Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od little_boy »

Ty vazne veris tomu, ze benzin neco zaspini??? Ten bordel v sani je normalni - olej z odvetravani motoru + olej z turba + bordel co pusti vzduchovy filtr.
Reklama
 

skala
Fiaťák
Příspěvky: 92
Registrován: 22 srp 2012, 12:15

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od skala »

Takže jsem zkusil srovnat křivky o oných 15procent, aby se překrývaly, hodnoty šly rapidně do plusu a ráno jsem startoval 6x, odpoledne to bylo lepší.

Takže pokud se mají překrávat, jako že mají, jak docílit toho, aby to bylo bohatší a startovalo to. V mém případě hodnoty v mínusu.
Pokud není odpověď na tuto otázku, tak není řešení?
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od little_boy »

Tys ale mel udelat rekalibraci LPG jednotky pri smazanych adaptacich v ECU a tim jsi mel dosahnout prekriti krivek... To co jsi napsal tomu moc neodpovida.. :/
murino
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 19 lis 2015, 18:44

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od murino »

Mám pocit, že na to jdete zbytečně vědecky a z opačného konce. Řešit a porovnávat dobu vstřiku je nesmysl, záleží taky na tlaku plynu. Podstatné je sledovat korekce na benzín (při smazaných a znovu najetých adaptacích) a potom seřídit plyn opět podle korekcí lambdy. Je nesmysl něco dávat "do plusu". K tomu je naprosto nejideálnější obyčejný ELM a aplikace v mobilu + zkušený plynař s notebookem na klíně, který za jízdy nastaví lpg. (tento druh plynařů se v ČR ovšem téměř nevyskytuje)
skala
Fiaťák
Příspěvky: 92
Registrován: 22 srp 2012, 12:15

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od skala »

Takze jak docilit toho, aby to startovalo? Protoze rekalibrace se delala mockrat, pak byly ty neustale zminovane hodnoty v plusu, takze se to muselo zase posunout. A vzdycky mi rikal plynar, pokud je maly tlak, musi se ochudit mapa a opacne. Jenze tim to skoncilo
skala
Fiaťák
Příspěvky: 92
Registrován: 22 srp 2012, 12:15

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od skala »

Takze přátelé, před víkendem jsem snížil mapu o 3%, abych vyzkoušel.
Faktor FRA (aktuální zátěž): 1,11942
Činitel DTV 1: 0,33
Činitel DTV 2: 0,51

a okamžitě jsem začal startovat 2-3x, protože jsou tito dva činitelé kladní.

Máte teda rady, jak dostat FRA na 1,05 např a mít činitele záporné?
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od little_boy »

Ja myslim, ze rad uz padlo dost. Ale realizace pokulhava....
skala
Fiaťák
Příspěvky: 92
Registrován: 22 srp 2012, 12:15

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od skala »

jak jsem psal, pokud snížím mapu, co jste chtěli a co jsem udělal,tak auto přestalo startovat.
Ptal jsem se jak to dostat na bohatsi smes bez zvednutí mapy a nic.

Znovu jsem jednal s plynařem a ten mi řekl, že jediná varianta jak to obohatit je dát plynovou mapu nad benzín. Jinak prostě smola.
Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Příspěvek od mr.brain »

Pokud máš nastavenou plynovou mapu(mapy) stejně jako benzín a nefunguje to, tak jsou buď slabý vstřiky nebo je v systému nízký tlak. Případně jsou vstřiky plynu nevhodně umístěné.
Všechno co LPG jednotka dělá je, že bere signál od jednotky motoru a otevírá selenoidy v LPG vstřikovačích (pokud je to sekvence). Zapalování, předstih a další věci dělá pořád jednotka motoru podle hodnot z čidel (lambda, podtlak, klepání, teplota...).

send from mobile
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od little_boy »

Jenze ty si nechces nechat poradit.. psal jsem to nekolikrat a psali to vsichni co k tomu neco rekli. Ty nemas nic obohacovat, ty mas docilit toho aby ty korekce byly co nejnizsi. Jednou napises, ze te to startuje dobre a mas FRA 1.15, pak do toho sahnes a snizis to na 1.11 a najednou to nestartuje. Tak me nerikej, ze kdyz vyresetis adaptace ECU (FRA 1.00), ze te to startuje dobre. Zkousel jsi to vubec posledni dobou?
Nejdriv si ujasni ze te to s vyresetenou ECU a jizdou pouze na benzin startuje OK plus adaptace zustavaji na 0 a teprve pak se vrtej v LPG. A znova, padlo to tu nekolikrat, LPG ma byt nastaveny tak, aby adaptace nikam neujizdeli a byly stejne jako pri jizde na benzin.
skala
Fiaťák
Příspěvky: 92
Registrován: 22 srp 2012, 12:15

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od skala »

přesně jsem věděl, že to takto dopadne :)
ano, zkoušel jsem to poslední dobou, asi 4x měsíčně, pokud chceš, můžu ti to říct úplně přesně.
Ne, když se vyresetují hodnoty, nestartuje to dobře.
A jak říkáš, psal jsem to tu již několikrát, hned po montáží začaly tyto problémy a nikdy to nebylo dobré. Vyzkoušelo se všechno, co se týká benzínu, měřilo a testovalo a všechno bylo OK. mapy se překrývaly, ale nikdy to nejezdilo. Proto se to obohatilo.

plynař mi tento týden řekl, když jsem ho kontaktoval, že když se zvedne tlak, je to to samé, jako když se zvedne mapa. A taky, že ať udělám kalibraci, ale že za tu dobu ví, že mi to stejně jezdit nebude, tak to budu muset obohatit, abych nastartoval.

Ano, udělal jsem kalibraci, mapy byly téměř totožné, FRA bylo někde kolem 1.03 a já krásně startoval 6x studený start. činitel DTV +3 . Po nastartování sem se nemohl rozjet, auto chtělo zdechnout, po asi minutě už OK. po 4hodinách stání 3starty a stejné problémy. Tak jsem to vydržel 3dny a nazdar.Vrtátil jsem to zpět na předešlou mapu.

Takže vaše rady jsou teď jaké? Obohatit systém, aby to na mém uutě startovalo, jezdit na benzín a nikdy nezapnout plyn. Pak to bude ok:) vyzkoušeno asi měsíc v loňském roce, 1000km +- a bylo to jak nové.

poznámka: pokud se obohatí systém a budu jezdit na benzín, ano, auto bude dobře startovat. Když se to neudělá, ne, auto nebude startovat.

Byl jsem 2roky zpátky na SK, dostal jsem typ na BRC LPG ve Zvolenu, ani tam si nevěděli rady a když to nějak nastavili a viděli ty hodnoty a další dny jak se auto chová, řekli, že bude nejlepší ten plyn vydělat, že se to nedoladí, že konkrétně toto auto tam taky měli a vymontovali to. To jsem si na to bral několikadenní dovolenou.

pořád si nenechám říct?


Znám brava, stejné motory, co prostě jezdí bez problému, co když vyresetují ECU tak jezdí a znám brava, které se mužeš pos.. ale nikdo to nedoladil, tak to prodali.
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od little_boy »

Pokud je to tak, tak rada je velice jednoducha - nastav LPG tak, abys me korekce jako po resetu ECU, tzn fra 1.00 a dtv 0. Neni tam co vic resit, je to opravdu jen takhle jednoduche. Mimochodem to by mel byt stav po rekalibraci LPG a to ze ji mas udelat tu jiz padlo.
Vlastni nastaveni LPG je tvuj boj, ja znam jen system KME.
Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Příspěvek od mr.brain »

Takže to po smazání adaptací na benzín nechce jezdit? Špatné starty, rozjezdy a tak? I když na tom lpg ovladači nastavíš čistě provoz na benzín? Resp. je možné, abys udělal bypass lpg tak, aby motor řídila jen jednotka motoru? (Což by imho měla dělat při každém studeném startu)
Pak by ses měl podívat, jak jsou na tom hodnoty z čidel a hodnoty adaptace. Pokud to bude ok - čidla neměří nesmysly a adaptace neletí někam do nesmyslů, tak bude chyba v lpg a může se laborovat dál.

send from mobile
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
skala
Fiaťák
Příspěvky: 92
Registrován: 22 srp 2012, 12:15

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od skala »

Ano, po smazaní adaptací to jezdit nechce, jak říkáš. Chtěl jsem plyn úplně odstavit,ale jediná varianta, jak to obejít, je přepájet zpět vstřiky,aby se dala RJ LPG uplne vydělat a do toho se nikomu nechtělo. Protože jen vypnuti LPG nepomáhá úplně. Právě čidla měřili v servise tehdy, když jsem jim tam auto nechal na zkoumaní a v tom problém nebyl. Dokonce i vstřiky byly na rampě na testy.

ALE!! Pokud je mapa LPG nad benzínem, vymažu adaptace, odpojím baterku, vypnu plyn a budu jezdit jen na benzín, tak to startuje a pak se hodnoty nerozbíhají.
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od martin72 »

Asi mi stále něco uniká. Logicky bych předpokládal, že ve chvíli kdy se jede v režimu na benzín, tak jednotka LPG nemůže zasahovat do řízení motoru a to ani zkreslováním nějakých dat (myslím obecně). Proto bych předpokládal , že po vymazání adaptačních hodnot v ECU motoru a při provozování čistě na benzín, dojde k načtení adaptací v benzínovém režimu (byť by v řídící jednotce LPG byly nastavené absolutní nesmysly). Podle adaptací by se dalo usoudit, zda je vše v pořádku v režimu provozu na benzín. Zdá se mi divné, že v případě vymazání adaptací nelze motor nastartovat. Může mi někdo moji úvahu potvrdit nebo vyvrátit?
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“