Stránka 3 z 3

Re: TIPO Kombi 1.4, 70kW (doprodej)

Napsal: 04 bře 2021, 09:17
od Bravomv
To moje dieselové Bravo má okolo 100 km/h na šestku necelých 2.000 ot/min. To je zpřevodované dobře. Je to ale ještě Euro5.

Re: TIPO Kombi 1.4, 70kW (doprodej)

Napsal: 04 bře 2021, 19:11
od Jirka Mirror
tatko Tom píše: 04 bře 2021, 04:42 V mojej jednoduchej hlave neide pochopiť, ako môže mať auto s vyššou spotrebou nižšie (celkové) emisie a čo je na takom prístupe ekologickejšie :)
Věci se maj tak, pro lepší emise potřebuješ nižší teplotu spalování, ale snižování teploty spalování jdou proti účinosti motoru.
Takže na stejnej výkon potřebuješ více palliva.
Jednoduše řečeno, čím vyšší teplota spalování tím více NOX,proto se dávaj do aut EGR ventily které přepouští část spalin zpátky do sání.
U diesela je to ještě proto aby se eliminoval přebytek kyslíku při spalování,protože přebytek kyslíku způsobuje hodně NOX.
Jenomže když to přeženeš tak to zase moc kouří, proto potom má diesel filtr NOX a DPF.
O problematice emisí bych toho mohl napsat víc, ale myslím si, že na vysvětlení to stačí.

Re: TIPO Kombi 1.4, 70kW (doprodej)

Napsal: 04 bře 2021, 19:35
od Michal67
Podstata problemu je to, ze diky zelenemu teroru nejsou auta ladena tak aby co nejlip fungovala v beznem provozu, ale tak aby vyhovela normam pri testovani ve specifickem mericim cyklu.