Stránka 1 z 1

Seicento topení

Napsal: 16 bře 2011, 07:38
od Čarda
Může mi někdo poradit? Pořídil sjem autu v zimě /seicento r.v.2003/ a teprve až se oteplilo, jsem zjistil, že topení nejde vypnout. S daným kolečkem můžu kroutit jak chci, efekt žádný, vzduch jde furt horký. Dík Petrovi N. Zní to jednoduše, kéž by to bylo ono. Opravář mi řekl, že to může míc víc příčin, nejhorší by byla výměna ventilu. Říkal, že radši by dvakrát rozebral spojku, než jednou zpravoval topení.

Re: Seicento topení

Napsal: 16 bře 2011, 09:11
od Petr N.
Jedna z možností:
Od regulačního kolečka vedou dvě lanka ovládání, která jsou k němu nastrčena. Někdy vypadnou a jeto. Když budeš oddělávat deklík u ovládání tak abyses k tomu dostal, poslední šroub je pod knoflíkem ovládání ventilátoru - ten se silou vytáhne.

Re: Seicento topení

Napsal: 11 úno 2018, 19:09
od Gaaspi
Já mám opačný problém. Stále fouká studený vzduch i když otočím knoflík na topení. Takže to bude to lanko? Nikdy jsem nerozebíral palubovku na seicientu tak múžete něco k tomu napsat víc? Ohledne toho kde co třeba odmontovat abych zkontroloval ty lanka? Alebo se k tomu lanku dostat nejako od spodu palubovky? Na škode 120 jsem měl stejní problém že lanko se odtrhlo od knoflíku ale dale se to potáhnout ručne od spodu.

Re: Seicento topení

Napsal: 11 úno 2018, 19:21
od liborko
Asi se ti vysmejklo lanko buď vevnitř u ovl.kolečka nebo u klapky u radiatoru. Spíš bych to viděl u té klapky. Není tam špatný přístup,otevřeš kapotu,odděláš tapec a přes příčku se dostaneš k radiatoru a ke klapce. Lepší přístup než na puntu.K ovládacímu kolečku vevnitř jsem nelezl,ale nejspíš bude stačit sundat středový panel,drží tušim na dvou imbus šroubech a měl by ses dostat k lanku.

Re: Seicento topení

Napsal: 11 úno 2018, 21:16
od Gaaspi
Vďaka nevíš sem dát fotku a přikreslit šipku kde to zhruba je? Myslím když otevřu kapotu a v prostore motora kam mám jít...

Re: Seicento topení

Napsal: 13 úno 2018, 20:33
od radek.s
Pokud se nemýlím, tak v Seicentu není klapka na míchání teplého a studeného vzduchu, ale na přívodu vody do radiátoru je ventil, který se ovládá knoflíkem na teplotu vzduchu. Ale to lanko tam je.

Re: Seicento topení

Napsal: 13 úno 2018, 20:42
od liborko
jojo tak jsem to myslel
a je to naprd pač když člověk přepne teplý vzduch na studený tak trvá dost dlouho než začne foukat chladný vzduch,teda alespoň u mě na seicentu to tak dělá,a přisuzuju to právě tomu ventilu, na puntu je to o něčem jiném

Re: Seicento topení

Napsal: 23 úno 2018, 18:20
od Gaaspi
Měli jste pravdu. Problémem byl knoflík. Je to opravené a funguje jak má.
liborko píše:jojo tak jsem to myslel a je to naprd pač když člověk přepne teplý vzduch na studený tak trvá dost dlouho než začne foukat chladný vzduch,teda alespoň u mě na seicentu to tak dělá
Mne to nedělalo. Ja jak otočim na modře během několika vteřin fouká studení vzduch, jak otočím na rudou už fouká (ani dvě vteřiny) teplý vzduch. A jak dobře topí když už jsme přitom, žádné jiné auto (viz podpis) mi tak dobře netopilo a co se týka času od nastartování auta v zime a jak rychle začne topit je taky zatím seicento to nej co sem poznal.

Napsal: 26 říj 2018, 03:50
od Gaaspi
To je pravda. Malej kokpit, motor ve předu... To se se škodovkou 120 ani nedá porovnat jak neefektivně topila...