Stránka 6 z 6

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Napsal: 04 kvě 2018, 18:37
od pavproch
Tak pindica je po velkém servisu (120kkm), práh vyříznutý a vevařený nový, vyměněné zadní brzdy, lanovod, střední díl výfuku vč. rozpadlého vlnovce, tyčky zadního stabíku.... prostě (skoro) jako nová.... akurváth praskání v PP tlumiči při přejezdů velkých děr zůstalo - asi v jeho uložení (tlumiče mají teprve 30kkm). Spokojenost. Nalita směs zbytkových wolejů - 2 litry kastrólu 10w-60 a jeden litr OMV maxxon či jaxe to zove 5w-40.... (fiat předepisuje 10w-40, takže sem to vlastně tak nějak namíchal, no.... :mrgreen: )

A hned sem ji otestoval - sem byl pro vodu na kafe (už sem to tu psal - vysoko v hoře nad chalupou.... v zimě hrabačka jaxfiň, neska za sucha a těpla by se tam dalo dojet aji velorexem... :mrgreen:

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Napsal: 04 kvě 2018, 20:25
od liborko
rok 2006 a durch prohnilý práh? :shock: můj punťas je ještě o 10let starší a je zespod netknutý :)

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Napsal: 12 črc 2018, 16:40
od pavproch
Tak. Po 12-ti letech denního používání umřel hlavní a jediný klíč k Pindici s dálkovým ovládáním.... výměna baterky nepomohla, dveře odemkne/zamkne ale nestartuje a hlásí chybu IMMO. Klíč totiž nosím v kapse u kalhot i při sportu, takže sem ho asi úspšně propotil / rozežral potem zevnitř.

Chjo no, naštěstí záložní klíč (bez dálky) funguje, přístí týden zajedu do autorizáku to zkusit znova spárovat (nevěřím ale, že to zabere) a spíš proto už fčíl počítám s více tisícikorunami za nový klíč + spárování. Klíče na Fiata sou totiž dražší než na Schade, srovnatelně drahé jako u vrtule.

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Napsal: 12 črc 2018, 23:48
od radek.s
Četl jsem, že někteří autoklíčaři umí udělat klon čipu z toho dobrého klíče a ten vsadí do klíče s nefunkčním čipem (ten vyndají). Díky tomu, že je to klon, nemusí se s autem párovat. Taky se dají sehnat náhradní obaly klíčů Fiat, doplní se čip, původní elektronika dálkového ovládání a planžeta nebo se nechá vybrousit nová planžeta, když je ta stará hodně ojetá.

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Napsal: 13 črc 2018, 07:38
od pavproch
Dík za info, ale ... protože si chcu pindicu nechat už nafurt, jsem připraven koupit nový klíč z autorizáku (doufám, že vydrží zase aspoň 12 let)

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Napsal: 13 črc 2018, 10:16
od pavproch
Tak. Klíč objednaný, v úterý si pro něj jedu vč. spárování.

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Napsal: 13 črc 2018, 11:58
od Vitaml
Cena?

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Napsal: 13 črc 2018, 12:33
od pavproch
Asi pětka

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Napsal: 17 črc 2018, 18:34
od pavproch
Tak jo. Pětka a 45 káčé k temu = nový klíč vč. spárování s autem. Starý klíč (immo v něm, bo dálka funguje, enem taková drobnost - nestartuje) byl tak zkratovaný, že dyž ho technik zkúšal znova spárovat, tak mu shodil celou Fiat diag. :twisted:

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Napsal: 29 říj 2022, 16:26
od pavproch
Tak. Úplně náhodou jsem zjistil, že tohle forum už zase funguje, taxem po třech letech zase písnu a hned prosbu/dotazy:

Pindicu pořád ještě mám (chci si ji nechat už nafurt), aktuálně na tachu asi 168tis km a... Myslím, že jsem to tu už psal, že už hodně dlouho máme s Pindicou "problém" - padá do nouzáku:
Jedu v běžných otáčkách motoru (2-3tis), ne pod plným plynem, přijde lehké zakolísání v tahu ("cuknutí"), rozsvítí se kontrolka "engine failure" a Pindica spadne do nouzáku = nemá vůbec žádnou sílu/nejede. Stačí ale znova nastartovat a kontrolka sice většinou zůstane svítit, ale už zase jede (ale cuká). Když se to objevilo poprvé (při ca 60 tis km), tak jsem s Pindicou byl v autorizáku, na nic nepřišli, vymazali chybový stav a jezdilo se dál. Následně se tahle chyba objevovala tak 1x 2-3000 km, už nevím proč jsem přišel na to, že je olej v sání (odfukovou trubkou ze skříně motoru), stačilo vyčistit/odmastit sání a několikrát nastartovat a kontrolka zhasla. Tak to probíhalo roky. Fčíl ale začala padat do tohoto stavu čím dál tím častěji (např. včera juniorce spadla do nouzáku 3x na 100metrech), ale ne vždy je olej v sání (třeba včera juniorka hlásila, že sání bylo úplně suché, bez oleje).
Motor 1,2i 44kW typ 169 ("fire")
Otázka1: Nenapadá někoho po čem pátrat, na co se podívat? (Diagnostiku ale nemám)
Otázka2: Není tu někdo (nejlépe ZL kraj) s OEM diagnostikou Fiat (+ kdo tomu opravdu rozumí - můj dvorní mechanik Michal má jen UNI diagnostiku = dobrá na smazání chyb, ale ne na studium problému)?

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Napsal: 29 říj 2022, 18:36
od Diwiak
Aj obyčajná čínska ELM327 za pár slupiek s bezplatným Torgue do Androidu vypíše kod-mechanik ma asi len kalkulačku :mrgreen:
V autorizaku ste si mali odpísať kódy, tam treba začať. Trocha oleja v saní je v norme. Nie je to zasvinene karbónom až po ventily, čo sviečky?

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Napsal: 30 říj 2022, 13:07
od pavproch
Mám "blbý" tlačítkový mobil (a sem za to ráth, já ty ušmudlané dotykové pičičandy nesnáším), takže tudma cesta nevede.
Svíčky měním pravidelně a padá to do nouzáku pořád stejně, těma to nebude. Zakarbonované to není - jednak do toho liju jen "lepší" benzín (Verva100) a jednak (když to řídím já) tak pravidelně dělám "italskou" údržbu (zahřát a pak to honím pořád v redline).

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Napsal: 31 říj 2022, 09:58
od Vladka1
Tipuju buď zapalování nebo spíš chyba čidla nutnýho pro běh motoru (snímač polohy kliky - neví kdy pálit..)
Na vyčtení chyby stačí i primitivní diagnostika za pár stovek, to tě nasměruje kterým směrem pátrat.. Ty čidla jsou i proměřit, nebo holt metoda pokus - omyl a doufat že se trefíč brzo.. Začal bych čdlem polohy kliky, to je nejpravděpodobnější...
Verva je perla sviním, stačí běžná BA95 a přidat VIF. Nejlíp od Čepra, maj často benzín bez biosložky.. 110 oktanů tenhle motor neumí využít a aditivace tam je VIF, když ho doleješ sám tak máš jistotu že tam je a kolik ;)

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Napsal: 31 říj 2022, 11:46
od pavproch
Kuju za tipy.

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Napsal: 31 říj 2022, 12:49
od Vladka1
Jo jestli to souviselo se zasviněným sáním, tak možná váha vzduchu (snímač tlaku v sání)
Ideál by byla pořádná diagnostika (multiecuscan), načíst live data v okamžiku padnutí do nouzáku a porovnat s normálem...
Údaj o vzduchu to může dávat hausnumera, pak blbě dávkuje palivo a proto to cukání a nouzák..
Bez diagnostiky ještě projít kabeláž k čidlům jestli neni shnilá/ polámaná, zelený konektory apod., tu váhu vzd. možná odpojit jestli se to změní, nebo zkusit jinou, ale to je zas jen pokus - omyl..
I když vadná váha by to do nouzáku házet neměla, spíš by to hůř jelo, víc žralo, mělo snahu chcípat, blbě startovalo atd...