Stránka 3 z 5

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 19:38
od radek.s
Já přibližně vím, jak to funguje a jelikož tady vidím nepřesné informace, tak to vysvětlím. Výstup na pinu 23 řídící jednotky je kombinovaný, což znamená, že uzemňuje relé (v tomto případě ne natvrdo na zem, ale na úroveň přibližně 3V, což na to, aby seplo relé stačí, protože na druhém vývodu relé je 12V), ale zároveň je na tomto vývodu signál pro otáčkoměr, který je obdélníkový právě s amplitudou přibližně 3 volty. Je to od Fiatu trochu prasárna a verze MPI už to mají samostatně na dvou různých pinech. Takže zpět k SPI, pokud je klíček v první poloze, mělo by na pinu 23 být 12V (které se tam ale pravděpodobně dostává přes relé a né z jednotky), po otočení do polohy startování by mělo napětí (měřeno voltmetrem) poklesnout na 1 až 3V, pokud se to neděje, pravděpodobně bude odpálený výstup řídící jednotky.

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 19:44
od pguty
Chcel som iba napísať, že nie som veľmi skúsený v tomto, aj keď schémy ako tak viem čítať. No ťažko sa číta schéma, keď nevieme, čo vychádza napríklad z RJ pin 23...no aj tak, nech čítam ako čítam, podľa tej schémy by šlo čerpadlo až po naštartovaní a pritom sa rozbehne už pri zapnutí zapaľovania a síce po natlakovaní vypne...

To radek.s: No teraz mi je to trochu jasnejšie...

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 19:53
od liborko
No ja mám sice elektro vzdělání,ale nějakých 14let nedělám v oboru,takže jsem spousty věcí už zapoměl.
Takže to tak pravděpodobně vypadá,že můžu z allegra objednávat novou jednotku za nějakých 140ZL :(

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 19:54
od pguty
Mohol liborko odpáliť ten vstup na RJ, keď na tom pine 23 bežne býva +12V?

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 19:59
od liborko
no bývá tam 12 V po zapnutí klíče do první polohy a já (teď si nejsem jistý) asi o ten kontakt štrejchnul když byl klíček vyplý tudiž by tam nemělo byt žadné napětí

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 20:01
od radek.s
pguty píše:Chcel som iba napísať, že nie som veľmi skúsený v tomto, aj keď schémy ako tak viem čítať. No ťažko sa číta schéma, keď nevieme, čo vychádza napríklad z RJ pin 23...no aj tak, nech čítam ako čítam, podľa tej schémy by šlo čerpadlo až po naštartovaní a pritom sa rozbehne už pri zapnutí zapaľovania a síce po natlakovaní vypne...

To radek.s: No teraz mi je to trochu jasnejšie...
Ano, to je zajímavý postřeh, možná se jednotka chová ještě trochu jinak, výstup 23 poklesne už při otočení klíčku do první polohy a sepne relé, ale pokud se do nějaké doby neotočí do polohy startování, relé odpojí aby nebyly cívky atd. zbytečně pod napětím. To by vysvětlovalo to, že v první poloze klíčku jste tam naměřili 12V.

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 20:06
od radek.s
pguty píše:Mohol liborko odpáliť ten vstup na RJ, keď na tom pine 23 bežne býva +12V?
Těch 12V je tam přes to relé, které se chová jako spotřebič, takže to není "tvrdých" 12V. Ale pokud by se tam omylem přivedlo 12V z baterky v momentě, kdy tranzistor v jednotce je sepnutý, tak by se tanzistor (výstup) odpálil.

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 20:11
od Vitaml
Tak, tak ...
Mohl by to zapínat vypínačem, aby nemusel kupovat novou jednotku. Může si udělat tajný vypínač.

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 20:13
od radek.s
liborko píše:No ja mám sice elektro vzdělání,ale nějakých 14let nedělám v oboru,takže jsem spousty věcí už zapoměl.
Takže to tak pravděpodobně vypadá,že můžu z allegra objednávat novou jednotku za nějakých 140ZL :(
Vezmi voltmetr a udělej znovu to měření na pinu 23, co už jsi dělal, ve stavu kdy je vše normálně propojené.Tedy jestli po otočení do první polohy nebo do polohy startování napětí poklesne na 1 až 3 volty. Pokud nepoklesene a bude tam pořád 12V je výstup RJ vadný.

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 20:15
od Vitaml
A zkus to připojit na zem přes žárovku.

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 20:21
od liborko
díky chlapi, zítra ráno to ještě tedy proměřím a pak napíšu co jsem naměřil

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 19 zář 2016, 09:34
od liborko
Takže při první poloze klíčku je na pinu 23 (kontakt 86) těch cca 12.3V,když začnu startovat poklesne napětí na necelých 10V což je tedy asi špatný pač v tomhle režimu civka nesepne kontakt. Zkoušel jsem tedy ten fialovočerný odpojit od relátka z kontaktu 86 místo něj připojit žárovku proti kostře a po zapnutí klíčku do první polohy relé seplo a najelo čerpadlo, tudiž by asi šlo i nastartovat. Ale čerpadlo jelo v kuse ( správně by mělo po pár sekundách po natlakování vypnout-to si myslím právě že obstarává ten pin 23) Kontrolka vstřiku svítí stále. Na 90% jsem si jistý,že je špatná řj :(

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 19 zář 2016, 09:44
od Vitaml
Dej si tam tajný vypínač. Zkoušel jsi nastartovat?

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 19 zář 2016, 09:49
od liborko
Nezkoušel jsem startovat,myslíš tedy pin 23 trvale odpojit a místo něj napojit na kontakt 86 kostru přes vypínač? Ono to asi stejně nepujde nastartovat když svítí kontrolka vstřiku

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 19 zář 2016, 12:44
od Vitaml
Ano, přesně tak.