Stránka 1 z 2
cierny dym
Napsal: 14 úno 2011, 15:03
od wasim
Ahojte mam problém s mojim Puntom žere mi olej a sviečky musím často čistiť a z výfuku keď pridám tak ide čierny dym a pritom je to benzín 1.1 voda mi neklesá v nádobke a teplota je stále v norme prvé čo ma napadlo tak tje krúžky na valcoch alebo ventily ???
vie mi niekto poradiť s tým ???

a pripadne sú to tje krúžky tak aké mam kúpiť aby mi sedeli ???
dik
Re: cierny dym
Napsal: 14 úno 2011, 15:27
od Fénix
Kolik to má najeto? Kroužky,podpálený ventil?
Re: cierny dym
Napsal: 15 úno 2011, 08:44
od wasim
ma to 140 000 ale ci je to pravda to neviem
uz si menil ventili ???
Re: cierny dym
Napsal: 15 úno 2011, 20:52
od kubito
co olej straci se hodne? treba jen gufera na ventilech by stacili nebo v tom horsim pripade to budou kruhy

Re: cierny dym
Napsal: 15 úno 2011, 22:18
od Karol
Skus premerat kompresiu. Nieco tam zjavne pusta olej do spalovacieho priestoru. 140 000 km je nic, to by v takom stave nemalo byt. Tipoval by som to na tie ventily, kruzky nemaju byt preco odidene po tak malo km.
Re: cierny dym
Napsal: 16 úno 2011, 08:34
od kubito
kdyby byl upalenej ventil tak to nebude cerne kourit ale spatne to pojede a nespalena smes se bude dostavat do vyfuku kdyz to zere olej tak to cerne kouri a nechapu proc by nemohl prasknout krouzek na tom ze to ma 140tkm a to mozna uz podruhe vubec nezalezi
Re: cierny dym
Napsal: 16 úno 2011, 12:53
od wasim
neviem či tých 140 000 km ktoré sú na tachometri či je skutočnosť
auto ťahá normálne a čierny dym vidím vtedy keď pridám poriadne na mieste
spaľovanie nie je dobre lebo to smrady tje krúžky sú dosť dráhe tak asi najprv skúsim tje ventily a keď to nepomôže tak budem vedieť že krúžky treba vymeniť
robil niekto ventily ??? tam sa menia cele ventily či len dajaké tesnenia ???? chcem si to sam spraviť je to ťažká robota ???
poraďte mi prosím ak niekto to už robil
Re: cierny dym
Napsal: 16 úno 2011, 14:09
od kubito
no ventily neni tezky vymenit musis zdelat hlavu i to v pripade ze budes delat jen gufera na ventilech

ale stejne kdyz tam das jiny ventily tak to budes muset nechat zbrousit dosedaci plochy protoze kazdej mtor to ma jinak omackany a potom by nesedeli do tve hlavy

Re: cierny dym
Napsal: 16 úno 2011, 14:10
od kubito
ale kdyz pises ze ti to zere olej a kolik zhruba? tak bych to videl na ty gufera jenom
Re: cierny dym
Napsal: 16 úno 2011, 15:02
od wasim
no zožere asi tak na 500km 1 dcl oleja ale to by nebol problém problém je v tom ze zanášajú sa mi sviečky
a ešte jedna otázka keď dám hlavu motora dole tak treba dat nove tesnenie či ak bude dobre tak môžem vrátiť ten stari
dik
Re: cierny dym
Napsal: 16 úno 2011, 15:19
od Karol
Pokial viem, vzdy po demontazi hlavy sa dava nove tesnenie a hlavu treba dotiahnut presne momentovym klucom podla servisneho manualu.
Re: cierny dym
Napsal: 16 úno 2011, 17:46
od kubito
no to je jasny ze jsou svicky zanesene protoze se olej dostava po voditku ventilu do spalovaciho prostoru a proto to dymy atd.. a tesnenni samosdrejme novy stary se nesmi vratit!!
Re: cierny dym
Napsal: 01 bře 2011, 10:23
od wasim
Ahojte
vymenil som gufera vymenil som tesnenie vsetky aj kruzky som vymenil aj ked ich nebolo treba vymenit ale ked uz som to mal rozobrate tak co uz a teraz je to krasa dakujem za radi
ale mam jednu otazku co sa tika tesnenia hlavy ! vie mi niekdo povedat presne na kolko to treba dotjahnut ??? ja som to dotjahol podla schemi prvi krat na 5 a potom na 10 a potom podva krat 9 stupnou je to dobre ???
Re: cierny dym
Napsal: 01 bře 2011, 18:30
od 6speed
Tak to bude asi málo

...
– V 1. kroku utáhneme všechny šrouby momentem 20 Nm.
– Ve 2. kroku utáhneme všechny šrouby momentem 30 Nm.
– Ve 3. kroku dotáhneme všechny šrouby ve vzestupném pořadí od jedné do deseti pevným klíčem o 1/4 otáčky (90°).
– Ve 4. kroku dotáhneme všechny šrouby ve vzestupném pořadí od jedné do deseti pevným klíčem o 1/4 otáčky (90°).
Re: cierny dym
Napsal: 02 bře 2011, 10:24
od wasim
fiha a co teraz ???
ja som pozeral v servisnej prirucke a tam bolo napisane ze 5 potom 10 a na koniec 2 krat 90 stupnou ale to bolo pre diselovy motor ! a inac ja som neburusil hlavu lebo nebolo treba
mam to dotjahnut na 20 potom 30 a na koniec po davakrat 90 ??? ci mam to uz nechat tak ??? co sa moze stat ak to tak ostane ??? moze sa miesat olej s vodou ???
dik za info
