Stránka 1 z 3

Kde napojit univerzalne DO...

Napsal: 14 lis 2011, 01:38
od staky1
cafte,
Mam Punťo r.v. 2000 mk2a, a DO od firmy BERET 027 B-K001
neviete mi poradit ktoru schemu mam pouzit???
Punta maju kladne alebo zaporne zapojenia?
Neviete na ake farebnosti kablov (tie ktore vedu z dvery do stlpiku) to mam napojit?
Dikes za vsetky rady.
Majte sa

Re: Na ktore kable napojit univerzalne DO...

Napsal: 14 lis 2011, 16:40
od staky1
To fakt o tom nikto nic nevie... :D

Re: Kde napojit univerzalne DO...

Napsal: 15 lis 2011, 00:11
od xeromax
myslim ze to mam zapojene moznostou 3, kladne aj zaporne, uz si to presne nepamatam, trvalo mi dost dlho kym som prisiel na sprosty system centralu punta, ma to retardovanu elektriku

Re: Kde napojit univerzalne DO...

Napsal: 15 lis 2011, 17:51
od staky1
ved prave, napajal som uz viac DO na inych autach, no na Punte to je nejak na...

Re: Kde napojit univerzalne DO...

Napsal: 16 lis 2011, 13:52
od kovvalsky
dneska som zapajal aj ja to blbe dialkove ovladanie ale po 4 hodinach vymrznutia pri aute a zistenia ze my nezablikali ani debilne smerovky som sa nato vykaslal nechapem ako niekto moze povedat ze je to lahke zapojit ked nikde ani v tej debilnej scheme centralneho zapojenia pre fiat neni ukazane ake su to kable ano je tam napisany taka a taka farba ale ked som dosiel k potencialnej koncovke zistil som ze su tam len dve farby vodicov zo styroch ktore boli nakreslene na scheme fiatu, dalsia rada tu padla ze prezvonit kable a ked zomkne alebo odomkne central poznacit si kable ale to je robota asi na pol dna kedze len sto kablov je okolo poistkovej skrinky jedine co som nasiel a zapojil je radiacu jednoku DO na plus a niekde som nasiel aj kostru aj to neviem ci dobre
AK NIEKTO MATE NAPISANE NA PUNTO MK2 KDE SA MA CO NA AKY KABEL NAPOJIT NAPISTE TO PROSIM VAS PRIPADNE ODFOTTE LEBO SOM ZUFALY Z TOHO :x :x :x :x :x :x

Re: Kde napojit univerzalne DO...

Napsal: 16 lis 2011, 20:20
od Sp4jo
Caute... Kamarat dakde na internete nasiel farby zamykacieho a odomykacieho kabla. Ja s kamosom sme to zistovali testovacou metodou - zhodenie tapaciru na dverach a otestovanie jednotlivych kablov.
Zajtra to podrobnejsie omrknem a z papiera napisem farebne zapojenie, pripadne to skusim odfotit.

Re: Kde napojit univerzalne DO...

Napsal: 16 lis 2011, 21:31
od kovvalsky
Sp4jo píše:Caute... Kamarat dakde na internete nasiel farby zamykacieho a odomykacieho kabla. Ja s kamosom sme to zistovali testovacou metodou - zhodenie tapaciru na dverach a otestovanie jednotlivych kablov.
Zajtra to podrobnejsie omrknem a z papiera napisem farebne zapojenie, pripadne to skusim odfotit.
ok ok budem velmi rad lebo som s toho debil

Re: Kde napojit univerzalne DO...

Napsal: 17 lis 2011, 11:41
od Paf
Připojení DO k centrálu už jsem vyřešil a je vcelku jednoduché viz schema centrálu.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Stačí na straně řidiče v místě kde je konektor připojení dveří (D30) najít 3 slabé drátky:
- bílý/zelený (odemkne)
- světle modrý/fialový (zamkne)
- černý/růžový (kostra - pol baterie)

Spojením bílý/zelený + černý/růžový (odemkne) a spojením světle modrý/fialový + černý/růžový (zamkne) v návodu k DO je to označeno jako ovládání mínusovým impulsem.

Napájení DO trvalých 12V a kostru jsem napojil u spínací skříňky a celé umístil do prostoru pod výdechem topení viz foto:

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Ovládání směrových světel nemám zatím vyřešeno.

S pozdravem Paf.

Re: Kde napojit univerzalne DO...

Napsal: 17 lis 2011, 13:31
od kovvalsky
aha to mas potom napojene systemom zedriadiacu jednotku DO mas napojenu na plus minus a potom uz len mas zapojene kable na otvaranie a zatvaranie a tie ostatne somariny ako su tam niake sekvencne vystupy a vstupi a este asi 5 veci tam je to uz nemas zapojene

Re: Kde napojit univerzalne DO...

Napsal: 17 lis 2011, 16:08
od punťas hgt
No myslím si, že stačí kladné zapojení jednotky. Budu vycházet z mojeho auta (3dv hgt) Myslím, že nebude moc velký rozdíl. Pokud nejsou nikde na sloupku spínače na stropní osvětlení, tak jsou ty spínače zabudovány v motorku jako u hgt. Motorky budou mít asi 6 vodičů (vodiče na spínač stropního světla a 5 vodičů na centrál) Barvy neřeknu, tudíž nejlepší bude sundat tapec mrknout přímo na svorkovnici u motorku a pak si ty vodiče najít ve vnitř na sloupku. Bude následovat měření-teoreticky (logicky) 2 nejsilnější drátky z těch 5-ti v zámku půjdou přímo na servomotorek. na těchto dvou drátech se bude střídat +,-/-,+ jedna varianta odemknout a druhá zamknout. Pokud jednotku DO zapojíte na variantu + a - pak ovládací drátky připojujete na tyto vodiče a jednotka DO střídavě přehazuje polaritu +a- a pak -a+ zbývající 3 drátky jsou v motorku na mikrospínači. okolo něho jezdí výstupek a ten spojí buď prostřední kontakt s horním, nebo prostřední ze spodním. Když je prostřední s horním jednotka pozná že je odemknuto, když se spojí prostřední ze spodním jednotka pozná, že je zamknuto. Tudíž pokud na jednom z těch 3 najdete kladné napětí, zapojíte jednotku DO na kladné ovládání. Pokud tam najdete kostru, zapojíte DO na záporné ovládání (hgt má kladné) no a potom drátky z jednotky DO připojíte na ty zbylé 2 drátky a tím v podstatě simulujete zamk.odemk. Fígl je v tom, že jednotka DO pustí plus (mínus) do drátku a tím se jednotka centrálu myslí, že hýbete táhlem (zámkem) a dá povel i ostatním motorkům k zamk./odemk. Snad chápete. Co se týká blikání směrovek bude to chtít trochu měření. Nevím, jestli jde do páčky na blinkr +12V a páčkou pak přesměrujete toto napětí na přerušovač a L či P blinkr, nebo jde +12V na přerušovač blinkrů, z něj jde na páčku a páčkou pak přímo na L/P blinkr těžko říct, nikdy jsem to u punta neřešil. Řídí to totiž bodycomputer a je tam do toho zamachlený ještě výstražný směrovky. Je potřeba měření a výsledek může být takový, že buď bliknou směrovky a na palubovce bliknou i ukazatelé směrovek, nebo nebliknou ukazatelé na palubovce a zabliká výstražný trojúhelníček. Pokud se do toho nechcete pouštět a oželíte signalizaci 3úhelníčku, či kontrolek na palubovce, tak ty drátky napojte přímo až na drátky, co jdou až na samotný blinkry a třeba se i zpětnou vazbou rozbliká něco na palubovce. Pozor si ale dáveje na to, aby na těch drátech na směrovky byly zabudovány diody-většinou jsou napájeny přímo na vodičích. Jinak by se mohlo stát, že při zapnutí P blinkru tento signál projde řídící jednotkou DO a bude blikat i L blinkr.

Re: Kde napojit univerzalne DO...

Napsal: 17 lis 2011, 16:20
od kovvalsky
no dneska pre zmenu dvojhodinove trapenie a ani to neprdlo takze par otazok na ktore by som chcel konkretne odpovede
ja mam ale na schceme aj na riadiacej jednotko DO az tri a tri kable dva by maly byt na kostre jeden odomkne jeden zomkne a dva by mali ostat volne podla toho co som pochopil nie? a este jedna vec kde mam zapojit zapalovanie kedze zo zapalovania ide ako obvikle 10 kablov a kde mam zapojit vola sa to sekvencny vystup

Re: Kde napojit univerzalne DO...

Napsal: 17 lis 2011, 16:24
od kovvalsky
ahaa uz sa zacinam do toho dostavat ale teraz nastava otazka ake ovladanie ma punto mk2b r.v. 2005 plusove alebo minusove :shock: :shock: :shock:

Re: Kde napojit univerzalne DO...

Napsal: 17 lis 2011, 19:59
od punťas hgt
kovvalsky píše:ahaa uz sa zacinam do toho dostavat ale teraz nastava otazka ake ovladanie ma punto mk2b r.v. 2005 plusove alebo minusove :shock: :shock: :shock:
Jak se konkrétně jmenuje to tvoje zamykaní??? Hoď když tak název a já si zkusím na netu najít schéma, nebo hoď schéma. Do mk2b sem nikdy nelezl a neporadím ani barvy vodičů. Předpokládám, že ale systém bude stejný tj. spínač na stropní osvětlení bude zabudovaný v motorku a motorek bude mít 6, případně 7 vodičů. Jelikož nejsem schopný říct barvy vodičů k centrálu, budeš muset najít někde tyto informace, nebo sundat tapec na dveřích a podívat se. Jinak pokud máš měřák, nebo žárovkovou zkoušečku lehce to zjistíš 2 nejsilnější dráty k motorku (jinak měřákem by si na drátech k motorku naměřil nějaký odpor (větší, jak 1 ohm hádám tak 20-40 ohmů) zbydou ti 4 dráty vezmeš měřák, nebo zkoušečku a zjistíš, jestli ti do některýho drátu jde + a nebo -. Měřák ti to ukáže, pokud máš zkoušečku tak drátek na kostru a hrotem měříš vodiče. Pokud se žárovka nerožne, tak dáš drátek na plus a hrotem znovu zkoušíš vodiče jestli se rožne žárovka. V prvním případě by to znamenalo + ovládání, ve druhém mínusové-podle toho zapojíš jednotku DO. Jinak záleží jakou máš jednotku.Některý jednotky připojují jeden vodič na spínačku na plus a to na vodič, do kterýho ti jde +12V při zapnutým klíčku-tak jednotka pozná že máš zapnutý klíček a neuvadí v činnost jednotku DO-např aby se ti nezmkly klíče v autě v zapalování atp. a druhý drát většinou na +, nebo - a ten je připojen k relátkům, co ovladají centrál a buď přes ty relátka pouštíš + a máš plusové ovládání, nebo ho ukostříš a máš mínusové ovládání.

Re: Kde napojit univerzalne DO...

Napsal: 17 lis 2011, 20:25
od kovvalsky
punťas hgt píše:
kovvalsky píše:ahaa uz sa zacinam do toho dostavat ale teraz nastava otazka ake ovladanie ma punto mk2b r.v. 2005 plusove alebo minusove :shock: :shock: :shock:
Jak se konkrétně jmenuje to tvoje zamykaní??? Hoď když tak název a já si zkusím na netu najít schéma, nebo hoď schéma. Do mk2b sem nikdy nelezl a neporadím ani barvy vodičů. Předpokládám, že ale systém bude stejný tj. spínač na stropní osvětlení bude zabudovaný v motorku a motorek bude mít 6, případně 7 vodičů. Jelikož nejsem schopný říct barvy vodičů k centrálu, budeš muset najít někde tyto informace, nebo sundat tapec na dveřích a podívat se. Jinak pokud máš měřák, nebo žárovkovou zkoušečku lehce to zjistíš 2 nejsilnější dráty k motorku (jinak měřákem by si na drátech k motorku naměřil nějaký odpor (větší, jak 1 ohm hádám tak 20-40 ohmů) zbydou ti 4 dráty vezmeš měřák, nebo zkoušečku a zjistíš, jestli ti do některýho drátu jde + a nebo -. Měřák ti to ukáže, pokud máš zkoušečku tak drátek na kostru a hrotem měříš vodiče. Pokud se žárovka nerožne, tak dáš drátek na plus a hrotem znovu zkoušíš vodiče jestli se rožne žárovka. V prvním případě by to znamenalo + ovládání, ve druhém mínusové-podle toho zapojíš jednotku DO. Jinak záleží jakou máš jednotku.Některý jednotky připojují jeden vodič na spínačku na plus a to na vodič, do kterýho ti jde +12V při zapnutým klíčku-tak jednotka pozná že máš zapnutý klíček a neuvadí v činnost jednotku DO-např aby se ti nezmkly klíče v autě v zapalování atp. a druhý drát většinou na +, nebo - a ten je připojen k relátkům, co ovladají centrál a buď přes ty relátka pouštíš + a máš plusové ovládání, nebo ho ukostříš a máš mínusové ovládání.

Re: Kde napojit univerzalne DO...

Napsal: 17 lis 2011, 21:10
od Sp4jo
Tak troska neskor som sa dostal k PC.
Mam DO typ SE 541.
Umiestnenie mam navlas rovnake ako aj Paf. Napajanie sme riesili dvojlinkou z radia.
Co sa tyka zapojenia smeroviek, aby blikali vsetky smerovky, tak staci smerovkovy kablik zapojit na + kablik lavej blatnikovej bocnej smerovky.

To Kovvalsky.. Som presne z tych Ladiec ktore mas na mysli :-)).. ak budes mat cestu tak sa kludne zastav ;-)