Stránka 25 z 26

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Napsal: 27 dub 2016, 21:04
od drago47
Jo to viem návod je super a viem aj ako nato ale nemám ani velku golu, kde by bol sviečkový kľuč 16 keď sa nemilým a 18 na pootočenie motora.A horní kryt rozvodou uvolniť dve šrubky by tiež nebol problém.Ked na kontrolu netreba demontovať hôrny držiak motora.

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Napsal: 29 dub 2016, 22:25
od drago47
Takze skotrolovane a nesedí to asi o centimeter cca Tak neviem ci to je veľa či malo.Ale neskôr pridám foto
A potom zájdem za mojím mechanikom že nech to napravime keď nie nájdem iného ale už tam budem stáť lebo viem ako.to ma biť

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Napsal: 29 dub 2016, 23:02
od Vitaml
To je dost.

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Napsal: 30 dub 2016, 13:59
od drago47
Tak aj mne sa to vidí veľa a na tom kontrolnom otvore je imbus 8 a na zafixovanie vacky som tiež použil imbus a sedel presne, keby že mám čas a miesto tak to nastavim sám.Ale kopresiu mám dobrú zapotili som sa a namakal dosť

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Napsal: 30 dub 2016, 15:05
od Vitaml
Nastavení je složitější, musí se posunout řemen vidím to tak asi o 1 zub.
Možná kdyby to bylo ještě kousek víc, tak by se to asi potkalo. Jestli už teď nenaráží ventily do pístů,
možná si tam už udělaly prohlubně.
Pro snadnější otáčení je dobré vyndat si zbývající 2 svíčky.

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Napsal: 30 dub 2016, 19:20
od Vitaml
Jestli to budeš dávat mechanikovi, doporučuju mu vytisknout návod r.triesky z tohoto odkazu.
A taky že se mu to povedlo až na po 4-té, protože když se napne řemen tak se musí počítat s tím,
že se to malinko posune.
Asi takových aut bude mnohem víc.
A díval jsem se na nějaké animace a opravdu tam na ventily není moc místa, hlavně když jsou ve střihu a v horní úvrati se zavírá výfukový a otevírá sací ventil.

https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=21885

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Napsal: 30 dub 2016, 21:39
od drago47
Tak nesedí mi jedna vec volnobezne otáčky sú poriadku, pri 90tke tiež 2500otacky pri 100 2700 az 2800 a tak ďalej, vykon tiež pohode
Prikladám foto z kontroly

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Napsal: 30 dub 2016, 22:37
od Vitaml
Volnoběžné otáčky si řídí jednotka délkou vstřiku, snímá si je snímačem. I kdybys odpojil 1 válec, snažila by si je udržet. Další otáčky při různých rychlostech jsou dány převodovkou.
Určitě to má vliv na spotřebu. Podle těch fotek se asi o zoubek řemenu netrefil.

Máš je stejně dlouhý ???

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Napsal: 01 kvě 2016, 10:06
od drago47
Ano oba sú 50 cm cca lebo jednu som rezal podla druhej keby tam bol rozdiel ja neviem paru milimetrov alebo do pol centimetra tak nič si s toho nerobím ale takto to je očividný rozdiel

A ešte som to povedal mechanikovi a ten ma zdrbal ,že roby auto nejakých 40 rokov a nejaký 26 ročný zasran mu nebude vravieť ako sa robia rozvody a je to aj otcov mechanik a ešte aj od neho som dostal ,že auto by ani nešlo keby to bolo o zub posunuté

Napsal: 01 kvě 2016, 13:56
od mr.brain
Teď budu OT, ale přesně tohle miluju. Výrobce vydá manuál pro servis nebo servisní postup a mechanik, co tohle viděl z rychlíku se začne rozčilovat, že opravuje auta X let a nějaký "děcko" ho nebude nic učit... :/

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Napsal: 01 kvě 2016, 19:40
od Vitaml
Otec má skoro pravdu, ještě o zub a už by se to potkalo. Výrobce asi počítal s touto tolerancí, ale opravdu je to na těsno.
Já jsem na tom líp, u 8V mám svíčky z boku a ventily přímo shora a u mě se nepotká i když se mi přetrhne řemen.

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Napsal: 02 kvě 2016, 10:27
od r.trieska
Cau Drago, gratulujem k odhodlaniu.
Vidíš, že ja som mal väčší rozdiel vo výške tyčiek. Nepodarilo sa mi však zmerať o koľko zubov som bol mimo. Na začiatku som si spravil slabú značku na remeni, no potom som ju nenašiel.
Výkon sa mi však vrátil, spotreba je 20,7 l/km na okreskách, nemám dovod podozrievať stretnuté ventily s piestom.

K tvojmu meraniu: neviem povedať či 1cm v rozdiele výšky týčiek znamená 1 zub. Ja som mal rozdiel 3-4cm.
Po nastaveni a dotiahnuti remeňa bol rozdiel vo výške cca. 2 mm. Myslím že úplna rovina sa nedá dosiahnúť kvôli širokým zubom na remeni. Resp. dala by sa dostiahnúť uvoľnením/napnutím kladky, ale to nie je cesta. Rozvod má byť riadne napnutý.

Skús však toto: (updated)
- vytiahni sviečky, vlož tyčky, zafixuj vačku
- na vrchu remeňa si sprav rysku na remeni, pokračujúcu na blok motora
- odfixuj vačku, otoč motor tak, aby boli tyčky v rovnakej výške
Teraz zistíš, či sú rysky vzájomne posunuté o 1 zub, alebo o menej.

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Napsal: 02 kvě 2016, 20:22
od drago47
To som velmy nepochopil,myslel si to tak ,že spravím risku keď mam nastavenú vačku na ten otvor potom ju odfixujem a dám tyčky do rovnakej polohy zistím rozdiel o koľko zubov to je posunuté
A spravil som to raz a stačilo vačky som mal dobre zafixovane a tyčky rovnaké a skúšal som to viac krát a stačilo nájdem odborníka

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Napsal: 02 kvě 2016, 22:00
od Vitaml
ZKUS POUŽÍT SVOJÍ VLASTNÍ INTELIGENCI...

Napsáno bylo dost.

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Napsal: 03 kvě 2016, 09:30
od r.trieska
drago47 píše:To som velmy nepochopil,myslel si to tak ,že spravím risku keď mam nastavenú vačku na ten otvor potom ju odfixujem a dám tyčky do rovnakej polohy zistím rozdiel o koľko zubov to je posunuté
Ano, presne tak. Sorry, zle som to napisal. Najprv zafixovať vačku, až potom spraviť rysku. Postup vyššie som upravil.
Okey, keď si to netrúfaš, nájdi servis. Hľadaj taký, kde už robili 16V alebo kde maju aretačné prípravky pre 1.2 16V (nastavovacie rysky nenájdu).
A daj vediet ako si dopadol.