Výměna silentbloku na motoru

Moderátor: peta.smolik

karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: Výměna silentbloku na motoru

Příspěvek od karelmrak »

Tak jsem to nakonec objednal v autodoc.de, kde mě to vyšlo na 65€ i s dopravou, objednal jsem přesně to samé dle těch čísel, cos mi dodal, takže jsem v naději... :D
Reklama
 

karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: Výměna silentbloku na motoru

Příspěvek od karelmrak »

Jo a ty šrouby jsem taky objednal, jak jsem Ti psal v tom obchodě, vše pevnostní a pozink - teda ani nepředpokládám, že bych to ještě měnil, drželo to tam od roku 2002!
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: Výměna silentbloku na motoru

Příspěvek od karelmrak »

Ad tomass: protože jsem zatím stále ještě v lázních, tak se připravuji teoreticky. Popisuješ, jak se pracně dobývaly ty zarezlé šrouby, ale když mám ty nové, není jednodušší je zkrátka odříznout rozbrusem a zbylý vajgl pak nahoru bez spouštění vyndat, nebo se k tomu nedá dostat?
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Výměna silentbloku na motoru

Příspěvek od tomass »

Není potřeba nic řezat a vlastně na autě k tomu není ani prostor.


Reakční silentblok u převodovky je ze silonu a z něj jde šroub vyndat normálně.

U spolujezdce se povolí střední šroub v karoserii. Pokud by to nešlo, tak oba dva krajní, které po odšroubování půjde ven i s držákem. V držáku to moc zarezlé nebude, případně pomůže WDčko. Když jsou nové šrouby, je po problému a nic se dobývat nemusí. šroub se zahodí i se silentblokem.
Na motoru jsem neměl problém 3 šrouby povolit. Pokud bude, tak na horkém motoru půjde povolit. Pak se nechá hodinku vychladnout a pokračuje se dál. Po sundání pravého kola se sem dá normálně dostat z podběhu s golou a nástavci na ráčnu.

Silentblok u řidiče se povolí na převodovce a násilně protočí střední část silentbloku, která se opět zahodí i se šroubem za předpokladu, že je nový šroub k dispozici.

S novými šrouby to celé bude pohoda. Akorát bych staré šrouby neřezal z iniciativy předčasně, kdyby měl některý nový šroub omylem jinou délku závitu, nebo jiné stoupání.
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: Výměna silentbloku na motoru

Příspěvek od karelmrak »

Díky moc! Teď jsi mě uklidnil, ten první návod s tím Dremelem mi působil šediny. Domů jedu 5.6. a šrouby jsou již doma, silentbloky dle Tvých údajů z toho autodoc.de již u DPD na cestě, takže tam taky budou dřív. než já Já mám v garáži montážní jámu, takže nemusím ležet pod autem. Jakmile přijedu, najedu do garáže na jámu a v příštích dnech se do toho pustím. Mám u půlmetrovou ráčnu z Německa, ta povolí všechno.
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: Výměna silentbloku na motoru

Příspěvek od karelmrak »

IMG_20230606_111524.jpg
IMG_20230606_111524.jpg (97.12 KiB) Zobrazeno 445 x
Tak jsem se pustil do strany spolujezdce a skončil jsem na jednom z těch šroubů, co drží ten silentblok na karoserii. Prostřední šroub šel tou ráčnou bez potíží a šel dobře vyndat, ale ty dva šrouby, co mají taky jemný závit, mají prapodivnou hlavu, není to ani 16 ani 17, šuplera ukazuje 16,4. Ten jeden jsem povolil golou 12hranem 16, ale ten přední který je trochu zaoblený, vzdoruje, já snad budu muset zakoupit nějaký palcový šestihran 19/32, to mě rozesmutnilo...
Jinak silentblok se rozsypal, tedy ten jeho spodek. Vršek zatím nemohu vyndat a tak stojím!
Vladka1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 469
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Výměna silentbloku na motoru

Příspěvek od Vladka1 »

Do ořechu vlož slabý plech a naklepni.
Je dobrý týden předem prostříknout, nekolikrát, navzlíná to do závitu a jde to líp..
Do hlavy šroubu jebnout jednu přesnou ostrou ránu, uvolní to závit.
Nepovolovat ráčnou ale vratidlem, šroub jakoby rozviklat tam - zpět, znova prostříkávat
Pokud z druhý strany čumí závit, tak ho projet pilníčkem od rzi.
Indukční ohřev nebo hořák (nezapálit autí)
Na hlavu šroubu navař matku a povol za ní, podobně pokud tu hlavu ukroutíš..
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: Výměna silentbloku na motoru

Příspěvek od karelmrak »

Ty závity vůbec nejsou rezaté, je to jak z fabriky, ovšem pevnostní šrouby s jemným závitem utažené na krev. Z druhé strany to musí být uzavřené v tom nosném jeklu, jinak by to bylo rezaté. Netuším, kdo tu hlavu tak zprasil, ale to se muselo stát při utahování. Ovšem taky netuším, proč tam najednou jsou šrouby s takovouhle hlavou, to zase něco Fiat vymyslel! Protože tyhle šrouby nemám, tak je určitě nebudu navařovat, protože bych je mohl možná odepsat. Ohřev tam nepřichází v ůvahu, ten zbytek silentbloku bude mít gumu i z té vnitřní strany, to by bylo smradu a plamene... Objednal jsem si ten univerzální gola nástavec s jehličkami, doufám, že jej tam dostanu na výšku a že to zabere. Pokud ten šroub vyndám, opatrně jej ve svěráku upravím flexou na šestnáctku šestihran. Zítra jedu pro ten gola nástavec.
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: Výměna silentbloku na motoru

Příspěvek od karelmrak »

Ještě k tomu: rozviklávat jej nemusím, jakmile se trošičku hne, je vyhráno, ten zadní, jak je tam po něm na fotce vidět díra, jsem po povolení vyšrouboval rukou!
Vladka1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 469
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Výměna silentbloku na motoru

Příspěvek od Vladka1 »

Tohle povolit není problém, jen to neumíš..
Hlava je normální šestihran akorát orezlej, zprasený to je od tebe (čerstvě ožvejkaný rohy od velkýho ořechu). Stačí ořech vyvložkovat plechem, naklepnout a vratidlem tahem povolit. Ořech zásadně šestihran, 12HR je horší, nějaký jehličky jsou kokotina jen to ožvejkáš ještě víc.
S navařenou matkou jde vrátit zpátky ničemu to nevadí.
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: Výměna silentbloku na motoru

Příspěvek od karelmrak »

Jak to tak ještě prohlížím, tak on je ten silentblok asi už celý venku a ta deska nese jen ty matky a nemusí se vyndavat. Ovšem ještě mě zajímá, jak povolám ty šrouby držáku na motoru, protože ten třetí se přímo opírá o kryt rozvodu, takže na něj nenasadím očko.
IMG_20230606_112116.jpg
IMG_20230606_112116.jpg (84.18 KiB) Zobrazeno 429 x
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: Výměna silentbloku na motoru

Příspěvek od karelmrak »

Tak je to hotovo! Tu desku jsem nevyndaval, střední šroub byl naprosto v pořádku, tak jsem tam nový nedával, jen jsem jej pro jistotu navaselinoval. Ten třetí šroub, na něj jsem to očko naklepnul a ono to odpružilo, zrada byla, že se ta matka vyšroubovala i s tím třmenem a odtamtud proudem prýštila chladící kapalina :D . Další silentbloky zatím měnit nebudu, motor běží jak šicí stroj.
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Výměna silentbloku na motoru

Příspěvek od tomass »

Ty dva svislý šrouby z karoserie už není potřeba vyndavat, když se podařil prostřední silentblokem. V držáku není matka, ale závit. Já to tak moc zarezlý neměl. Ty dva už snad jen ze zvědavosti, nebo preciznosti. Já držák vyndaval protože jsem nevěděl, že se to nemusí vyndavat a mě nešel povolit ten střední a povolil jsem ho až po vyndání a prolití WDčkem.

Ten označený na motoru se povolí po vyšroubování šroubů na plastovém krytu rozvodů. Kryt rozvodů se vlastně nemusí celý sundat, ale po vyndání šroubů se vykloní a vznikne prostor na ořech.

Nenapadlo by mě, že ten závitový šroub na motoru není ve slepé díře. Mě se povolila jen matka. Chce to víc trpělivosti a WDčka a méně síly.

Ostatní dva silentbloky už jsou jednodušší a přístupnější, zvlášť, když už jsem popsal celý postup.
Naposledy upravil(a) tomass dne 07 čer 2023, 18:02, celkem upraveno 1 x.
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: Výměna silentbloku na motoru

Příspěvek od karelmrak »

Byl bych tam to WD dal, ale ta matka byla promaštěná, tak jsem usoudil, že je to zbytečné...
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: Výměna silentbloku na motoru

Příspěvek od karelmrak »

Tak přemítám, zda vůbec měnit i ty další dva, i když jsem je koupil, i podle Tebe je příčina v tom u spolujezdce. U mě tam ten šroub nebyl v hliníkovém pouzdře, ale v nějakém plastu, který se rozdrcený vysypal, proto byl ten šroub zachovalý.
Odpovědět

Zpět na „Seicento“