Stránka 1 z 2
					
				BluePower nebo BiPower???
				Napsal: 19 čer 2011, 22:24
				od Krumpl
				Zdravim, prave mi postavili pred barakem cerpacku na CNG a tak nema cenu dale vyckavat. Zbyva mi posledni dilema, multinu na CNG nebo CNG/benzin??? Je v tech motorech nejakej zasadnejsi rozdil? Nekde sem cet, ze ciste CNG moto se chova lip a ma o neco mnesi spotrebu nez motor kombinovanrj. Ale najit na tom nekde neco z fundovanych zdroju se mi jaksi nepodarilo.
Diky Tom
			 
			
					
				Re: BluePower nebo BiPower???
				Napsal: 20 čer 2011, 05:15
				od mustang2
				pokud jí máš před barákem tak bych se nebál bluepowerky ale promysli si kam s ní budeš jezdit 
dojezd je cca 600km u nás jsou čerpačky tak 25-100 km od sebe takže pokaždé nějakou potkáš Rakousko má 2000 čerpaček německo jich má asi taky dost v chorvatsku je jen jedna maďarsko jich má dost a itálie přehršel 

a motor je na cng líp nastaven
bipowerka má zas nádrž na 28l benzínu takže do plničky dojedeš vždy 

 a dojezd na plyn je jen 450 km 
(je tam o jednu bombu míň ,ale co se koukám tak už si ji pár lidí doplnilo takže pak se zvedl dojezd jen nikdo neřekl co na to na technické) celkoví dojezd benzín plyn je cca 800km.
sám přemýšlím nad 4 bombou měsíčně bych si tím ušetřil jedno tankování takže cca 65km
 
			
					
				Re: BluePower nebo BiPower???
				Napsal: 20 čer 2011, 09:03
				od Krumpl
				Tyto pro a proti jsem si uz vycetl z tabulek, jde mi spis o ty prakticke udaje. 
Procital jsem si cele Vase forum a dost lidi tu pise o problemech se zimnima startama na CNG. Nerad bych se zbavil v zime nestartujiciho dieslovyho dobla a koupil si nestartujici multinu ;o)))  vyrobce sice tvrdi ze na CNG by to v zime melo startovat lip nez na benzin, ale je jasny ze se ten plan nekde musi zplynovat a kdyz to bude zamrzly, tak to pujde dost pomalu.
A ta absence dojezdove rezervy mne taky docela desi, ale pokud nebudu lama, tak by se to zvladnout melo dat ;o) dokonce uz mne napadlo i nouzove plneni z lahve ;o)
			 
			
					
				Re: BluePower nebo BiPower???
				Napsal: 20 čer 2011, 11:05
				od mustang2
				Pokud sis pročetl fórum tak bys mel vedet ze cng uz je plynne neb ke to zemní plyn tudíž ho z láhve nedoplníš neplet si to s lpg 
Od určité doby startují multi bipower na benzín a pak se automaticky přepnou
			 
			
					
				Re: BluePower nebo BiPower???
				Napsal: 20 čer 2011, 11:17
				od Krumpl
				pravda, kapalny to neni, tak by se to pri rozpinani tak ochlazovat nemuselo, ale nejaky udelatko na predehrev plynu tam je ne? a jak sem pochopil pri procitani fora, tak dokud se nezahreje motor a tato krabicka, cele to jede na benzin. proto se ptam nekoho, kdo ma bluepower, jak to cele funguje na mrazu v aute co jede jen na CNG. je nejaka sance ze v -20ti nastrartuju?
			 
			
					
				Re: BluePower nebo BiPower???
				Napsal: 20 čer 2011, 12:18
				od mustang2
				Mne to přepne po cca 5s a to se motor určitě nezahreje a ten plyn se určitě nezahriva uz jsem to prolezl pri minus 20 jsem neměl problém
			 
			
					
				Re: BluePower nebo BiPower???
				Napsal: 20 čer 2011, 20:01
				od mustang2
				jo můj otec má tu srtarší verzi a ta startuje na to co tam bylo než sji vypnul takže benzín nemá skoro vůbec a jede jen na plyn 
jediná věc byla že mněl problém kvůli výfuku v servise mu vrtli dírku a byl klid 
já bych se plynu nebál,
pokud si věříš že to vždy trefíš tak bych šel do bluepowerky 
jen tak mimochodem zemní plyn se OPRAVDU nepředehřívá to se dělá u propanu.
přeji dobrý výběr a doufám že se někde potkáme až ji koupíš 

 
			
					
				Re: BluePower nebo BiPower???
				Napsal: 21 čer 2011, 01:01
				od Krumpl
				Pockam az mi to tu s fanfarama otevrou a jdu do ni ;o)
			 
			
					
				Re: BluePower nebo BiPower???
				Napsal: 21 čer 2011, 10:00
				od Krumpl
				Ale preci jen, kdyby se ozval nekdo kdo ma BluPower a poreferoval o zkusenostech, poruchovosti, spokojenosti....
			 
			
					
				Re: BluePower nebo BiPower???
				Napsal: 21 čer 2011, 11:45
				od Mišan
				U CNG nejde o změnu skupenství jako u LPG, takže toho tepla se nespotřebuje tolik. Rapidně se tady ale snižuje tlak, takže při kompresi na CNG stanici se to při plnění stacionárních zásobníků docela zahřívá a naopak při poklesu tlaku se to ochlazuje (princip ledničky). Nic dramatického ale, mám starší model (2000) a benzin ke startu nepotřebuji. Největší mrazík v jakém jsem startoval byl -25°C a nebyl problém. Ale dírka v tlumiči výfuku pod řidičem je důležitá, už se to tady psalo, na to si dohlídni!  

 
			
					
				Re: BluePower nebo BiPower???
				Napsal: 21 čer 2011, 12:53
				od ivopav
				To s tou dírkou vidím prvně,z jakého důvodu prosím. Děkuji
			 
			
					
				Re: BluePower nebo BiPower???
				Napsal: 21 čer 2011, 16:43
				od Mišan
				Při spalování CNG vzniká více páry než u benzínu. Ta potom kondenzuje v místě, kde je nižší teplota a za mrazu se běžně stane, že to v tom místě zamrzne a výfuk se zacpe. Pokud mráz není, zůstává tam ta voda a ta zas způsobí předčasné ukončení života tlumiče. Kdo nevěří, ten vyzkouší...  

 
			
					
				Re: BluePower nebo BiPower???
				Napsal: 21 čer 2011, 22:51
				od ivopav
				To jsem si myslel,tento důvod. Dík za info
			 
			
					
				Re: BluePower nebo BiPower???
				Napsal: 22 čer 2011, 02:25
				od Krumpl
				Jojo, to je znama vec i u jinych aut. meni se jen nejvhodnejsi poloha dirky ;o)
			 
			
					
				Re: BluePower nebo BiPower???
				Napsal: 01 črc 2011, 18:50
				od Krumpl
				Zadny stastny majitel BluPowerky?