Stránka 1 z 2
					
				Spotřeba 12+/100
				Napsal: 02 říj 2011, 17:40
				od hanz
				Zdravim. Ještě nedávno (pár měsíců) můj punto 1.1 r.94 jezdil tak za 6-7 na 100. Teď naberu na pumpě 25 l a po zhruba 150-180 km mam prázdno. Když někde zastavim a vyřadim, tak se po chvili rozsvítí kontrolka vstřikování a auto se začne klepat. Mam v tom nový svíčky, olej, filtry (benzinovej, olejovej i vzduchovej) a jednu novou zapalovaci cívku(stará byla proražená), ale je to furt to samy. Co to může bejt? Krokomotor, lambda, termostaty...? Z výfuku dou při akceleraci saze při studenym i při teplym motoru. Saze lítaj i při vytáčení motoru na místě.
			 
			
					
				Re: Spotřeba 12+/100
				Napsal: 02 říj 2011, 18:04
				od peta.smolik
				Kolik máš asi tak najeto? Mohla by to být lambda ale... Jinak to jede normálně bez cukání? Ty saze mi nejsou jasný... A co ta druhá cívka?
			 
			
					
				Re: Spotřeba 12+/100
				Napsal: 02 říj 2011, 18:45
				od hanz
				Najeto to má 102k. Normálně to jede bez cukání (teda až na případy, kdy mi uklouzne noha na spojce) Bylo to na diagnostice a zistili, že 1 cívka je špatná a tu vyměnili. Cukat mi to začne jenom potom, co chvili stojim na místě a navíc ne vždycky. Pak se rozjedu a po chvilce vstřikování zhasne a přestane to cukat.
			 
			
					
				Re: Spotřeba 12+/100
				Napsal: 02 říj 2011, 19:22
				od peta.smolik
				Začal bych od těch nejméně nákladných věcí: Měnil si kabely ke svíčkám? Následně bych resetoval řídící jednotku tím že odpojíš Aku a pak nevim ale když je špatná cívka měly by se vyměnit zároveň obě a pak bych se zaměřil na lambdu
			 
			
					
				Re: Spotřeba 12+/100
				Napsal: 02 říj 2011, 20:20
				od Narayen
				Já bych sundal nohu z plynu  

 
			 
			
					
				Re: Spotřeba 12+/100
				Napsal: 02 říj 2011, 20:36
				od peta.smolik
				Když o tom tak přemejšlím tak to bude asi něco jinýho než kabely ale nic-méně těma bych začal... Moc se mi nechce věřit těm tvým najetým km))) Chceš říct že 17 roků starý Punto má najeto 100tis. km??? Termostat to nebude spíš bych řekl že by to mohl bejt snímač a k tomu možná načlá lambda?
			 
			
					
				Re: Spotřeba 12+/100
				Napsal: 02 říj 2011, 21:03
				od Pany
				Ta kontrolka vstřikování mě zajímá. Švára má to samý na bravu, začala mu svítit, a šíleně se mu zvedla spotřeba. Přitom mu to udělalo z ničeho nic. Takže jetli něco zjistíš, tak to sem napiš. 

 
			 
			
					
				Re: Spotřeba 12+/100
				Napsal: 02 říj 2011, 21:08
				od peta.smolik
				Znám na tohle tady v Mezu odborníka... Nějak mně to leží v hlavě tak se za ním zastavím... Na ty km sem se ptal páč tahle závada se objevuje až v najetejch asi 300tis.km a výš...
			 
			
					
				Re: Spotřeba 12+/100
				Napsal: 02 říj 2011, 21:31
				od Pany
				To nevím teď kolik má nalitáno, to bych kecal... Ale řekl bych že tam má nalitáno něco málo přez 100tis. :-/
			 
			
					
				Re: Spotřeba 12+/100
				Napsal: 02 říj 2011, 21:32
				od hanz
				Tak já netvrdim že to neni přetočený. Ty kabely u svící sou nový a aku sem odpojoval při výměně svící. A co se týče toho příspevku o sundání nohy z plynu, tak to je blbost, já z plynem na podlaze nejezdim.
			 
			
					
				Re: Spotřeba 12+/100
				Napsal: 02 říj 2011, 21:35
				od Pany
				Já bych netypoval svíčky, spíš tu lambdu, bo nějaký teplotní čidlo to bue pro míchání směsi... (vstřikování benzínu) To bych si tea typnul já...
			 
			
					
				Re: Spotřeba 12+/100
				Napsal: 02 říj 2011, 21:38
				od Narayen
				Já prodával auto s 110k km:)
			 
			
					
				Re: Spotřeba 12+/100
				Napsal: 02 říj 2011, 21:39
				od hanz
				Ten snímač by měl (pokud vim) vypínat sycení, když se motor zahřeje, ale mě to žere tak, jako kdyby mi to tam vstřikovalo víc benzínu pořád.
			 
			
					
				Re: Spotřeba 12+/100
				Napsal: 02 říj 2011, 21:42
				od Pany
				Jn, ten sytič myslim... Kdyby to bylo bez elektroniky, tak bych si na to typnul, ale víme všichni jak je ošemetná ta elektronika. 

 
			 
			
					
				Re: Spotřeba 12+/100
				Napsal: 02 říj 2011, 22:10
				od peta.smolik
				Tak mně tak napadlo že by to mohlo souviset i s teplotním čidlem nebo termostatem... Sytič se stále spíná páč má info že motor je studenej od špatnýho čidla nebo termostatu a proto řídící jednotka stále dává bohatší směs a to by mohla byýt ta spotřeba a ty saze s tím souvisí... Je to jen možná hypotéza...