Stránka 1 z 1

Brzdy

Napsal: 27 črc 2009, 13:16
od Mamina
Multinku mám od letošního jara a občas se nám stane, že začne během jízdy tuhnout brzdový pedál a auto postupně přibržďuje. Prudké sešlápnutí nepomáhá, naposledy jsme přestali jet úplně. A pak stačilo zespoda "nakopnout" brzdový pedál a brzdy povolily. Nevíte čím to může být?
Taky se mi občas stane, že jedu konstatní rychlostí při konstantních otáčkách a najednou sebou auto párkrát škubne a po pár vteřinách přestane - snad je chyba někde jinde než v mým stylu jízdy...
Mám benzín 1,6 l

Re: Brzdy

Napsal: 27 črc 2009, 14:45
od andreapipo
Co způsobuje poruchu brzd, to netuším, ale zeptal bych se: "Jaká je např. ta konstantní rychlost a konstantní otáčky?". Pokud jsou pod 2000 ot/min. nedivil bych se tomu škubání. :)

Re: Brzdy

Napsal: 27 črc 2009, 19:39
od Kubanec
Ahoj ,řešil jsem úplně stejný problém,je to popsaný někde dál ,když budeš hledat tak to najdeš ,ale abych to shrnul ,vyměnil jsem snad vše brzdovku,hlavní brzd.válec,hadice ,desky a nic ,nakonec můj mechanik zvětšil vůli brzd.pedálu na hl.brzd.válci a to pomohlo, jinak čím bylo tepleji tím víc to brzdilo a v zimě byl klid ,přeji hodně štěstí s opravováním Kubanec.

Re: Brzdy

Napsal: 28 črc 2009, 18:02
od Mamina
Ahoj. Díky moc za tip. Řeknu to svýmu "mechanikovi", snad to bude tím. Mě se to teda ještě nestalo, pokaždý když se to stane, řídí moje drahá polovička. Já mám problém jen s tím škubáním. Už jsem dostala do auta i otáčkoměr (že jezdím na málo otáček) a škube mi to i při 2500 ot.

Re: Brzdy

Napsal: 28 črc 2009, 23:13
od andreapipo
Jo, ale na jakou rychlost. Jestli na 5ku, tak to škubat asi bude. Ono i na 4ku je to jen tak tak.

Re: Brzdy

Napsal: 03 srp 2009, 09:58
od kubiii
andreapipo píše:Jo, ale na jakou rychlost. Jestli na 5ku, tak to škubat asi bude. Ono i na 4ku je to jen tak tak.
Cože? Když tam má 2500 otáček, tak je jedno, jestli na dvojku nebo na pětku, ne? Jiná bude samozřejmě jen rychlost!

Jinak to škubání může být čímkoliv (svíčky, kabely, čidla...) :(

Re: Brzdy

Napsal: 03 srp 2009, 14:35
od andreapipo
kubiii píše: Cože? Když tam má 2500 otáček, tak je jedno, jestli na dvojku nebo na pětku, ne? Jiná bude samozřejmě jen rychlost!

Jinak to škubání může být čímkoliv (svíčky, kabely, čidla...) :(
No, vyzkoušej si to, jestli je to jedno. Jedno je kolečko u trakaře, ale ne souvislost mezi zařazeným rychlostním stupněm, otáčkami a cukáním. Je samozřejmé, že při 5. RS a 2500ot./min. bude rychlost jízdy jiná než při zařazeném 2. RS, ale při zařazeném 5. RS to bude prostě škubat, při 2. RS nikoli. Mluvíme samozřejmě o benzínovém motoru.

Re: Brzdy

Napsal: 03 srp 2009, 21:28
od kubiii
andreapipo píše:
kubiii píše: Cože? Když tam má 2500 otáček, tak je jedno, jestli na dvojku nebo na pětku, ne? Jiná bude samozřejmě jen rychlost!

Jinak to škubání může být čímkoliv (svíčky, kabely, čidla...) :(
No, vyzkoušej si to, jestli je to jedno. Jedno je kolečko u trakaře, ale ne souvislost mezi zařazeným rychlostním stupněm, otáčkami a cukáním. Je samozřejmé, že při 5. RS a 2500ot./min. bude rychlost jízdy jiná než při zařazeném 2. RS, ale při zařazeném 5. RS to bude prostě škubat, při 2. RS nikoli. Mluvíme samozřejmě o benzínovém motoru.
Tomu teda nerozumím a proč by vůbec auto mělo škubat? 2500ot jsou pro benzín zhruba optimální otáčky... fakt nechápu??? To jako nějaká konkrétní závada?

Re: Brzdy

Napsal: 03 srp 2009, 22:25
od andreapipo
kubiii píše: Tomu teda nerozumím a proč by vůbec auto mělo škubat? 2500ot jsou pro benzín zhruba optimální otáčky... fakt nechápu??? To jako nějaká konkrétní závada?
Optimální otáčky při 5. RS jsou kolem 3000 ot./min. 2500 ot./min. jsou tak možná minimální optimální otáčky pro 5. RS, takže po rovině a z kopce to škubat nebude, ale při jízdě i do mírného stupání určitě ano. Závada to není, jen to ty převody prostě neutáhnou. Fiaťácký motory jsou obrátkový motory. Maximální trvalý výkon tento motor podává při 4000 ot./min. Laicky řečeno: Na 3000 ot. při 5. RS to pojede po rovině tak kolem 120 km/h, 90 km/h to pojede tak kolem 2700 ot./min., a při 2500 ot./min. to pojede tak kolem 80 km/h, možná i míň a to je na 5. RS jen tak tak. Tam, kde je 50ka, jezdím na 3. RS, protože na 4.RS už je to velmi hraniční a hrozí "škubání". Kde je 60ka, tam lze již zařadit 4. RS a kde je 80ka a více, tam lze jet na 5. RS. Kdo jezdí na vyšší RS při nižších rychlostech, riskuje poškození motoru. Všechny vůle v něm totiž "řvou" a časem se to projeví.

Re: Brzdy

Napsal: 03 srp 2009, 23:04
od kubiii
andreapipo píše:
kubiii píše: Tomu teda nerozumím a proč by vůbec auto mělo škubat? 2500ot jsou pro benzín zhruba optimální otáčky... fakt nechápu??? To jako nějaká konkrétní závada?
Optimální otáčky při 5. RS jsou kolem 3000 ot./min. 2500 ot./min. jsou tak možná minimální optimální otáčky pro 5. RS, takže po rovině a z kopce to škubat nebude, ale při jízdě i do mírného stupání určitě ano. Závada to není, jen to ty převody prostě neutáhnou. Fiaťácký motory jsou obrátkový motory. Maximální trvalý výkon tento motor podává při 4000 ot./min. Laicky řečeno: Na 3000 ot. při 5. RS to pojede po rovině tak kolem 120 km/h, 90 km/h to pojede tak kolem 2700 ot./min., a při 2500 ot./min. to pojede tak kolem 80 km/h, možná i míň a to je na 5. RS jen tak tak. Tam, kde je 50ka, jezdím na 3. RS, protože na 4.RS už je to velmi hraniční a hrozí "škubání". Kde je 60ka, tam lze již zařadit 4. RS a kde je 80ka a více, tam lze jet na 5. RS. Kdo jezdí na vyšší RS při nižších rychlostech, riskuje poškození motoru. Všechny vůle v něm totiž "řvou" a časem se to projeví.
Ale jo, s tím souhlas, ale to je spíš otázka, zda jedu do kopce nebo po rovině, protože po rovince nebo z mírnýho kopce se dá samozřejmě jet na vyšší stupeň (tedy na menší otáčky). To nesovisí ani tak s výkonem, ale s kroutícím momentem, jehož nástup je u atmosférických benzínů od určitých otáček a běží po relativně strmé křivce.

Jak píšeš, po rovině dávám 4 v 60, 5 cca v osmdesáti, když jedu do kopce (případně su ještě naloženej nebo potřebuju být svižnej), jedu za 3 třeba ještě při 70 a výš (otáčkoměr nemám).

Já to pochopil tak, že paní Mamina :D má problém při ustálené jízdě po rovině při 2500ot a tam je jedno, jestli je to při 40 na 3 nebo při devadesátce na 5, to by holt značilo nějakej problém. Jinak by to byla opravdu jen snadno opravitelná závada mezi sedačkou a volantem :lol:

Co se týče brzd, tak se tu taky na nějakým vlákně řešil problém s hadičkama, který zevnitř začnou puchřet a první příznaky jsou tuším takový, že auto brzdí i po uvolnění pedálu (zmenší se průtok - prostě infarkt), ale už si to přesně nepamatuju - je to někde zpátky na fóru...