Stránka 21 z 42

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 08 zář 2018, 15:34
od jojo007
Toľko teórií tu je :) Ale... s tými sviečkami asi bude niečo... Keď som bol prvý krát v servise tak mi vyčistili sviečky a vymazali adaptačné hodnoty. Cca dva týždne auto perfektne štartovalo, fungovalo, nevynechávalo medzi 2-3tisíc ot. a to som tam mal skoro polku nádrže s benzínom ktorý mi robil problémy. Potom pomalinky sa to zhoršovalo a vrátilo sa to k tomu zlému stavu ako pred vyčistením sviečok. Tankoval som aj na inej pumpe a stále problémy.

Teórie s benzínom a vodu moc neverím. V iných autách sa neusádza voda z benzínu? Motory s priamym vstrekovaním niesu ešte viac háklivejšie na benzín?

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 08 zář 2018, 16:47
od martin72
to Vilda:
Abych řekl pravdu, tak netuším kde je automobilka nakupovala. Všechny svíčky na fotkách jsou OEM, momentálně mám v autě čistě NGK, ale odkud , kdo ví. :D

Vím, že některé mé příspěvky jsou delší, ale když toho půlku vynechám, tak někteří netuší o čem jsem psal.

Já ani automechanik nejsem, jen mě auta vždycky zajímaly a mám je jako koníčka a to ať velká nebo modely. Jinak má hlavní pracovní náplň je automatizace a regulace. Osobně jsem jako vlastní auto jiné než Fiata neměl, tak že se již považuji za fiatofila. A víš jak poznáš správného fiatofila, jednoduše, má dříve servisní manuál než konkrétní auto. Není to ani o tom, že by Fiat byly víc poruchové auto než konkurence, ale je to taková nejlepší recenze na seznámení. Jinak život s Fiatem je jako manželství, nejtěžší je prvních 20 let, pak už to jde samo. :mrgreen:

to jojo007:

Nemusíš věřit teorii s benzínem a vodou, ale po konzultaci s technikem (technologem) od VIFs.r.o. se nám nepodařilo najít jinou příčinu. Jinak nedoporučoval moc dlouho aplikovat šokovou terapii, hlavně na starších vozech hrozí ucpání palivového systému. Voda se do nádrže nemusí dostat jen při čerpání, ale stačí i kondenzace vzdušné vlhkosti. Nejvíce jí je schopno kondenzovat v létě při větších rozdílných teplotách den/noc. Nejlepší obrana je mít plnou nádrž, tudíž kdo si vozí benzínu jako do zapalovače na tom bude hůř. Prostě to chce brát plnou a ne jezdit do rezervy a pak brát za pětikilo. Přímovstřikované motory jsou háklivé na kde co (oleje, svíčky, nižší provozní otáčky, palivo, hamtání na plynový pedál jako u ropy atd.).

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 08 zář 2018, 17:07
od jojo007
Teória k vlhkosti z jedného fóra: Pri 95% vlhkosti vzduchu sa v jednom m kubickom vzduchu nachádza cca 250 ml vody,Pri tankovaní sa odparovaním tankovaného benzínu vytlačí skoro 100% objemu vzduchu z nádrže.Po uzatvorení nemá možnosť sa do nádrže dostať atmosferickým tlakom vzduch z vonka pretože sústavne sa tvoriace pary benzínu majú menšiu hmotnosť ako vonkajší vzduch a vytvárajú v nádrži pretlak.Kondenzovanie vodných pár v nádrži je preto tak minimálne že ku žiadnemu kondenzátu nemôže prichádzať.Voda sa nazbiera v priebehu sezóny s tankovaného benzínu.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 08 zář 2018, 17:37
od martin72
Je pravda, že odvzdušnění nádrží u současných aut je poněkud složitější než bývalo za mého mládí, ale nemohu plně souhlasit s tím co jsi sem napsal. Osobní zkušenost je, že když dojedu k benzínce (cesta cca 3-20km), tak po otevření nádrže dojde k nasátí vzduchu, což znamená , že za provozu nádrž pracuje s určitým podtlakem (v dobách dřevěných bylo odvzdušnění otevřené - v nádrži panoval atmosferický tlak). Viděl jsem už pár nádrží, které měly ucpané odvzdušnění a došlo u nich k implozi (nejspíš si jejich palivo nepřečetlo tebou uvedený článek o tvorbě výparů). A když se nad tím tak zamyslím, tak při hodinové spotřebě cca 7litrů určitě nebude zbytek paliva schopen vygenerovat potřebné páry , které by vyrovnávaly tlakové poměry. A jelikož nedojde k implozi, tak se bude muset do nádrže něco odněkud nasát.

Takto je to řešeno na Bravu

Obrázek

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 09 zář 2018, 20:47
od TipoLPG
Včera sem naordivoval svůj lék jednomu pacientovi Fiat 500L T-Jet a dnes ráno byl uzdraven... Jak taťka teď bude pacientovi upravovat jídelníček, to už nechám na něj, je ale jisté že je to potravou.
Teď mi byla doručena odměna, bedýnky Svijan, tak se jdu léčit teď já :D
Asi si otevřu ordinaci, o pacienty nebude nouze :)

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 11 zář 2018, 11:58
od Andy350
Moja skúsenosť je že netreba tankovať 98/100. Stačí 95 ale s VIFkom aspoň raz za čas.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 11 zář 2018, 18:14
od Vitaml
Podle mého názoru stačí VIF doporučená denní dávka. Do jakéhokoliv benzínu.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 11 zář 2018, 19:50
od martin72
Já si myslím, že je důležité zjištění příčin jistých problémů co se tu řešily. To jestli někdo bude jezdit na BA95 +VIF nebo na něco jiného, je věc asi každého soudruha jak se rozhodne. Co mu přijde výhodnější a co mu bude fungovat. Každý sem přispěl svými zkušenostmi a postřehy. Motor je konstruován na palivo BA95 , tudíž mu neuškodí, když bude kvalitní. Já používám Vervu, protože se mi to vyplatí, ne pro to, že bych si myslel, že to nemůže fungovat na BA95.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 11 zář 2018, 19:54
od Vitaml
Samozřejmě, když to nebude benzín plný vody. A s Vervou souhlasím.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 zář 2018, 14:27
od Andy350
Ahojte , ja VIFko nepridavam stale.. ono to zasa nejaky cas vydrzi.

raz som to tam dal.. a potom bol klud asi 3-4tisic km. takze tolko moj postreh.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 16 zář 2018, 16:37
od hans55
14.500 - první garance (olej, filtr, kabinový filtr)
Potom výměna svíček (DENSO IXU27 = 198,-/ks)-díky Martine72 :D , od té doby pohoda, žádné cukání.
Ještě bych to chtěl vylepšit VIFem - jak to do té nádrže dostáváte vy, kdo ho používáte? Je nutno u pumpy použít ten minitrychtýřek z výbavy nebo na to je nějaká jiná finta jak se dostat do hrdla nádrže? :?:

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 16 zář 2018, 19:37
od Martin.nz
Já ho liji až doma. Vždycky mám doma nějaký benzín v kanystru do sekačky, takže naliji tak půl litru benzinu do flašky, zředím VIFem a přes trychtýř naliji do nádrže.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 16 zář 2018, 21:30
od jarek72
ja si koupil jednorazove baleni ktere vzdy doma doplnim a to vozim v aute a pred tankovani naliju pres trychtirek.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 17 zář 2018, 09:18
od martin72
Tak si tu můžu nasypat popel na hlavu, jelikož není nad to si něco ověřit dvakrát. Teď k věci. jelikož mi stále vrtalo hlavou, jak funguje šoková terapie VIFem, tak jsem znova zavolal do společnosti VIFs.r.o. a tentokrát jsem se asi dostal k osobě znalé. Probral jsem naší záležitost s ing. Železným, který mě ubezpečil, že VIF neobsahuje žádné složky, které by se přímo podílely na vyvazování vody v palivu. Neobsahuje žádné složky, které by byly na bázi lihu. Jejich medicína obsahuje pouze detergenty, které se starají o čištění motoru a přísady na zlepšení mazivosti. Během cirka čtvrthodinového rozhovoru jsme nebyli schopni dojít k závěru, co způsobilo takovou razantní změnu v chování motoru při studeném startu. Jejich přípravek je pro dlouhodobé pravidelné užívání. Dále mi sdělil, že na aditivaci paliv Benziny obě firmy blízce spolupracují. Samotného ho zajímá, jak se bude problematika se studenými starty dále vyvíjet a jestli stačila jednorázová šoková terapie atd. atd.

to: Hanz55
Já děkuji za proviant. :wink:

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 17 zář 2018, 09:36
od TipoLPG
martin72 děkuji že se touto problematikou zabýváš, i když tyto problémy nemáš, klobouk dolů.
I kdyby v tom VIFu bylo zkapalněná hov.. (stolice) :) tak ho používat budu stále, opravdu funguje.