Stránka 1 z 1

1,9 JTD - údržba po koupi, olej, svíčky atd

Napsal: 22 čer 2006, 11:14
od kivi
Stal jsem se šťastným (aspoň doufám) majitelem Muliny 1,9 JTD 77kW. A nechci něco zanedbat. Co používáte za olej? Mám koupit i nové svíčky? Je nutné měnit s rozvoďákem i kladky?? Popřípadě jak zjistím(asi se to nedá) kdy to měnili... Možná trochu hloupé ,ale co se týká Fiata Topo 1,6, tak to rozeberu do šroubku a mám ho již zmáklé.Nafta je pro mě nová, stejně tak věci kolem Multiply. Díky :oops:

Napsal: 22 čer 2006, 20:35
od antsat
Nechal jsem vyměnit rozvodák+kladky.Filty vzduch do klima a olejový.
Žhavičky jsem dělal,až v lednu kdy jsem to nenatočil napoprvé při -10.

Re: 1,9 JTD - olej ,svíčky....

Napsal: 22 čer 2006, 20:57
od Acirek
1. olej každý používá podle svého svědomí a vědomí. Záleží na ceně.-)
2. svíčky bych rešil až bude problém se startováním. byla by to škoda peněz.-)
3. při výměně rozdodů je lepší udělat výměnu všeho, když už je to rozebrané.-)
kivi píše:Stal jsem se šťastným (aspoň doufám) majitelem Muliny 1,9 JTD 77kW. A nechci něco zanedbat. Co používáte za olej? Mám koupit i nové svíčky? Je nutné měnit s rozvoďákem i kladky?? Popřípadě jak zjistím(asi se to nedá) kdy to měnili... Možná trochu hloupé ,ale co se týká Fiata Topo 1,6, tak to rozeberu do šroubku a mám ho již zmáklé.Nafta je pro mě nová, stejně tak věci kolem Multiply. Díky :oops:

Napsal: 23 čer 2006, 10:54
od kivi
Dík. K tomu oleji- co používáte vy? chci tam dát plnou syntetiku, máte nějaký tip- je lepší Selena,mogul....nebo je to v této kategorii jedno? Zajímá mě spíš, jestli tam dát spešl pro diesel, nebo ,jak píšou na obalech- vhodné jak pro vznět, tak pro zážeh. motory...

Napsal: 23 čer 2006, 19:02
od Acirek
Volba oleje je opravdu na každém. Já jsem si vybral v poměru výkon/cena olej Výrobce uvádí Vysoce výkonný HC- syntetický motorový olej , BP Visco 5000 je motorový olej nejvyšší kvality, viskozitní třídy 5W-40, vhodný pro všechny osobní vozy a pro lehké nákladní automobily s dieselovým motorem. BP Visco 5000, který je formulován na bázi produktů katalytického hydrokrakování, může být použit ve všech čtyřdobých motorech, s přirozeným sáním i benzinových a dieselových přeplňovaných motorech. Cena za litr 160,-Kč

Hlavní přednosti:
nejvyšší možná ochrana motoru stabilním ochranným filmem, který zůstává zachován i při extrémních provozních teplotách
vhodný pro vozy s katalyzátorem
vynikající odolnost proti tvorbě kalů
dokonalé startování při nízkých teplotách a účinné mazání studeného motoru až do -39°C
optimalizovaná vysokoteplotní viskozita vyhovující nejnovějším požadavkům firmy Volkswagen a ostatních výrobců zaručujících úsporu paliva a omezené výfukové emise

SAE ACEA API MB VW
5W-40 A3, B3, B4 SL/CF 229.3 502.00 / 505.00

Doporučení a schválení: BMW Longlife-98, Porsche

To píše výrobce.
Já jsem ho sehnal za směšnou cenu a proto jsem ho vzal....

kivi píše:Dík. K tomu oleji- co používáte vy? chci tam dát plnou syntetiku, máte nějaký tip- je lepší Selena,mogul....nebo je to v této kategorii jedno? Zajímá mě spíš, jestli tam dát spešl pro diesel, nebo ,jak píšou na obalech- vhodné jak pro vznět, tak pro zážeh. motory...