Stránka 34 z 42

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 11 úno 2020, 19:59
od hans55

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 11 úno 2020, 20:23
od Pajinex
Respektuji právo na názor, ale tvrzení o tom, že LPG do auta nepatří, protože znám lidi, co s tím měli problémy atd. Sám jsem měl Fabii HTP 2005 na LPG, najeto přes 250 tis. km a krom výměny vstřiků a jedné hadice vše fungovalo a motor před smrtí rozhodně nebyl. Přes "zaručená" proroctví kamarádů. A byl tam levný polský systém STAG300. Teď mám Tipo 2018 tovární LPG, najeto za rok cca 45 000km. Bez jediné závady. Naproti minulé naftě mi šetří minimálně korunu na kilometr. Nemluvě o silniční dani, která je v řádu tisícovek a LPG vozy ji neplatí. Takže jen za první rok mi uspořilo cca 50 000 Kč. Fiat se dušuje, že makovice je upravená, největší problém může dle mého názoru způsobovat sdílená elektronika dvou jednotek, kterou mi asi u kamaráda přes jeho základní diagnostiku pravděpodobně nenačte. Byť i tohle jde dopředu. Nicméně ji myslím v případě nouze jako u továrně upravených Škodovek půjde vyměnit za jinou , oddělenou. Jen hypotézy. Nebo to řešit se zastoupením Landi Renzo. Po 100 000 km budu chválit víc, posrat se může vše. Ale šmahem takto odsuzovat přestavbu na LPG, nota bene zřejmě bez vlastní zkušenosti (měli to známí pořádně seřízené, vhodný motor, kvalitní plyn, měnili filtry atd.?), to mi přijde trochu přes závit.
p.s. Aditiva nepřidávám, jezdím na Vervu 100 a Tomegas. Kupodivu startuje na brnk, přijeďte se podívat. 8)

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 11 úno 2020, 23:04
od Michal67
OK. Tak vam to LPG chodi. Budte rad. Snad vam to vydrzi. Ale myslim ze v tomhle i jinych vlaknech na tomto foru je popsano problemu s LPG u Tipa vic nez je zdravo. A to ze original verzi uz Fiat nenabizi asi taky nebude samo sebou. A s Fabii z roku 2005 bych asi dnesni auta moc nesrovnaval. To byla jeste uplne jina technika. Technika dnesnich aut je bohuzel tak dojebana kvuli nesmyslnym ekologickym normam, ze problemu uz tak hrozi az az. Ty auta maji problem si poradit s normalnim palivem natoz pak s plynem.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 úno 2020, 07:45
od m.scale
hans55 píše: 11 úno 2020, 19:59 Celou dobu je řeč o http://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-b ... tiv-1.html
Jestli jsem to dobře spočítal,tak na 50l nádrž se dává 50ml aditiva. Jak to u Tipa do nádrže lejete ? Tipo nemá klasickký hrdlo s víčkem.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 úno 2020, 07:59
od Pajtyi
Ano 50ml na 50l paliva.Ja som dostal k novemu autu taky biely specialny lievik ktory sa nasunie do hrdla a otvori klapku.Pozri ci to nemas pod kobercom pri rezerve.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 úno 2020, 08:07
od little_boy
v klidu, problemy ma par lidi, o tech ostatnich kterym to funguje se uz nedoctes - pres stromy nevidis les. zrovna nedavno vydal vaculik (svet motoru) video kde tjet oznacil za soucasny nej motor. doporucuju zkouknout. problem je spis obecny - technika je cim dal slozitejsi a obor servisu aut nezajimavy a nelaka / neudrzi kvalitni lidi. dostava se to do patu kdy to bud funguje nebo jsi v riti...

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 úno 2020, 10:45
od Vilda
little_boy píše: 12 úno 2020, 08:07 obor servisu aut nezajimavy a nelaka / neudrzi kvalitni lidi
Přesně :!: když jsem ještě dělal automechaničinu, bavilo nás to !! Protože to bylo řemeslo, kde se hlavně opravovalo a opravit se dalo v podstatě všechno.

Dneska to jsou jen vyměňovači ..... vyměním cokoliv za něco jiného :? s řemeslem to má pramálo společného.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 úno 2020, 11:46
od Pajinex
Michal67 píše: 11 úno 2020, 23:04 OK. Tak vam to LPG chodi. Budte rad. Snad vam to vydrzi. Ale myslim ze v tomhle i jinych vlaknech na tomto foru je popsano problemu s LPG u Tipa vic nez je zdravo. A to ze original verzi uz Fiat nenabizi asi taky nebude samo sebou. A s Fabii z roku 2005 bych asi dnesni auta moc nesrovnaval. To byla jeste uplne jina technika. Technika dnesnich aut je bohuzel tak dojebana kvuli nesmyslnym ekologickym normam, ze problemu uz tak hrozi az az. Ty auta maji problem si poradit s normalnim palivem natoz pak s plynem.
Upřímně, HTP nebyl žádný zázrak stran spolehlivosti (přehřívání malé olejové náplně, napínák aj.), sám jsem měl pochyby, že se ten můj čtvrt míče dožije. Tchán dělal u identického 12V jetého jen na benzín ventily už po 70 tis. km. Tjet je právě, jak tu zmínil kolega, ta stará škola. Litinový blok, hydroštely, nepřímý vstřik a jednoduché turbo. Pro přestavbu na plyn v dnešní době víc než solidní základ a jestli má skutečně tahle verze tvrzená sedla, ta není moc důvod se po mechanické stránce něčeho příliš obávat. Samo při odpovídajícím servisu a slušném zacházení. S problémy stran emisí máte samo pravdu, ta udušenost je z něj trochu cítit, měl jsem možnost jet s předchůdci i ve verzi 170 koní (v Alfě). Což byl jiný fičák. Přesto mu v dlouhodobém testu Auto.cz naměřili u ještě nezajetého motoru 95 kW a max. krouťáku (o 10 Nm vyššího než udávaného) už pod 2000 otáček s křivkou plochou jako stolová hora. Proto s ním velmi rád jezdím. Proč přestali LPG vyrábět je asi na stejnou diskusi, proč zabili Grande Punto. Možná si na tuhle otázku odpovím, až se něco podělá.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 úno 2020, 12:23
od Michal67
Jo na to že to je jen 1.4, jezdí T-Jet hezky. Byl jsem sice teď zvyklý na trochu silnější auta, Mondeo 2,2 TDCi 155 koní a předtím Mondeo 2,5 V6 170 koní, ale nemám pocit že by mě vadilo že Tipo nějak nejede. Naopak se mi to jak to jezdí celkem líbí. Ale zatím jsem s nim jezdil jen s malou zátěží. Uvidím jak to pojede plně naložený. Motor je ještě syrový, najeto 1000 km takže ho moc nehoním a může se ještě víc rozjezdit, ale i tak zatím celkem spokojenost (až na tu spotřebu).

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 úno 2020, 18:17
od hans55
https://www.youtube.com/watch?v=vjnpubKQk98
Je to sice Doblo, ale jde o motor 1,4 T-Jet

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 15 úno 2020, 18:31
od m.scale
Pajtyi píše: 12 úno 2020, 07:59 Ano 50ml na 50l paliva.Ja som dostal k novemu autu taky biely specialny lievik ktory sa nasunie do hrdla a otvori klapku.Pozri ci to nemas pod kobercom pri rezerve.
Tak speciální plastovou nálevku do hrdla nádrže jsem našel v rezervě,jak jsi psal. Akorát mi nepasuje,je široká, dnes jsem to poměřoval na pumpě s tankovácí pistolí , asi mi to pomotali a ta moje patří do nafťáku. Poptám se někde v autodílech jestli se něco takového dá koupit.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 18 úno 2020, 00:21
od Michal67
Vzhledem k tomu ze uz mam 1200 km tak jsem dnes vzal Tipouse na chvili za mesto abych ho trosku zacal ucit jezdit. Ten motor je fakt uzasnej. 1.4 120 koni se muze zdat malo, ale to jak se ten motor chova je fakt super. A ten zvuk kdyz to clovek vytoci to je fakt bomba. Za to by se nemusel stydet lecjaky sportak.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 18 úno 2020, 13:41
od jojo007
Môže to byť pravda čo píšu v tomto článku na konci? https://www.auto.cz/start-dlouhodobeho- ... eme-131499 hlavne ten posledný odsek "Měření na válcové zkušebně"...

Celkovo to je dobrý článok :D

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 18 úno 2020, 14:59
od Pajinex
jojo007 píše: 18 úno 2020, 13:41 Môže to byť pravda čo píšu v tomto článku na konci? https://www.auto.cz/start-dlouhodobeho- ... eme-131499 hlavne ten posledný odsek "Měření na válcové zkušebně"...

Celkovo to je dobrý článok :D
Nechci sedmou velmoc házet do jednoho pytle, ale nemálo našich "nezávislých" novinářů adoruje koncern a vyzdvihuje vyšší naměřené hodnoty jejich agregátů. Jak vidno, vyšší výkony naproti tabulkám generuje většina oturbenců. Dle vlastní zkušenosti můžu napsat, že můj Tjet si sednul až po cca 12-14 000 km. Ze spotřeby jsem byl tak do 3000 km trochu rozčarován přes nízkou cenu plynu, ale už si vše sedlo. Občas jezdím superbiky, takže rychlost vnímám trochu jinak, ale jeho výkon mi ve Stč. kraji i na dálnici naprosto stačí. Zapnutí klimatizace naprosto ignoruje a jen bych mu kapku prodloužil šestku. Na druhou stranu, na okreskách už to musí být kopec, aby na něj na poslední kvalt nevyjel. A s plaťákem se dvěma okruhovkama si poradil stejně hladce jako předchozí 1,6MJet v Doblu. Hlavně oceňuji reakci na plyn bez prodlevy, výborně vymezený záběr spojky a mám skutečně precizně složenou převodovku. Ještě se nestalo, že bych nezařadil napoprvé a naprosto zlehka.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 18 úno 2020, 20:35
od Michal67
Kdybych se ridil nekterymi testy "nezavislych" novinaru tak bych si Tipo asi nekoupil. Nedavno jsem si ty testy znovu procetl a fakt jsem se pobavil nad tema nesmyslama co nektery pisalci o Tipu pisou. Nejvic me pobavil nejakej zakrslik kterej psal jak je mu Tipo na miste ridice nepohodlny. Ja mam 195 cm a mam sedacku 2 zuby od konce! To jsem nemel ani v autech vyssi tridy. Pred Tipem jsem mel dve rady Mondea a sedacka vzdy na doraz. A vubec i ostatni veci na ktery si u Tipa stezoval byly uplne smesny. Ovsem kdyz se dotycnymu "expertovi" dostane na testovani jakykoli nesmysl od Skodovky tak bezvyhradne hyka nadsenim. To je bohuzel ale v Cesku u velky rady techto "odborniku" normalni. Ale konkretne ten tady odkazovany test Tipa na Auto.cz mi prijde celkem v pohode.