Stránka 1 z 1

motor 130tc

Napsal: 27 čer 2006, 11:02
od Franke
Čau chlapi, sháním motor z Ritma 130TC, nevíte někdo o něčem? A ještě jedna otázka, když mám standard 2,0 119 PS, můžu použít původní blok a převodovku a vyměnit pouze klikovku s písty a hlavou, nebo musím použít i ten blok, resp, v čem všem se ten motor liší od standardního dvoulitru? Díky za odpoveď

Napsal: 27 čer 2006, 19:47
od Marcel 20VT
ritma abarti mají motor DOHC stojící rovně - od 1600 po 2000ccm jsou si podobné. Pokud máš motor skloněný dopředu tak máš nejspíš jiný motor a to konkrétně s olejovým čerpadlem na klice (ABARTH má zubačku od vedlejší hřídele). Takže i převodovka bude jiná atd atd. Přestavba by byla dost pracná - na co to chceš? Do Ritma protože ti kleknul nebo do něčeho jiného?

Napsal: 28 čer 2006, 14:08
od Franke
Marcel 20VT píše:ritma abarti mají motor DOHC stojící rovně - od 1600 po 2000ccm jsou si podobné. Pokud máš motor skloněný dopředu tak máš nejspíš jiný motor a to konkrétně s olejovým čerpadlem na klice (ABARTH má zubačku od vedlejší hřídele). Takže i převodovka bude jiná atd atd. Přestavba by byla dost pracná - na co to chceš? Do Ritma protože ti kleknul nebo do něčeho jiného?
Bylo by to do auta Lancia Beta Coupe, teď tam mám 2,0 a ten je skloněný směrem k řidiči. Myslíš tedy, že by nestačilo vyměnit hlavu, ventily, vačky písty a kliku?
Obrázek

Napsal: 28 čer 2006, 19:42
od Marcel 20VT
to auto neznám tak dobře abych ti to potvrdil nebo vyvrátil,ale jde s tím dělat ledacos. Ještě jedna důležitá věc - proč to chceš dělat? Chceš zvýšit výkon nebo ten motor potřebuje opravu? A kde má olejové čerpadlo?

Napsal: 30 čer 2006, 10:13
od Franke
Marcel 20VT píše:to auto neznám tak dobře abych ti to potvrdil nebo vyvrátil,ale jde s tím dělat ledacos. Ještě jedna důležitá věc - proč to chceš dělat? Chceš zvýšit výkon nebo ten motor potřebuje opravu? A kde má olejové čerpadlo?
Potřebuji zvýšit výkon :D . Mám v plánu koupit od Guye Crofta sání na 2x Weber 45 DCOE, ale myslím si, že kaburátory neřeší všechno. Někde jsem se dočetl že ty abarťácký motory mají minimálně výfukové ventili z hořčíku, dále bezdotykové zapalování a údajně, když se tam dají písty z šesnáctistovky, tak to de krásně do otáček (společně s lehkým setrvákem, to u Guye Crofta seženu také). Link: http://www.guy-croft.com/. Jo s tou pumpou je to takhle:
Obrázek.
Jinak tu betu ronovuju, až bude hotová bude vypadat nějak takhle:
Obrázek

Napsal: 30 čer 2006, 17:51
od Marcel 20VT
ten pohled mi nepomůže - nepoznam jestli je to i s čerpadlem nebo jen sání do předního víka kde by mohlo být čerpadlo novějšího modelu motoru. Ale to auto je dost starý na to aby to byl nový typ a tak dejme tomu že je tam motor jako má abarth. Klika a písty budou nejspíš stejné,výkon dělá vačka,palivovka,výfuk a zapálko. Takže jestli to chceš přetrhnout sežeň vačky,webery 45DCOE,elektroniku a pořádný svody s výfukem - abarťácký už by to dusily. S těmi písty to znám,kdysi jsem to dělal,ale je v tom závislost na karburaci - neůžeš vyhnat do extrému obojí. Origoš komprese je 9,45 a solexy 40. Ještě bych udělal ojnice a nebo sehnat ty lehký za ranec