Stránka 1 z 1

Riadiaca páka

Napsal: 19 zář 2011, 20:12
od palio
Zdravím všetkých páliákov. Prosím o radu. Mám prasklú plastovú kulisu (mám už zakúpenú aj novú), ale chcel by som sa spýtať ako sa dá (a či sa vôbec dá) demontovať "guľa" a "mechanizmus na uvoľnenie riadenia pri zaradzovaní spiatočky" na riadiacej páke - aby som mohol cez ňu vytiahnuť prasknutú a nahodiť novú kulisu. Vopred ďakujem za každú radu.

Re: Riadiaca páka

Napsal: 19 zář 2011, 22:48
od martello
Zdar, vyměnit plastová kulisa jde, sám to mám již letos za sebou.
Skusit to můžeš: 1.) spodem - rozebrat výfuk, hliníkové kryty kolem tunelu a pak kdo ví co ještě.
2.) vrchem - jako já cca 2-3hod. spousta sprostých slov na adresu konstruktéra, vteřinové lepidlo, dlouhé prsty a pevné nervy. Nejdřív je potřeba sundat koženkovou manžetu, plastové kryty, vytočit 4x pojistná matice M6 klíč 10 šrouby spadnou do prostoru pod řadicí páku vyndat jdou (dlouhé prsty) jsou šestihrané a nejsou přivařené ani zajištěné proti protočení ale jdou povolit, nahřát hlavici řadicí páky a sejmout, pomocí dlouhých kleští stáhnout táhla řazení, vyjmot řadicí páku, vylovit odnastit šrouby a nalepit je zespoda, zaháknout táhla nasadit novou kulisu opatrně zpět i řadicí pákou na šrouby dotáhnout namazat poskládat kryty manžetu a řadit a řadit. A hlavně pevné nervy.

Re: Riadiaca páka

Napsal: 28 zář 2011, 17:17
od palio
Ďakujem za radu. Túto sobotu sa do toho pustím. Dúfam, že sa to podarí. Ale neplnoletých asi k sebe nepustím. Istota je istota. :D

Re: Riadiaca páka

Napsal: 01 říj 2011, 20:19
od palio
Takže dnes som sa dal na výmenu kulisy. Prvé som nahrieval madlo riadiacej páky, čo som po čase zistil, že netreba. Madlo je nasadené na tisíc-hrane. Treba len opatrne zapačovať a stiahnuť ho dole, vybrať strunu a plastový kryt riadiacej páky. Matice 4 ks sa dali povoliť aj keď sú riešené proti povoleniu. Jasné, že skrutky spadli dole, ale zmagnetizovaným skrutkovačom ich môj syn vytiahol. Potom som vytiahol kulisu, nebolo treba ani odpojiť tiahlá radenia. Skrutky som nepriliepal, ale na konce som priviazal hrubú niť, tú som vopchal do otvorov a pekne som natiahol skrutky do otvorov a nite riadne uchytil, nasadil kulisu, nahodil matice na skrutky, dotiahol a paráda. Na radiacu páku som nahodil plastový kryt, strunu a nasadil madlo. Celá robota trvala asi 1 hodinu (najdlhšie trvalo vytiahnutie spadnutých skrutiek, ale dalo sa to zvládnuť). :P :P :P

Re: Riadiaca páka

Napsal: 15 říj 2016, 17:57
od misiak
Dakujem za popis a rady, riesil som dnes rovnaky problem na Fiat Seicento.

Doplnim, snad to niekomu pomoze:
Celu paku som najskor vybral von aj so zlomenym plastovym kusom.
Madlo riadiacej paky (gumenna cast) som musel rozrezat a stiahnut, az potom sa mi priamo nahriatim plastovej casti podarilo vytahnut (nekrutit, tahat) aj tu.
Nasledne som mohol vyvliect zlomeny plastovy kus (kulisu) a navliect novy kus.
Potom to uz chcelo len kus trpezlivosti, a pomocnika kedze zo spodu vozidla bolo potrebne drzat skrutky s klucom pri dotahovani.

Este raz vdaka.
m.

Re: Riadiaca páka

Napsal: 09 kvě 2018, 08:41
od RaSTeR
ja som na 1.7 td vyriesil novu paku tak ze som to musel tiez rozrezat a tu gulicku v madle som odstranil plastovu cast na spiatocku som odpilil teraz uz nemusim tahat hore a zaradovat R len klasicky 8)