Stránka 6 z 42

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 26 bře 2018, 15:05
od hans55
Palubní počítač ukazuje v průměru o 0,5 - 0,7 litru méně - s tím nic nenaděláš. Ukazatel dojezdu je v praxi nepoužitelný - algoritmus výpočtu vychází z momentální spotřeby nebo velmi krátkého časového úseku, u Stila se s tím dalo počítat, hodnota stále lehce klesala.
U Tipa při jedné jízdě jsem začal na dojezdu 434, během jízdy stoupla hodnota až na 582, pak klesala velmi rychle až na 190km. Jednodušší je nulovat si Trip B při každém tankování a pak vždy vidíš kolik už jsi ujel.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 26 bře 2018, 16:57
od tatko Tom
K tomu "meraniu" - kompík VYPOČÍTAVA spotrebu aj dojazd. Spotrebu ráta z množstva (teoreticky) vstrekovaného paliva a zmeranej vzdialenosti. Množstvo SKUTOČNE vstreknutého paliva závisí od jeho (okamžitých) vlastností ako špecifická hustota, teplota...atd. Tiež od toho aký majú pneumatiky skutočný rozmer-obvod...Navyše ak je zásah do mapy motora (...chip...), bude ukazovať menej.
Tiež pravdepodobne nezarátava všetky vstreky ale "vzorkuje" v nejakých intervaloch, vykazovaná spotreba sa mení od znulovania v čoraz väčších časových úsekoch.
"Dojazd" je iná kapitola - ten vyrátava po minútach aj menej no ak pôjdem dlho dole kopcom alebo v miernom klesaní - ukáže aj 1999 km dojazdu na pol nádrže :)

(Vztiahnuté k Multiple JTD no zrejme platné obecne).

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 26 bře 2018, 21:07
od Robino65
Ako je to teda urobene na iných autách?
Na Lagúne mi to ukazovalo naprosto presne, žiadne kolísanie
hodnôt. Podľa mna to počítalo z priemernej spotreby, ako ma tu už
raz niekto zotrel, že to je nepodstatný údaj... Opak je pravdou. Dojazd
ako tak presný sa dá vypočítať jedine z aktuálnej priemernej spotreby.
Takže to vo Fiate “podělali”...

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 27 bře 2018, 07:32
od Vilda
Můj bývalý Hyundai taky neukazoval přesně .... ani spotřebu, ani kilometrový dojezd. Otec má Forda Focuse a ségra Kiu Ceeda a co jsme se o těchto věcech bavili, taky jim to ukazuje naprosté nesmysly :?

Dávno jsem zvykl, na tyhle " vymoženosti " nekoukat. Akorát se tím člověk stresuje.

Když vidím, že mám čtvrt nádrže, prostě dotankuju a při cestách do zahraničí, mám v kufru malý kanystr na pět litrů benzínu. Pro případ nouze ....

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 18 dub 2018, 18:22
od jojo007
Troška zmením tému...
Poslednú dobu pozorujem že mi spúšťa sytič aj keď je 25 stupňov. Napr. ráno idem do práce je 12 stupňov spustí sa sytič a mám cca 1300 ot/min... Po nejakých 30 sek. to pekne klesne na základné otáčky. Idem z práce po 8 hod. naštartujem a zase spustí sytič. Dnes mi ukazoval teplomer 27 stupňov a zas to spustilo. Ale keď auto odstavím na 1 hod a idem naštartovať tak sytič nespustí...

Robí to aj Vám? V zime to isté robilo ale bola zima to chápem. Len že teraz keď je teplo to má tiež spúšťať?

S autom som spokojný len toto ma poslednú dobu trápi...

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 18 dub 2018, 19:01
od petonr
Ja mám to isté. Ale ako píšeš,po cca 30 sec. to klesá na 850 ot. Ale pokiaľ sa dobre pamätám Brava 1.4 55kw monotronic to robila tiež,tak to neriešim.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 18 dub 2018, 19:18
od jojo007
Ja som s tým už chcel behnúť do Fiatu nech sa mi pozrú nato... :D Je to zaujímavé prečo to tak robí...

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 18 dub 2018, 19:53
od Vitaml
Asi se potřebuje promazat. Z nějakého důvodu to tam asi naprogramovali. Mám to taky tak. A není to sytič, ten v těchto autech není, jen se zvýší průtok vzduchu volnoběžným ventilem a prodlouží délka vstřiku a tím zvýší otáčky.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 18 dub 2018, 21:34
od little_boy
No technicky tam neni ani volnobezny ventil... je to normalni strategie rizeni benzinoveho motoru a bohatost / volnobezne otacky jsou dost oddelene a nezavisle mapy. Hlavni duvod je ten, ze ve studenem motoru se blbe odparuje benzin a ten co se odpari navic kondenzuje na stenach valcu. A motor bezi jen na benzin co se odpari.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 19 dub 2018, 07:49
od jojo007
Aké teórie tu vznikajú :) Som zvedavý či to bude robiť keď bude nad 30 stupňov...

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 19 dub 2018, 19:33
od petonr
Chlapi už to neriešte.Má to tak byť a bude to robiť aj pri 40°C. Kolega má Mazdu CX5 2,5L benzín (dvoj ročnú)a pri štarte aj pri 30°C ide studený motor na 2000 ot.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 27 dub 2018, 22:05
od tatko Tom
Ešte ku spotrebe - Multipla 1.9 JTD 85kW - spotreba podľa palubáku aj výpočtom navlas zhodná. Nenuloval som palubák od tankovania do tankovania. Pneu mám správneho rozmeru, kto nemá presne priemer kolesa a hustenie, na ktoré je auto "nastavené" bude mu vykazovaná spotreba "kecať".

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 28 dub 2018, 09:58
od Vilda
I když jsem psal, že na spotřebu kterou ukazuje palubní počítač kašlu .... jen tak ze zvědavosti jsem ho vyzkoušel.

Tankoval jsem u jedné čerpačky, u stejného stojanu a do prvního vypnutí pistole. Palubák ukazuje asi o 0.3 nižší spotřebu, než je spočítaná. Což mi zase tak tragické nepřijde.

Fiat zatím funguje naprosto spolehlivě a co mě naprosto dostává do kolen, je jeho pružné zrychlení 8) Neumře ve 4 000 otáček jako dieselu, ale krásně táhne až k 6 000 otáček :!:

Je to můj první oturbenej benzín a moc si ho užívám .... spočítanou spotřebu mám okolo 7.5 litru, ale motor je ještě syrovej. Až přibude pár tisíc kiláčků, bude to zase o něco lepší.

Samozřejmě hodně dělá to, že Típkem jezdíme ve dvou lidech, takže skoro s prázdným autem. Kdybych vozil čtyři dospělé lidi a kufr plný bagáže, spotřeba by byla někde jinde.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 03 kvě 2018, 09:05
od Ján
Ahoj.
Planujem si kupit Fiat Tipo combi motor 1.4 t-jet. Chcel by som vediet ze ci sa da stymto autom jazdit so spotrebou aj 6l na 100km? napište mi vase skusenosti. Dik

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 03 kvě 2018, 09:15
od Robino65
Dá sa, ale musí byt v garáži... O spotrebe sa tu popísalo kvantum
prispevkov ale musím napísať, že im nerozumiem
nakoľko všetci píšu o dobrej spotrebe... Ja tankujem zatiaľ výhradne Shell 100 oktán
a pod 8 litrov som sa za 10000 km nedostal...
Palubný počítač síce ukazuje 7,5 ale nie je to pravda.
Ale kašlem na to, jazdím dynamicky, nech to žerie koľko chce...
Na spotrebu si kúpte dieselovú fábiu.