Pročítal jsem fórum, ale vysloveně takovéto téma jsem nenašel. Pokud někomu připadá stupidní, nechť promine a věnuje se něčemu jinému.
Je mi jasné, že se nedá paušálně říct, jaká je životnost určitého modelu auta. Ale každý může podle svých zkušeností říct, jak staré auto s jakým počtem najetých kilometrů ještě provozuje, nebo kdy už ho přestal používat... a třeba taky co s ním předtím dělal, v jakých podmínkách ho provozoval atd.
Možná bych se měl spíš přiznat, o co mi jde.
 Uvažuji o koupi ojeté Multiny, protože na rozdíl od většiny populace se mi to auto moc líbí... a připadá mi nadmíru praktické. Ale taky potřebuju auto, které nebudu muset moc často vozit do servisu... protože nejsem moc technik a sám doma si na něm neudělám skoro nic.
 Uvažuji o koupi ojeté Multiny, protože na rozdíl od většiny populace se mi to auto moc líbí... a připadá mi nadmíru praktické. Ale taky potřebuju auto, které nebudu muset moc často vozit do servisu... protože nejsem moc technik a sám doma si na něm neudělám skoro nic. Mám vyhlédnutou Multiplu z roku 2001, CNG (to je jedna z věcí, kvůli které bych ji chtěl) naježděno má 178000, což je za těch osm let docela hodně. Pochopitelně nevím, kudy a jak s ní kdo jezdil. V autobazaru jsem zatím předběžně domluvený na zkušební jízdě, ale nevím, kolik toho při ní poznám. Nemám známého auto-znalce, který by mi na to koukl a nezávisle poradil. Je jasné, že po těch kilometrech a navíc s tím, že CNG verze je o kus těžší, se dají třeba očekávat všechny ty oblíbené legrácky kolem přední nápravy atd. Ale třeba už to předchozí majitel řešil a zas chvíli to vydrží.

No, je mi jasné, že tady nemůže nikdo radit, jestli do toho jít nebo ne...
 Ale třeba by se dalo nějak dát pár příkladů dohromady a velmi zhruba zkusit zavěštit, jak to s Multinkama obecně je. Najde se třeba víc příkladů těch, které mají za sebou přes 200K a ještě vesele jezdí? Nebo spíš většina konstatuje, že po nějakých 150K "už to nějak není ono" a čím dál tím víc se musí něco řešit...?
 Ale třeba by se dalo nějak dát pár příkladů dohromady a velmi zhruba zkusit zavěštit, jak to s Multinkama obecně je. Najde se třeba víc příkladů těch, které mají za sebou přes 200K a ještě vesele jezdí? Nebo spíš většina konstatuje, že po nějakých 150K "už to nějak není ono" a čím dál tím víc se musí něco řešit...?Nevím. Doufám, že nebudu ukamenován za příliš hloupý dotaz, možná takový je... ale jak jsem řekl, nemám se moc s kým poradit, tak zkouším všechno možné...
 Díky za pochopení.
 Díky za pochopení.




 , což by bylo samozřejmě v pohodě, nebo snad nikdo nechce CNG (což by nebylo moc k pochopení, když máme přímo ve městě plnicí stanici, ale dejme tomu že je tam ta obava ze staršího motoru na CNG, jak tu kdosi zmínil) ... nebo ji nikdo nechce kvůli něčemu závažnějšímu... Sehnal jsem si " nezávislého poradce" - člověka, který do toho docela vidí, tak snad případné závady poznáme. Na zkušební jízdu (snad zítra) mám samozřejmě vymyšlený lahůdkový okruh, nějaký ten retardér v centru, ulici kolem nádraží, která je z kočičích hlav a k tomu pořádně zpracovaná od autobusů, boční ulici patnáckrát přezáplatovanou asfaltem... atd., takže pokud se má podvozek k čemu přiznávat, snad z něj to přiznání vytlučem...
, což by bylo samozřejmě v pohodě, nebo snad nikdo nechce CNG (což by nebylo moc k pochopení, když máme přímo ve městě plnicí stanici, ale dejme tomu že je tam ta obava ze staršího motoru na CNG, jak tu kdosi zmínil) ... nebo ji nikdo nechce kvůli něčemu závažnějšímu... Sehnal jsem si " nezávislého poradce" - člověka, který do toho docela vidí, tak snad případné závady poznáme. Na zkušební jízdu (snad zítra) mám samozřejmě vymyšlený lahůdkový okruh, nějaký ten retardér v centru, ulici kolem nádraží, která je z kočičích hlav a k tomu pořádně zpracovaná od autobusů, boční ulici patnáckrát přezáplatovanou asfaltem... atd., takže pokud se má podvozek k čemu přiznávat, snad z něj to přiznání vytlučem... 



