Stránka 1 z 1
					
				aerodynamika Multiply
				Napsal: 06 led 2011, 18:54
				od darko
				poslední dobou pozoruji,když jedu z Mlokem po dálnici v protivětru,je čí dál víc na sílu větru citlivá.Při silnějším větru aerodynamický hluk přehlušuje motor a není možné jet rychleji než 125 km/h.Spotřeba cca 10-11 L/100 km.Nemám na střeše žádnou rakev ani protiprůvanové plexi či podobné aeronesmysly.Po větru to jede v poho.Máte podobné zkušenosti, nebo jenom moje Multizdechlina má odpor vzduchu vržené cihly ?
			 
			
					
				Re: aerodynamika Multiply
				Napsal: 10 led 2011, 22:32
				od standor
				Taky by mne zajímalo Cx a nikde jsem to nenašel.
			 
			
					
				Re: aerodynamika Multiply
				Napsal: 11 led 2011, 07:42
				od darko
				standor píše:Taky by mne zajímalo Cx a nikde jsem to nenašel.
podle mě 0,35
 
			
					
				Re: aerodynamika Multiply
				Napsal: 23 led 2011, 22:06
				od kober
				Cx je 0,32, což je například stejně jako Ferrari California, Porsche 911 997 GT2 nebo McLaren F1. Tedy na takto krabicoidní tvar skvělá hodnota. Problém je ale v tom, že Cx je jenom bezrozměrný koeficient, kterým se pronásobí čelní plocha auta, kde Multipla díky šířce a výšce asi dost vyniká. Pak do toho ještě vstupuje rychlost a to tak, že kvadraticky, tedy odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti. Tedy prakticky - například při 130 km/h je odpor o 40% vyšší, než při 110 km/h (toto platí pro všechny auta, ale u Multiply si toho člověk díky té spotřebě všimne trošku více).
Já jsem se na dálnici ustálil na průměru mezi 110 a 120 km/h, do kopce jezdím pomaleji, z kopce rychleji, a daří se mi jet za devět. S Bravou se stejným motorem jsem na stejné trase jezdil při průměru kolem 130 km/h za 7,5 litru. Halt, děti jsou drahá sranda.
			 
			
					
				Re: aerodynamika Multiply
				Napsal: 23 led 2011, 22:28
				od mad mike
				taky nemůžete po 1,6 motoru chtít závodní zázraky, kór trochu naložení. a při protivětru se blbě jede i mě 

 
			
					
				Re: aerodynamika Multiply
				Napsal: 24 led 2011, 10:10
				od peta.smolik
				darko píše:poslední dobou pozoruji,když jedu z Mlokem po dálnici v protivětru,je čí dál víc na sílu větru citlivá.Při silnějším větru aerodynamický hluk přehlušuje motor a není možné jet rychleji než 125 km/h.Spotřeba cca 10-11 L/100 km.Nemám na střeše žádnou rakev ani protiprůvanové plexi či podobné aeronesmysly.Po větru to jede v poho.Máte podobné zkušenosti, nebo jenom moje Multizdechlina má odpor vzduchu vržené cihly ?
Jezdi jen po větru 

 
			
					
				Re: aerodynamika Multiply
				Napsal: 24 led 2011, 12:47
				od darko
				peta.smolik píše:darko píše:poslední dobou pozoruji,když jedu z Mlokem po dálnici v protivětru,je čí dál víc na sílu větru citlivá.Při silnějším větru aerodynamický hluk přehlušuje motor a není možné jet rychleji než 125 km/h.Spotřeba cca 10-11 L/100 km.Nemám na střeše žádnou rakev ani protiprůvanové plexi či podobné aeronesmysly.Po větru to jede v poho.Máte podobné zkušenosti, nebo jenom moje Multizdechlina má odpor vzduchu vržené cihly ?
Jezdi jen po větru 

 
Namontuji na střechu vratiplachtu,popř. kosatku a využiji bočního větru.
 
			
					
				Re: aerodynamika Multiply
				Napsal: 26 led 2011, 10:08
				od Mišan
				Já nevím ty plachty... Úkolem motoru je překonat všechny třecí a valivé odpory a taky odpor vzduchu aby se to auto mohlo pohybovat. Pokud svůj základní úkol evidentně nezvládá, je třeba se mu věnovat. Znatelné poklesy výkonu se tu už řešily a bude kromě jiného záviset i na druhu motoru na co se zaměřit. Po větru a prázdná si Mulťa vystačí i s polovičním výkonem. Proti větru se jít nemá, někdy to ale jinak nejde 

 
			
					
				Re: aerodynamika Multiply
				Napsal: 26 led 2011, 11:54
				od darko
				Mišan píše:Já nevím ty plachty... Úkolem motoru je překonat všechny třecí a valivé odpory a taky odpor vzduchu aby se to auto mohlo pohybovat. Pokud svůj základní úkol evidentně nezvládá, je třeba se mu věnovat. Znatelné poklesy výkonu se tu už řešily a bude kromě jiného záviset i na druhu motoru na co se zaměřit. Po větru a prázdná si Mulťa vystačí i s polovičním výkonem. Proti větru se jít nemá, někdy to ale jinak nejde 

 
ale ano,budu couvat  

 
			
					
				Re: aerodynamika Multiply
				Napsal: 26 říj 2011, 13:00
				od milos
				Ahoj kluci predpokladam ze mate benzinaky ja jenom prihodim malej poznatek kterej uz mozna vite on motor sam o sobe ma urcity vykon kw.Ale to co tam vyrobce do toho motoru dal mluvim o 10ti letem aute myslim tim vykon kw tak ten se postupem casu straci o neake kw je to dano opotrebenim motoru takze jestli vykon nestci rada na zaver jiny motor treba 1.9 16V nebo nacipovat mne cipovani ceka v prosinci  
 http://www.dieseltechnik.cz
 
http://www.dieseltechnik.cz" onclick="window.open(this.href);return false; mam skusenost pan ma dlouho letou praxi.
 
			
					
				Re: aerodynamika Multiply
				Napsal: 29 led 2012, 19:57
				od mustang2
				tak nevím ale mně plně naložená nejde přes 8,5 na plyn a to jsem vezl z Rakouska na střeše skříň 
holt je to cihlička tak když fouká sylnější vítr jde to znát a 1,6 není žádná síla ale nekupoval jsem si sporťák
 a to jezdím většinou 120-130 km/h a hluk? nevím ale Forman hučel víc takže mi to nějak nepřijde jen jak jedu s příčníky tak to hučí až moc