloch). Na čo by som sa mal teda zamerať? Alebo rovno ísť do servisu a hneď platiť už za pozretie sa na motor? Chcel som ešte skúsiť funkčnosť snímača teploty, ale jeden snímač, čo som našiel na chladiči, mal vyvedené kábliky až do palubnej dosky (tam sa mi stratili), akoby to bol iba snímač na kontrolku...ešte ma trápi tá moja RJ, či je v poriadku, že je na nej 900cm3...

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 22 srp 2016, 18:58
od pguty
Ešte niečo, je možné, aby som nezbadal zmenu chodu motora pri odpojení hociktorého kábla k sviečke??? Teraz som to skúšal, či nezistím náhodou, či nejde na tri valce, lebo som si všimol, že aj na voľnobeh to dosť dymí a zapácha nespálený benzín...

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 22 srp 2016, 20:05
od liborko
dle eperu máš čistokrevného sportinga motor 176B2.000 tj. 1.1SPI a jednotku IAW 16FM.E6 tak koukni zda ti sedí tohle číslo na jednotce a ta lambda by měla být Bosch typ co jsem psal výše,tak na ní koukni zda ji tam také máš. Pokud odpojíš jakýkoliv kabel od svíčky tak to bude mít trhavý třepavý zvuk,to poznáš od poslechu.
Ještě by to chtělo vyšroubovat všechny 4 svíčky a podívat se jakou mají barvu, to hodně napoví!!!

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 22 srp 2016, 20:22
od pguty
Tú jednotku tam mám IAW 16FM.EC. Pozri si fotky, ktoré som dal do môjho prvého príspevku. Sviečky som chcel vykrútiť a pozrieť, ale nepodarilo sa mi tam vsunúť žiaden trubkový kľúč...musím nejaký zohnať a potom dám vedieť, aké sú.

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 22 srp 2016, 20:24
od pguty
Ešte som sa chcel opýtať, kde sa nachádza ten snímač teploty pre riadiacu jednotku?

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 22 srp 2016, 20:47
od radek.s
pguty píše:Tú jednotku tam mám IAW 16FM.EC. Pozri si fotky, ktoré som dal do môjho prvého príspevku. Sviečky som chcel vykrútiť a pozrieť, ale nepodarilo sa mi tam vsunúť žiaden trubkový kľúč...musím nejaký zohnať a potom dám vedieť, aké sú.
Tak mě to nedalo a prověřil jsem tu jednotku i podle objednacího čísla a jedná se skutečně o jednotku pro motor 0,9 což není dobré. Myslím, že například původní jednotka odešla a někdo sehnal použitou jednotku z 0,9 a dal jí tam, asi chtěl ušetřit. Tohle může způsobovat mnoho problémů a v dobrém servisu by to neudělali. Co jsem koukal, tak jednotky do 0,9 a 1,1 jsou pravděpodobně hardwarově stejné, ale liší se software jednotky (obsah paměti v jednotce). Myslím, že jednotka 0,9 by šla použít do 1,1 ale musel by jí někdo přeprogramovat na 1,1 což nemyslím, že někdo udělal, něž jí tam namontoval.

Kup si například T klíč na svíčky s kloubem, mám ho taky a jde to s ním.

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 22 srp 2016, 20:56
od radek.s
pguty píše:Ešte som sa chcel opýtať, kde sa nachádza ten snímač teploty pre riadiacu jednotku?
Na motoru z boku někde šikmo pod zapalovacími cívkami u vodní hadice je zašroubovaný. Ten snímač bude mít modrý nebo zelený plast konektoru.

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 22 srp 2016, 21:02
od pguty
Vďaka, Radku, aj keď si ma vôbec nepotešil...ja som mal tušenie, že to nebude s kostolným poriadkom...

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 22 srp 2016, 21:09
od radek.s
Nedá se vyloučit, že tu spotřebu způsobuje ta jednotka, protože 0,9 je jiný motor a to docela dost. Chtělo by tam nejdřív dát správnou jednotku, možná by pak fungoval i ten otáčkoměr. Většinou lidi shání jednotku na vrakovištích, ale pozor, je třeba jí z auta vzít společně s jednotkou imobilizeru, protože kvůli krádežím je to tak, že jiná řídící jednotka (kromě těch nových nepoužitých) s původní jednotkou imobilizeru v autě nefunguje. Je tedy třeba vyměnit obě jednotky a potom je třeba auto odtáhnout do servisu a znovu nechat nakódovat čipy v klíčích, což je další komplikace. Proto lidi na vrakovišti k jednotkám berou i spínací skříňku s klíči z auta, odkud jsou jednotky.

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 22 srp 2016, 21:20
od liborko
Hmm tak ta jednotka může pak mít jiné dávkování paliva. Může sehnat jinou jednotku a imobilizér odstranit a bude mit klid,myslím že ohledně imo se to tu nedávno řešilo,někdo odsud to uměl odstranit

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 22 srp 2016, 21:35
od Vitaml
Jen můj drobný nepatrný názor, dávkování paliva se řj umí naučit, viz to, že dávám 1:1 ethanol, kde je jiný spalovací poměr, jezdí výborně, a když jsem mu dal dnes čistý benzín, tak se na chvilku zakuckal. Řj se učí podle ĹS a dalších věcí.