Stránka 4 z 8

Re: Spotřeba

Napsal: 22 zář 2010, 22:38
od radek.s
A kolik žere Panda 1,2 ve městě na krátké jízdy, například 12 km do práce a to samé večer zpět? Moje Seicento (novější model) už má úplně stejný motor MPI který je použit u Pandy 1,1. Seicento v tomto režimu žere v létě okolo 6,5L a v zimě okolo 7,1L. Motor není odlítaný (cca 65 tisíc) a nijak extrémě to nehoním.

Jinak Pandu 1,1 bych už nekoupil, výbava skromná a za všechno se připlácí. Nemá ani otáčkoměr a takový auto už bych nechtěl, v Seicentu mě otáčkoměr dost chybí. 1,1 je v dnešním rychlým provozu někdy už slabá. Doporučuju koupit 1,2, silnější motor se hodí, lepší výbava v základu. Navíc podle údajů Fiatu 1,2 žere o 0,1 litru míň než 1,1 tak že spotřeba je prakticky stejná. O pandě 1,2 sem uvažoval, ale asi ne, moje Seicento má pod kapotou téměř to samé co Panda a od stáří auta 5 let často řeším nějaký problémy a to se k autu chovám velmi dobře.

Re: Spotřeba

Napsal: 27 bře 2011, 21:09
od Mr.Bean
Panda 1.1 bez klimošky, žlutá :D, cca únor-březen převážně po Praze cca 6.1 l/100km

Re: Spotřeba

Napsal: 28 bře 2011, 23:33
od sgy
sice se to netýká příliš spotřeby, ale i tak to sem dám.

nabral jsem palivo v německu výmysl EU, tzv. ekologičtější natural, pouze už s označením E10 (benzín s příměsí bio-sr*ček :)

sice je to extrémní sledování, ale budiž...

při plně sešlápnutém pedálu a maximálkou na tacháči 170-175 spotřeba 10,5L...... po nabrání plné nádrže E10 ( rezerva už svítila, takže ca. 5-6L) palivo ukázalo hned své kvality..... na tacháči už jen max 160-165 a spotřeba 9,9 s pedálem na zemi.... takže palivo na úkor výkonu a lze vidět, že i řídící jednotka poznala horší kvalitu, tak zmenšila objemy vstřiků :-D

takže kdo pojedete v blízké době do německa, tak se zatím vyhněte tomuto palivu. já jsem jej už musel natankovat, protože běžný N95 už nevedli :(

dopřejte našemu medvídkovi skutečný bambus a ne uměle vytvořené větvičky, dokud se to neobjeví všude :)))

Re: Spotřeba

Napsal: 29 bře 2011, 20:42
od Jan Horák
při plně sešlápnutém pedálu a maximálkou na tacháči 170-175 spotřeba 10,5L...... po nabrání plné nádrže E10 ( rezerva už svítila, takže ca. 5-6L) palivo ukázalo hned své kvality..... na tacháči už jen max 160-165 a spotřeba 9,9 s pedálem na zemi.... takže palivo na úkor výkonu a lze vidět, že i řídící jednotka poznala horší kvalitu, tak zmenšila objemy vstřiků
Moc toho o autech sice nevím, ale těch 9,9 l/100km oproti 10,5 l/100km s rozdílem snížení rychlosti o cca 10km/hod. bych si vysvětli spíše poklesem otáček (méně otáček = menší počet maximálních, plný plyn, vstřiků), než tím, že by jednotka poznala horší palivo. Palivo je to horší z hlediska výhřevnosti (nižší = dá menší výkon při stejném vstříknutém objemu paliva), ovšem dá větší výkon pokud dojde k navýšení vstřikovaného množství. Zároveň to je palivo s vyšším oktanovým číslem, takže snese větší předstih (zde 100% elektronika v Pandě zafungovala a zvýšila ho, pokud není programem dáno jeho maximum a v těchto otáčkách a plným krmení už ho mohlo být dosaženo!). Krom zvýšeného předstihu by bylo mnohem výhodnější, jako u plochodrážních motorek, zvýšit kompresní poměr, ale to už je úprava pro provoz jen na ethanol aplikovaná ve velkém třeba v Brazílii.
Pro zajímavost se můžete podívat na SAABy. Jejich jednotky i vše, z čeho vycházejí a co ovládají jsou na to konstruovaný a rozpoznají libovolný poměr benzínu s lihem (bioethanolem) a dokáží na takto libovolnou směs fachčit. Čím víc lihu, tím větší výkon, ale na úkor zvýšený spotřeby, takže peněžence se to u nás nevyplatí, na benzín ta SAABy jezdí levnějc!

Re: Spotřeba

Napsal: 29 bře 2011, 20:46
od Smrťák
E 10 je nic. Spotřeba téměř nevzroste a maximálka zůstane stejná. Já mám E 50 momentálně a průměr je 7,2 s Puntem. Maximálka stejná :wink: ŘJ konkrétně u Fiatu si poradí i s E 85. To už ovšem při plném výkonu může docházet ke spalování chudé směsi. Lambda regulace na maximu(víc nelze přidat)Tedy lambda přes 1( o dost) Vysoký obsah kyslíku v palivu způsobí i vysoký obsah kyslíku ve výfukových plynech. Lambda to vyhodnotí jako chudou směs a dá signál k obohacení směsi. Ovšem ŘJ a její regulační mapy jsou uzpůsobeny provozu na benzín,tedy cca.15:1 směšovací poměr. ( 100%Etanol ,vzduch je 9:1) a regulace benzínu s vysokým obsahem etanolu má meze. Ale 50 až 70% etanolu bez problémů zvládne. 85% lihu v benzínu zvýší spotřebu o max. 20%.Takže 10% neřešit. Kdo chce jezdit na E 85 může zakoupit konverzní sadu(prodlouží dobu vstřiku,respektive upraví směšovací poměr)

Re: Spotřeba

Napsal: 29 bře 2011, 21:23
od Smrťák
http://www.vena-trade.eu/cs/stanice/cer ... ce-olomouc" onclick="window.open(this.href);return false; Obrázek vypadá to hezky ,že? Ale vynásobte 24,90 x 1,2 a vyjde vám téměř 30kč. A o tom to je

Re: Spotřeba

Napsal: 19 dub 2011, 08:29
od PeNik
Tak jsem zase po čase jel do Jeseníků (skoro z Prahy) a spotřeba podle computeru byla po dojezdu na místo 4,0 l/100 km. Bylo to na letních gumách, použito denní led svícení, na starém oleji (ten se mění dnes). Bez led svícení jsem to udělal za 4,9 l/100 km a zimních gumách.

Příště to zkusím udělat za 3,9 l/100 km. To by se mohlo podařit, ale níže už jen těžko. jedině nejet po dálnici. To je asi největší žrout spotřeby. Jinak jízda po dálnici cca 105 km/h. Mimo město 85 - 10 km/h. ve městě 50 km/h.

Re: Spotřeba

Napsal: 19 dub 2011, 20:23
od Smrťák
Starý olej nemá na spotřebu vliv./tedy pokud není starý 10 let/A denní svícení minimální.

Re: Spotřeba

Napsal: 19 dub 2011, 20:35
od PeNik
no já nevím, ale kolik wattů sežerou světla? Řekl bych, že je to s jistotou přes 100W a perpetum mobile z toho nemám. střízlivý odhad na denním svícení je 0,2 - 0,3 l/100 km.

A proč se vlastně montuje denní svícení, když nemá vliv na spotřebu a investice do žárovek je minimální? Já bych řekl, že hlavně kvůli spotřebě a jako druhotný efekt je "úspora" žárovek.

Re: Spotřeba

Napsal: 19 dub 2011, 20:38
od Smrťák
Já mám SPDS kvůli něčemu jinému. Na většině nových aut je katastrofální přístup k žárovkám. 0,1 deci mě nezajímá. 0,2 až 0,3 litru je přehnaný údaj.

Re: Spotřeba

Napsal: 19 dub 2011, 20:43
od PeNik
no mě je to v zásadě jedno. Já to vidím na tom computeru. Tak asi lže computer. :D

Re: Spotřeba

Napsal: 19 dub 2011, 20:47
od Smrťák
OK. Klima a tlak v pneumatikách má rozhodně větší vliv na spotřebu než 150W osvětlení

Re: Spotřeba

Napsal: 19 dub 2011, 20:49
od PeNik
tomu sice věřím, ale nikdy od přezutí již nedofukuji.

Já porovnávám údaje vždy porovnatelné. Ne abych porovnával jablka a hrušky. To není můj styl.

Re: Spotřeba

Napsal: 19 dub 2011, 20:50
od Smrťák
Ale občas tlak zkontroluješ ne? :mrgreen:

Re: Spotřeba

Napsal: 19 dub 2011, 20:51
od PeNik
to samozřejmě za období asi 2x (za rok cca 4x: 2xletní, 2x zimní)