Stránka 36 z 42

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 23 úno 2020, 11:34
od Michal67
Vilda:
Otazka je jestli tam nalili Shell protoze Selenii nemeli nebo jen pouzili Shell nalepku o vymene oleje protoze Selenia nalepku nemeli.
Mas ten Shell i na fakture?

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 23 úno 2020, 20:53
od Jirka Mirror
Podívejte se na tuto recenzi.
https://www.youtube.com/watch?v=z-WUDUj-8-w
Až mě zarazilo jaký tlumiče fiat na Tipo použil.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 24 úno 2020, 08:36
od gigi
Já dával Shell do Slila pořád a najel jsem 200 000 km bez nejmenšího problému. Pak to samé do Brava a 100 000 km,bez závady. Myslím,že Shell není o nic horší než Selenia. Nejvíce záleží na specifikaci toho oleje.To,že ho doporučují je jen proto,že mají s nima uzavřenou dohodu. Jde jen o kšeft. Kdysi jsem četl je,že nejhorší z olejů je Castrol.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 24 úno 2020, 10:38
od tatko Tom
Známy dáva do všetkých Fiatov príslušné VAT oleje Aj do našich starých troch - dva diesle, jeden benzínový.
Robí s motorkami a autami desaťročia - on tvrdí, že Selenia je zbytočne drahý olej a nie je nevyhnutný pre Fiaty.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 24 úno 2020, 20:01
od Gembler
Ja dávam do auta Seleniu GOLD, aj keď stačí dávať obyčajnú. Ako písali ostatný dôležitá je špecifikácia.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 24 úno 2020, 21:32
od Jirka Mirror
Výrobce předepisuje Selenia K P.E. 5W-40
specifikace: SAE 5W-40, ACEA C3, API SM/CF, FIAT 9.55535-S2 C.T.R. N°
Tak není co řešit,každý motor chce sví a je postavený na konkrétní olej.
Jinak je to každého věc co tam naleje.
Ta Selenia Gold není zrovna vhodná pro náš motor
specifikace: ACEA A3/B3/B4 API SN/CF

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 25 úno 2020, 04:28
od Bystro
Michal67 píše: 11 úno 2020, 23:04 OK. Tak vam to LPG chodi. Budte rad. Snad vam to vydrzi. Ale myslim ze v tomhle i jinych vlaknech na tomto foru je popsano problemu s LPG u Tipa vic nez je zdravo. A to ze original verzi uz Fiat nenabizi asi taky nebude samo sebou. A s Fabii z roku 2005 bych asi dnesni auta moc nesrovnaval. To byla jeste uplne jina technika. Technika dnesnich aut je bohuzel tak dojebana kvuli nesmyslnym ekologickym normam, ze problemu uz tak hrozi az az. Ty auta maji problem si poradit s normalnim palivem natoz pak s plynem.
Mam tovarni verzi LPG,35t. najeto a bez problemu.Vyhyba se mi,nebo aspon tuto zimu problemy se startem,ci chcipnuti prvniho startu.
Obecne bych rekl,ze nejen spousta uzivatelu,ale i mechaniku a opravaru nerespektuje fakt,ze LPG je neco jineho nez benzin.Ma proste jako palivo trochu jine parametry pro spaleni nez benzin. V pripade,kdy provoz na LPG neni odladen(tkzv. mapy a jejich kalibrace),driv ci pozdeji nastane problem v RJ,ze si prizpusobuje provoz na LPG a nasledne nedokaze bezproblemove spalovat i BA.Sedlacky receno,zacnou se rozchazet mapy.spalovani LPG je taky narocnejsi na jiskru,generuje vice tepla,a chce vice vzduchu.Problemy se starym benzinem,a bioslozce v nem.Tech par desitek litru BA,co rocne tankuju,beru 100okt benzin,neb tam bioslozku obvykle nenajdete(mozne overit na pumpe v dodacich listech).
Kdyz se jen podivate do prospektu,verze s tovarnim LPG na na BA provoz horsi parametry nez cista verze benzin.Tenle motor je lety osvedcena konstrukce,ale se stale prisnejsimi limity emisi,a LPG varianta se prestala vyrabet prave po nastupu 6c?,uz jim v dobe slabsich prodeju nemusi podarit modifikace tak,aby byla dlouhodobe udrzitelna,treba dalsich 250t. najeto behem 15 lete zivotnosti(priklad).A treba nemoznost kvuli emisnim limitum dat lepsi vybavu,jejiz pripadny provoz emise navysi.
Na LPG uz jezdim vic jak 20 let,a usetril jsem stovky tisic v ramci rodiny.Naprosto ale chapu problemy lidi,kteri s vidinou,ze usetri,poridi ojetinu s LPG instalaci,a pokousi se jezdit s minimalni udrzbou.Je dost veci,co vam benzin nejakou dobu odpousti,ale LPG vas pokouse.A vzdy jsem vsem rikal,ze si auto s LPG zastavbou nekoupim,ale koupim bez ni a necham si ji dodelat.Orginal nove je samo neco jineho.
Zda se ovsem,ze LPG opravdu zvoni hrana,mozna nasi vnuci se budou divit dobe,kdy v rodine byla 2 ci 3 auta,a kdokoli mohl jet skoro kamkoliv.Bo elektromobilita.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 15 úno 2021, 21:41
od tomasi
Ahojte, uvazujem nad kupou jazdeneho Tipa kombi T Jet . Hladam racionalne auto s dobrym uzitkovym prinosom.
Fiatov s T Jet uz nie je vela na predaj......
Myslite ze tieto su fajn ?
https://bazar.todos.sk/predaj-fiat-vozi ... -fiat-tipo

https://bazar.todos.sk/predaj-fiat-vozi ... -fiat-tipo

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 16 úno 2021, 07:59
od gigi
Já bych to koupil a moc dlouho neváhal. Motor 1,4 T-Jet od Fiatu je jeden z nejlepších motorů na trhu,vezmu li v úvahu poměr cena-výkon. Spolehlivý,nemá velkou slabinu. Jen si dej pozor na olej,pravidelně ho měnit a nebudeš mít problém. Daň z toho je o trochu větší spotřeba oproti konkurenci,ale co,zas ušetříš na servise. :)

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 16 úno 2021, 08:36
od Ondrus84
Přesně tak... Ja do toho dal LPG a jezdím jako král za 9plynu

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 16 úno 2021, 11:38
od hans55
Jdi do něj, neprohloupíš . @gigi má pravdu :D

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 16 úno 2021, 17:41
od Jirka Mirror
Jdi do něj vůbec se toho neboj, ten bílej je dražší, ale zase má polovinu kilometrů.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 22 úno 2021, 01:09
od Bystro
gigi píše: 16 úno 2021, 07:59 Já bych to koupil a moc dlouho neváhal. Motor 1,4 T-Jet od Fiatu je jeden z nejlepších motorů na trhu,vezmu li v úvahu poměr cena-výkon. Spolehlivý,nemá velkou slabinu. Jen si dej pozor na olej,pravidelně ho měnit a nebudeš mít problém. Daň z toho je o trochu větší spotřeba oproti konkurenci,ale co,zas ušetříš na servise. :)
A dost mozna i svicky,jak chcou po 15t. km.
A propo,ty casto sdilene zkusenosti s problematickym startem,kdyz naskoci neochotne nebo chcipne...rekl bych,ze Tipo tez uz ma onu ficuru,kdy manipulace s pedalem spojky zpusobi kratkodobe zdvizeni otacek,pravdepodobne obohacenim smesi?
A tak se ptam,ciste nahodou,pokud ma Tipo dve sady parametru po starte a vybira z nich vyhodnejsi( snad to reknu ok,bud nizke otacky a bohatsi smes,nebo vyssi s neobohacenou smesi),a pak mu do toho skoci nadrazeny prikaz,kdy po startu poustite pedal spojky...
Co mne to napadlo.drzim po startu pedal spojky cca 5 sekund,nez ho pustim.Zda se,ze neni problem.Delavalo to hlavne prechodovych obdobich,cca minus 5 az plus 10.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 22 úno 2021, 13:58
od gigi
Svíčky měním po 30000km a žádný problém nemám,olej po 15000 km.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 22 úno 2021, 18:30
od Jirka Mirror
Pokud máš LPG tak ta výměna svíček po 15tis.km asi jo,jinak určitě stačí po 30tis.km jak předepisuje výrobce.