Stránka 1 z 2

erg ventil

Napsal: 14 črc 2010, 14:36
od vrazda
vimenil som filter a roby to stale bol som na diagnostike a vipisalo mi erg ventil moste mi poradit co tym.Za odpoved vopred dakujem.

Re: erg ventil

Napsal: 14 črc 2010, 14:44
od Alda
vrazda píše:vimenil som filter a roby to stale bol som na diagnostike a vipisalo mi erg ventil moste mi poradit co tym.Za odpoved vopred dakujem.
snad EGR ventil...odpojit, zaslepit.

Re: erg ventil

Napsal: 14 črc 2010, 14:49
od vrazda
mislis ze ked ho zaslepim tak mi to nebude chcipat na volnobeh
Pozrel som ho a mam ho zaslepeny ale to nieje ten problem .Dal som to na diagnostyku a vipisalo mi snimač otačok vimazal som to a isiel som jazdit a spravilo mi to iste zhaslo a uz som nemohol nastartovat asi po 2 hod som nastartoval a presiel som 3km a zas mi zhasol ale uz som mohol aj nastartovat.Zasa som vimazal chyby a isiel som jazdit asi 10km a nezhaslo teras neviem co si mam otom mislet.Neviete kde sa nachadz ten snimač otačok.za odpoved dakujem. :( :evil:

Re: erg ventil

Napsal: 12 pro 2010, 14:59
od fryschman
Pánové prosím Vás dotaz od amatéra. Kde se čistí ten EGR ventil. Podařilo se mi ho vyndat i odpojit, ale marně jsem dumal nad tím co v něm čistíte?

Re: erg ventil

Napsal: 12 pro 2010, 15:02
od Fénix
co? ten bordel co v něm bývá.Konkor,rozhýbat,nebo rozebrat a vyčistit. Pokud to jde

Re: erg ventil

Napsal: 12 pro 2010, 15:06
od fryschman
Ty trubičky a nebo se nějak otevírá?

Re: erg ventil

Napsal: 12 pro 2010, 15:13
od Fénix
Nic takového naštěstí na svém voze nemám :mrgreen: . Některé EGR šly rozebrat. Je to normální ventil ovládaný solenoidem nebo jinak. Pokud nejde rozebrat tak ponořit celý do něčeho podobného konkoru. Možná by do toho šlo i nastříkat čistič škrtící klapky.Pokud je to technicky možné ,tak celý blbý EGR zaslepit a hotovo.

Re: erg ventil

Napsal: 19 pro 2010, 08:18
od fryschman
Takže EGR ventil na multiple 77 KW je nerozebíratelný. Přesto jsem ho rozebral :-))) nedoporučuji! V jeho spodní části s jednou trubičkou je jakési umělohmotné sítko, asi filter pevných částic a v horní části je silikonová membrána s pístkem uprostřed (tam se nedá nic čistit). No ještě, že to jde slepit :-)).

Jediné co jde čistit je tlakový ventil předřazený před EGR ventilem (propojeno hadičkou). Ten je na výfukovém potrubí (varhany) na bloku motoru vepředu. Mezi motorem a chladičem.

Takže pokud máte v háji EGR ventil na tomto motoru obávám se, že jediné co lze dělat je prošprtnou trubičky, což asi k ničemu nevede.

Koupit nový, jetý a nebo zaslepit. HOWG

Re: erg ventil

Napsal: 19 pro 2010, 11:29
od Fénix
Měl si to vyfotit. Z plastu tam těžko něco bude a filtr čeho? :shock: Přenechám k diskuzi těm co mají osobní zkušenost. Nějak jsem to nepochopil

Re: erg ventil

Napsal: 27 pro 2010, 07:42
od xxxpetak
vrazda píše:mislis ze ked ho zaslepim tak mi to nebude chcipat na volnobeh
Pozrel som ho a mam ho zaslepeny ale to nieje ten problem .Dal som to na diagnostyku a vipisalo mi snimač otačok vimazal som to a isiel som jazdit a spravilo mi to iste zhaslo a uz som nemohol nastartovat asi po 2 hod som nastartoval a presiel som 3km a zas mi zhasol ale uz som mohol aj nastartovat.Zasa som vimazal chyby a isiel som jazdit asi 10km a nezhaslo teras neviem co si mam otom mislet.Neviete kde sa nachadz ten snimač otačok.za odpoved dakujem. :( :evil:
Ahoj. Tento problem mám taky. Byl jsem v autoriz.servisu a dali to na diagnostiku. Mechanik říkal , že to je na 90% snímáč otáček klikové hřídele. Je tam i snímáč váčkové hřídele , ale ten prý tak často neodchází jako ten na klikovce. Jenže jsem ho vyměnil a nic. Kontrolka pořád svítí. Když je studena tak nastartuje normálně , ale jak se zahřeje tak nejde nastartovat. Zkusím tady jěště vyměnit snímač otáček váčkové hřídele a uvidíme. 8)

Re: erg ventil

Napsal: 23 čer 2011, 01:23
od porto.p1
čus,odpověd pro fryschman : to co jsi rozebral je el.pneumatický snímač kterej je připojenej hadičkou k přetlakovýmu ventilu na turbu,EGR neboli u fiatu AGR ventil je škrtící klapka na sacích svodech spojená přes rekuperátor výfukových plynu na výfukový svody,aby prej když je motor studený tak se ta klapka otevře a motor na pul saje spalenej ale ohřátej vzduch a i saze a všechen nespálenej bordel a tim se ta klapka zajebe a časem přestane zavírat a tím pádem má motor málo kyslíku a moc nejede a hulý jako gulášová polívka,takže mezi výfukove svody a rekuperator stačí místo těsnění strčit kus plechu a je to zaslepený,a s EGR ventilu vytahnout ovladací pneumatickou hadičku zaslepit ji a už jenom bezstarostně jězdit.

Re: erg ventil

Napsal: 23 čer 2011, 01:26
od porto.p1
Obrázky jsou ze 115ky ale kámoš má 105ku a je to hodně podobný tak to snad pochopíte.

Re: erg ventil

Napsal: 23 čer 2011, 10:25
od fryschman
Vyčerpávající a názorné - děkuji moc!!

Re: erg ventil

Napsal: 25 srp 2012, 22:36
od mojebejby
Ahoj všichni, mám Mulťu 115ku asi 4 roky a řešil jsem v poslední době velkou kouřivost ( černý dým ) a špatnou akceleraci plynu při rozjezdech a zvýšená rychlosti třeba při předjíždění. Vyntoval jsem ERG ventil který byl zaseklý v poloze otevřeno ( nevím jak dlouho).
Vyřešil jsem to následovně:
- baterii demontována z auta pro lepší manipulaci a demontáž ERG ventilu
- zcela jsem vymontoal ERG ventil a zaslepil jsem sání tak zbylou trubku od turba hliníkovými přírubami
- z auto kelly jsem koupil odstraňovač karbonu asi za 109,-Kč
- celé sání bylo zakarbonované musel jsem ho nechanicky vyčistit
- vzal jsem tím sprejem i váhu vzduchu vše OK :D

výsledek: nekouří černě, jde za plynem a spotřeba 5,8 l /100Km kombinovaná

Re: erg ventil

Napsal: 26 srp 2012, 00:00
od porto.p1
jenom bych chtěl poopravit poznatky kolegy mojebejby že při tomto problému spíš kouří šedivě(nedostatkem kyslíku)to je dúkaz nespálené nafty,černej kouř je nafta spálená ale protože je ji hodně tak už jsou to (černé)saze a né kouř,ale jinak souhlas a múžu jenom potvrdit. :D