Stránka 6 z 12
					
				Re: LPG
				Napsal: 08 čer 2012, 21:44
				od miror
				Přepsat by rezervní kolo na opravnou sadu mělo jít, co jsem slyšel. 
Co se týká startů - zkus jen pro zajímavost vzít tu 98oktanu a dát vědět.
Táké jsem slyšel doporučení (sic neodborné) natankovat jednou Shell V-power.
Nevím, jestli to není zaklínadlo, ale prý motor víc oktanů pročistí.
Z těch odbornějších rad - výrobce Fiat pro svá auta na alternativní pohony používá úplně jiné vstřikovače. I ve Fiat servisu v čechách mi často zmiňovali zanesený benzínové vstřikovače - stačí vzít i jen jednou špatný palivo. Čistí to zase například NeptunHarfa. 
Obecně se pak často odchylují mapy LPG od map BA - nutno doseřizovat a to je asi nejčastější závada. Je to vlivem změn v motoru, na které se ř.jednotky učí. Čím starší motor, tím víc odlišností a korekcí. LPG tomu přidá několik dalších parametrů ke změnám.
			 
			
					
				Re: LPG
				Napsal: 11 čer 2012, 00:30
				od Fun
				Tak jsem začal trochu pátrat, jak je to vlastně s těmi sadami na opravu pneumatik a došel jsem k tomuhle:
Od změny vyhlášky č. 341/2002 Sb. vyhláškou  č. 283/2009 Sb. platné od 1.1.2011 se:
(2) Povinnost podle odstavce 1 písm. c) a d) a povinnost vybavení vozidla náhradními koly rozměrů
podle písmene e) se nevztahuje na
c) vozidla, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky 
umožňující  nouzové dojetí; u vozidel kategorie N2,  N3, M2  a M3 vybavení prostředky pro 
bezdemontážní opravu může být nahrazeno patřičným smluvním vztahem, na jehož základě bude 
zajištěna oprava poškozené pneumatiky nepřetržitě na celém území České republiky; toto ustanovení 
platí pro vozidla kategorie M1 a N1 uvedená do provozu před 15. září 2009 pouze se souhlasem 
výrobce nebo pro vozidla kategorie M1 a N1 stejného typu jako vozidla, která se uvádí na trh jako 
nová bez náhradního kola v souladu s touto vyhláškou. Toto ustanovení platí obdobně i na přípojná 
vozidla v soupravě s vozidly kategorie M a N.
Takže bych to chápal asi takto:
Pandy uvedené do provozu po 15.9.2009 mohou mít sadu na opravu pneu bez zápisu v TP, protože to povoluje vyhláška, a Pandy uvedené před tímto datem by měly mít řádně přišroubovanou rezervu, pokud to nemají schválené výrobcem a tudíž zapsanou vyjímku v TP.
Ale jsem z toho zase jelen… Sice mám Pandu zapsanou do provozu po 15. září 2009, ale v TP mám zapsanou pouze dojezdovku. Co má tedy větší váhu? Údaj v TP, nebo vyhláška o schvalování technické způsobilosti, kterou by mělo vozidlo splňovat? Znamená to, že si tedy mohu legálně vybrat, s čím chci jezdit??
			 
			
					
				Re: LPG
				Napsal: 11 čer 2012, 16:43
				od miror
				Doporučuju obrátit se telefonicky přímo na nějaký veliký STK, kde nevaří z vody - tam se zeptat, jak je to s tím rokem 2009 - konkrétním datumem.
Doplnim jen, že jsem se taky ptal přímo ve Fiatu na schvalení Opravné sady k zápisu do TP.
Je třeba zaplatit nevratné 2tisíce a čekat 6 týdnů - poté to buď schválí, nebo taky ne.  
 
  
Pokud je napsaná jen rezerva, musí být jen ta předepsaná v TP - a uchycena schváleným držákem pevně ke konstrukci auta. Pokud není, je to jako vážná závada, bránící provozu auta na komunikacích = auto známku nesmí dostat.
 
			
					
				Re: LPG
				Napsal: 11 čer 2012, 21:28
				od Fun
				Volal jsem do Fiatu, kde mi řekli, že rezerva už být nemusí, a dokonce, že prý až pojedu na STK, tak mám radši rezervu nechat doma, pokud ji vozím. Taky si myslím, že by asi ve Fiatu nedělali montáže LPG do nových aut, kdyby neměli vyřešenou rezervu. Tady je vidět , že co člověk to názor, proto je lepší viděl příslušný paragraf v zákoně, nebo vyhlášce, černý na bílém, než se spolehnout na "Jedna paní povídala..". Nicméně, pokud je skutečně rozhodující datum uvedení vozidla do provozu, tak ve Tvém i mém případě měli ve Fiatu pravdu.
Dokonce jsem našel pokyn pro STK, jak kontrolovat, resp. nekontrolovat:
http://www.stk-myto.info/Kontrolni%20ukony%202010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Z toho ale vychází další paradox, že se vlastně neuchycená rezerva vůbec nesmí vozit - což jsem až tak docela netušil.  I když to je jako by zakázali mít v autě neuchycený plný těžký kufr – myšleno zavazadlo – při cestě na dovolenou.
Jinak v TP je napsáno doslova:  Vozidlo MŮŽE být vybaveno rezervní pneumatikou pro nouzové dojetí….
 
			
					
				Re: LPG
				Napsal: 29 čer 2012, 09:39
				od PeNik
				miror píše:Přepsat by rezervní kolo na opravnou sadu mělo jít, co jsem slyšel. 
Co se týká startů - zkus jen pro zajímavost vzít tu 98oktanu a dát vědět.
Táké jsem slyšel doporučení (sic neodborné) natankovat jednou Shell V-power.
Nevím, jestli to není zaklínadlo, ale prý motor víc oktanů pročistí.
Z těch odbornějších rad - výrobce Fiat pro svá auta na alternativní pohony používá úplně jiné vstřikovače. I ve Fiat servisu v čechách mi často zmiňovali zanesený benzínové vstřikovače - stačí vzít i jen jednou špatný palivo. Čistí to zase například NeptunHarfa. 
Obecně se pak často odchylují mapy LPG od map BA - nutno doseřizovat a to je asi nejčastější závada. Je to vlivem změn v motoru, na které se ř.jednotky učí. Čím starší motor, tím víc odlišností a korekcí. LPG tomu přidá několik dalších parametrů ke změnám.
tak mě BA98 nepomohlo a subjektivní pocit je spíše horší. 

 Asi se objednám na další kolečko do servisu. Ještě uvidím. Na první startování je to hnus. Ale na druhé jen brnknu a jede.
 
			
					
				Re: PALIVO: LPG
				Napsal: 29 čer 2012, 12:18
				od miror
				Taky se mi to zhoršuje den za dnem. 98 zřejmě nehraje takovou roli. Tedy to co pomohlo bylo naježdění cca 3-5ti dnů (kde je více startů a různých jízdních režimů) pouze na benzín. I když je na vypínači lpg vypnutý, stále spolu obě jednotky komunikují a ovlivňují - razantní změna by nastala pouze odpojením lpg ř.jednotky. Zkouším teď simulovat zimní (bezchybný) provoz, kdy motor běžel po startu delší dobu na benz. Není to úplně korekt, páč s autem jezdí i manželka a ta na to zapomíná. Za cca měsíc jedu do servisu na pravidelnou revizi LPG a budu to řešit. Snad budu vědět víc. Určitě existuje nějaký řešení.
			 
			
					
				Re: PALIVO: LPG
				Napsal: 29 čer 2012, 12:38
				od PeNik
				miror píše:Taky se mi to zhoršuje den za dnem. 98 zřejmě nehraje takovou roli. Tedy to co pomohlo bylo naježdění cca 3-5ti dnů (kde je více startů a různých jízdních režimů) pouze na benzín. I když je na vypínači lpg vypnutý, stále spolu obě jednotky komunikují a ovlivňují - razantní změna by nastala pouze odpojením lpg ř.jednotky. Zkouším teď simulovat zimní (bezchybný) provoz, kdy motor běžel po startu delší dobu na benz. Není to úplně korekt, páč s autem jezdí i manželka a ta na to zapomíná. Za cca měsíc jedu do servisu na pravidelnou revizi LPG a budu to řešit. Snad budu vědět víc. Určitě existuje nějaký řešení.
Tak pak dej vědět zase ty, co ti řekli. Pak se podel toho zařídím s objednávkou do servisu.
Mě to napodruhé nastartuje okamžitě. Na první otočení stačí vteřinu protočit motor a na podruhé hned naskočí. Na první pokus jej točím třeba i 5 vteřin a pak třeba i chytne.
 
			
					
				Re: PALIVO: LPG
				Napsal: 29 čer 2012, 12:49
				od miror
				Vím, to je u mě úplně stejný. Dám vědět hned jak budu vědět víc, nejpozději po návštěvě servisu.
			 
			
					
				Re: PALIVO: LPG
				Napsal: 01 črc 2012, 09:07
				od PeNik
				To jsem z toho "jelen-srnec". Už druhý den startuji jak u nového auta. To mě docela sejří.
Jestli to bude nějaká kravina za hodně peněz, tak mě to pěkně nas.re. Ale bez diagnostiky problému to zatím nemá smysl řešit. Stále čekám, co ti řeknou v servisu.
			 
			
					
				Re: PALIVO: LPG
				Napsal: 04 črc 2012, 08:15
				od PeNik
				Tak stále startuji jak víno. To by mě zajímalo, co se změnilo (vyjma venkovní teploty).
Odesláno z mého MT11i pomocí Tapatalk 2
			 
			
					
				Re: PALIVO: LPG
				Napsal: 04 črc 2012, 15:42
				od miror
				?a neměnilo se nic jinýho? Ani čerpací stanice lpg?
Ale věřím, že to je jen a jen lpg jednotkou. Vstřikovače benzínu už jdou taky přes ní. A nejsme sami, kdo ma takový problémy. Vždy problémy měli jen po dobu co tam měli lpg. 
Přečti si (od uživatele macosx) např toto:
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... 85#p167285
Napsal jsem mu na mail a odpověděl toto:
Jestli máte typ plynu STAG-4 tak je potřeba přenastavit křivky sytosti směsi. Nicméně STAG4 je prý problémový a může se opět projevit.
Tedy vaše Panda začala po změně křivek sytosti lpg startovat i na benzín?
Máte ji ještě? Kolik km na lpg přibylo?
Někjaké další errory, ať vím co lze čekat.
Jaxem psal, může se objevit a taky objevilo, a jak píšete vy, řidící jednotky se ovlivňují a taky nechápu kde může být problém, po zkušenostech s XX servisy, jsem zjistil, že tomu plynu vlastně pořádně nikdo nerozumí, proto jsem plyn nechal vymontovat a prodal zvlášt s obrovskou ztrátou. celkově jsem na tom najel asi 20tisíc km, STAG už nikdy a plyn asi taky ne, prostě už nevěřím, že jiné jsou lepší...Jak píšete FIAT se vymlouvá na lpg a lpg se vymlouvá na fiat, nekonečná smyčka problémů a peněz za diagnostiky problémů bez vodítka a cíle...asi je nás málo co si nechali namontovat lpg do fiatu pandy, ostatní modely problémy prý nemají...
 
			
					
				Re: PALIVO: LPG
				Napsal: 04 črc 2012, 15:54
				od PeNik
				LGP se sice změnilo díky ceně na TankONO, ale "opravilo" se to později. Cca 30.6. - 2 dny po natankování BA98. Nic jiného jsem neměnil. Nyní mám natankováno LPG u AGIPu (tankoval jsem i předtím) a chytá to dobře. Ale u AGIPu jsem tankoval i předtím a bylo to rozbitý.
			 
			
					
				Re: PALIVO: LPG
				Napsal: 04 črc 2012, 15:56
				od miror
				U tank ono beru taky občas, třeba se tam někdy potkáme 

 
			
					
				Re: PALIVO: LPG
				Napsal: 04 črc 2012, 16:08
				od miror
				Možná se opravdu posunuly mapy LPG díky 98. Taky jsem to měl s tou 98 cca po 250 najetých km = až druhej den ráno. A auto bylo jak vyměněný. Zkusím možná 100oktan?!i?...
			 
			
					
				Re: PALIVO: LPG
				Napsal: 09 črc 2012, 15:30
				od PeNik
				tak se nám k ránu mírně ochladilo a dnes už se mu moc nechtělo, ale bylo to stále výrazně lepší než to bývalo.