TYP - Výměna palivového filtru

Autoservisy, údržba, náhradní díly, vrakoviště, obchody

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
Matto
Všeználek
Příspěvky: 2443
Registrován: 12 zář 2007, 11:05
Bydliště: Trenčín,Horné Srnie

Re: TYP - Výměna palivového filtru

Příspěvek od Matto »

moja rada je :pred tým ako začnete meniť ten filter, odpojte hadičku čo ide od paliv. čerpadla do paliv. filtra od palivového čerpadla (pod zadnou sedačkou).
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Reklama
 

Uživatelský avatar
skybar
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 30 črc 2009, 19:51
Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša

Re: TYP - Výměna palivového filtru

Příspěvek od skybar »

Toto bola tá správna rada potrebná k tejto problematike!!!
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
koby
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 05 říj 2008, 20:17
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: TYP - Výměna palivového filtru

Příspěvek od koby »

to je opravdu supr rada, prtože já sem samozřejmě zlomil ten plastovej násosek u čerpadla...
Punto mk1 55S ( 1996 )
najeto 34 xxx km :-)
Uživatelský avatar
zokot
Znalec
Příspěvky: 828
Registrován: 10 úno 2008, 00:31
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: TYP - Výměna palivového filtru

Příspěvek od zokot »

Filtr u mk1 vyměníš po slepu když auto stojí na zemi. :D
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
koby
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 05 říj 2008, 20:17
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: TYP - Výměna palivového filtru

Příspěvek od koby »

jo a když nevíš o tý hadičce tak ji z 99% ulomíš... ale jinak je to poslepu udělaný, to je pravda.. :-)
Punto mk1 55S ( 1996 )
najeto 34 xxx km :-)
Uživatelský avatar
zokot
Znalec
Příspěvky: 828
Registrován: 10 úno 2008, 00:31
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: TYP - Výměna palivového filtru

Příspěvek od zokot »

koby píše:to je opravdu supr rada, prtože já sem samozřejmě zlomil ten plastovej násosek u čerpadla...
a jak to hodláš opravit?
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
koby
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 05 říj 2008, 20:17
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: TYP - Výměna palivového filtru

Příspěvek od koby »

už je to rok.. pořídil jsem jiný čerpadlo :-) myslím že se to už tady řešilo... Zlomil to každej, kdo to neznal... Všude na netu o tom jsou desítky témat a desítky lidí, co to zlomilo, 95% čerpadel na vrakáči to má zlomený, každe fiaták tu problematiku zná... Takže ano, u MK1 to vyměnší po tmě se zavřenýma očima, ale zlomíš ten násosek :D
Punto mk1 55S ( 1996 )
najeto 34 xxx km :-)
Uživatelský avatar
zokot
Znalec
Příspěvky: 828
Registrován: 10 úno 2008, 00:31
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: TYP - Výměna palivového filtru

Příspěvek od zokot »

Mě to však nedá - já mám na obou hadicích co vedou do filtru kousek gumové hadičky a tak jsem ještě nic neulomil a doufám že to tak zůstane.
Ale fakt je, že ty hadice jsou dost nešťastně vedený.
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
Uživatelský avatar
Matto
Všeználek
Příspěvky: 2443
Registrován: 12 zář 2007, 11:05
Bydliště: Trenčín,Horné Srnie

Re: TYP - Výměna palivového filtru

Příspěvek od Matto »

zokot-no hej ,ale ty máš podľa všetkého ten lepší typ paliv. filtra, kde sa hadičky iba natiahnu na vstup/výstup filtra a stiahnu páskami, ale napr. ja mám ten druhý typ, kde niesu hadičky ale ,,trubky,,s nejakého kovu a na palivový filter sa šróbujú a tam je dosť problém, lebo tie trubky sa šrobujú dosť blbo, kedže tam nieje žiadna rezerva + som mal ešte taký problém že sa mi ich nedarilo stále nafest dotiahnuť, a stále mi tam slzil benzín :twisted:
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Uživatelský avatar
zokot
Znalec
Příspěvky: 828
Registrován: 10 úno 2008, 00:31
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: TYP - Výměna palivového filtru

Příspěvek od zokot »

Už je mi to jasný, díky.
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
Uživatelský avatar
Matto
Všeználek
Příspěvky: 2443
Registrován: 12 zář 2007, 11:05
Bydliště: Trenčín,Horné Srnie

Re: TYP - Výměna palivového filtru

Příspěvek od Matto »

nemáš začo :wink:
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
galjo
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 11 kvě 2010, 20:30
Bydliště: Topoľčany

Re: TYP - Výměna palivového filtru

Příspěvek od galjo »

Matto píše:moja rada je :pred tým ako začnete meniť ten filter, odpojte hadičku čo ide od paliv. čerpadla do paliv. filtra od palivového čerpadla (pod zadnou sedačkou).
a to je celkom dobrá rada.. Mne menil filter v servise a po vymene filtra sa mi zvyšila spotreba.. po mesiaci som začal cítiť benzín vedla auta .. v motore nebolo nič vidieť a pod autom tiež nič , filter bol suchý a po dalšom mesiaci sa objavil benzín pod nádržou. :( a už som pozrel pod sedačku a tam bol benzín natečený v priehlbine čerpadla a už iba výmena čerpadla pomohla.. a tie hadičky.. ved to také bužírky sú tam iba napasované a tvrdé po 12 rokoch.
Punto 55 S
jazzman
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 10 kvě 2010, 17:40
Bydliště: north moravia

Re: TYP - Výměna palivového filtru

Příspěvek od jazzman »

Takže taky mě potkala výměna filtru. Poučil jsem se z vašich chyb a oddělal jsem hadici od čerpadla.

Potřebuju se jen ujistit, že je vše O.K. Ten filtr tam drží na takovém ramínku, pevně spjatém s nádrží a je přidělaný takovou rezatou páskou na šroub. Pásku jsem zlikvidoval a dám novou.
Hadičky. Na každém konci dvou hadiček, vedoucí do i ven z filtru je takový plastový mechanismus se dvěma packama. Ty packy jsem musel zmáčknout a pootáčením vytáhnout celý mechanismus z trubky, která čouhá na koncích filtrů. Ale ten mechanismus se mi zdá, že je nějak moc volně otočný na těch kovových trubičkách vedoucích od filtru, i když to bez stlačení těch dvou čudlíků sundat nejde. Je tam nějaké těsnění, nebo je to normální? Měním filtr z důvodu toho, že mi to za tepla cuká a celkově nic moc jede, takže mám obavu, aby to i v případě že vyměním filtr nenasávalo někde kolem těch spojů vzduch a neblblo to zase.
Uživatelský avatar
astha999
Fiaťák
Příspěvky: 54
Registrován: 24 bře 2010, 18:14
Bydliště: Bardejov, SVK

Re: TYP - Výměna palivového filtru

Příspěvek od astha999 »

jazzman píše:Takže taky mě potkala výměna filtru. Poučil jsem se z vašich chyb a oddělal jsem hadici od čerpadla.

Potřebuju se jen ujistit, že je vše O.K. Ten filtr tam drží na takovém ramínku, pevně spjatém s nádrží a je přidělaný takovou rezatou páskou na šroub. Pásku jsem zlikvidoval a dám novou.
Hadičky. Na každém konci dvou hadiček, vedoucí do i ven z filtru je takový plastový mechanismus se dvěma packama. Ty packy jsem musel zmáčknout a pootáčením vytáhnout celý mechanismus z trubky, která čouhá na koncích filtrů. Ale ten mechanismus se mi zdá, že je nějak moc volně otočný na těch kovových trubičkách vedoucích od filtru, i když to bez stlačení těch dvou čudlíků sundat nejde. Je tam nějaké těsnění, nebo je to normální? Měním filtr z důvodu toho, že mi to za tepla cuká a celkově nic moc jede, takže mám obavu, aby to i v případě že vyměním filtr nenasávalo někde kolem těch spojů vzduch a neblblo to zase.
Tie dva cudliky co stlacas maju na konci take kolecko a to tam tesni vsetko. Ziadne ine tesnenie tam nieje pokial viem. Ja som mal pri filtry nahradne tie srandy s tymi cudlikmi co idu do koncoviek hadic... no zatial som ich nemenil. Ale tesnit by ti to malo dobre :wink:
PS. prikladam obrazok ako sa to ulomi, ked sa neodpoji ta hadicka pred vymenou filtra... mne sa to tiez podarilo urvat :)
Přílohy
cerpadlo1.jpg
cerpadlo1.jpg (161.23 KiB) Zobrazeno 14242 x
Fiat 126P 650E rv.88 --- Punto Mk1 1,1 55s rv.98
http://yfrog.com/mu48148578jx" onclick="window.open(this.href);return false;
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: TYP - Výměna palivového filtru

Příspěvek od Graun »

astha999 píše: Tie dva cudliky co stlacas maju na konci take kolecko a to tam tesni vsetko. Ziadne ine tesnenie tam nieje pokial viem.
Právě, že v té rychlospojce (ten černý díl) jsou uloženy dva O-kroužky, které těsní. Ten bílý kroužek přidržuje trubku přes lem na filtru a tím pádem chrání proti rozpojení.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Odpovědět

Zpět na „Punto - servis“