punto mk1 zmena z 60 na 75hp???

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
joe-xonic
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 17 srp 2008, 23:35

punto mk1 zmena z 60 na 75hp???

Příspěvek od joe-xonic »

Dobrý deň, hladal som aj tu na fore aj na italiancars, ale stále mám trochu nejasno v tom. Môžem jednoducho zmeniť svoje punto 1,2 8v SPI na MPI??? Čo všetko k tomu potrebujem? Veci typu: emisná a STK mi ani nespomínajte, vieme ako to chodí :oops:
Ale k veci: jadro motoru by malo byť rovnaké, rozdiel je (aspoň podla mojich zistení) v palivovom čerpadle, riadiacej jednotke, samotné vstrekovanie a vačka. Nie som si istý čo je pravdy na tej vačke preto sa pýtam. Je možné výmenou týchto dielov získať tie poníky navyše? nejde mi o nejaké pretekanie ale sem-tam by sa tam rezerva výkonu hodila + mám možnosť zohnať spomínané diely (podla mňa) lacno. Ešte posledná otázočka: je veľký rozdiel v tej vačke? stalo by sa tak veľa, keby ju nevymením a nechám tam pôvodnú?
Ďakujem za každú odpoveď, hladal som podobné témy, ale vždy to bolo o niečom trochu inom a na moje otázky som nenašiel jednoznačnú odpoveď.
Reklama
 

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: punto mk1 zmena z 60 na 75hp???

Příspěvek od liborko »

V podstatě si už vše napsal, bloky jsou stejné včetně vnitřností,takže by neměl byt zásadní problém. Tudiž stačí nahodit vrch MPI.Palivové čerpadla bys měl vyměnit (1.2 SPI 110l/h-1.2 MPI 120l/h).Ve vačkách určitě rozdíl bude,ale né nijak zásadní,ale přesná čísla budeš muset najít v dílenské příručce.Pusť se do toho a dávej sem fota postupu ať je inspirace pro ostatní :wink:
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
joe-xonic
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 17 srp 2008, 23:35

Re: punto mk1 zmena z 60 na 75hp???

Příspěvek od joe-xonic »

ešte by som sa chcel spýtať na hlavu, bolo rozoberané kade-tade, že nepasujú mazacie kanáliky, ale bolo to viac-menej vyvrátené, druhý problém s hlavou- vraj má hlava zo 75 váčšie ventily ale na druhú stranu sedlo by malo byť rovnaké, rozoberal to lacin na italiancars.org a on má dobré meno, takže mu verím a skúsim to dopasovať na moju hlavu. Posledná otázka, ako je to s immobilizérom? Keď vymením jednotku, čo treba meniť ešte, do immo sa moc nevyznám a bojím sa že mi potom auto nenaštartuje, lebo immo... Auto používam denne, nechcem to skúšať a potom prehadzovať naspäť. ďakujem
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: punto mk1 zmena z 60 na 75hp???

Příspěvek od liborko »

punto 60 i 75 mají stejné těsnění pod hlavou takže kanálky budou určitě stejné.Ve ventilech nejspíš rozdíly budou,ale jen v průměru co jsem koukal do příručky tak 1.2 MPI by měli mít sací ventil 31.5mm a výfukový 27.5mm a 1.2SPI se dělaly dvě výkonnostní verze ,u té slabší by měl mít sací 30.5mm a výfukový 27.5mm,ta silnější verze stejná jako MPI.Ale neber to na 100%,docela debilně je to tam popsané.Zkus pohledat na netu třeba tam kde ventily prodávají,budou tam mít i rozměry.A imobilizer nevim,to ti musí poradit někdo jiný,ale dá se určitě imobilizer odstranit.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
joe-xonic
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 17 srp 2008, 23:35

Re: punto mk1 zmena z 60 na 75hp???

Příspěvek od joe-xonic »

No pokial viem boli 43 a 44kw verzie, nikdy som sa nedopátral presne čím sa líšili, ale to nevadí, ja mám 44kw verziu, je to 11/1998 a myslím ž vtedy sa už ani 43kw nevyrábali. Dosť ma však trápi ten imobilizér, lebo mám výhodnú cenu na čerpadlo, jednotka a samotné vstrekovanie ale len zajtra do cca 11 hodín :? ak by mi niekto vysvetlil ako spárovať novú jednotku s mojím immo alebo mi musí dať predávajúci aj spínačku, zámky s klúčmi a imobilizérom v nich??? to sa mi nezdá ako najlepšie riešenie... prípadne nedá sa nejako doma obísť imobilizér??? nemám chuť to dávať niekomu, kto mi ho za 60-100€ odstráni a nakoniec sa nájde sviňa čo mi punťa šrobovákom naštartuje a odíde :( samozrejme ak bude home-made odstranenie imo idm do toho aj keď niečo také neočakávam, vravím len že by ma viac sralo, že som si priplatil aby to mali zlodeji lahšie!
joe-xonic
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 17 srp 2008, 23:35

Re: punto mk1 zmena z 60 na 75hp???

Příspěvek od joe-xonic »

tak smola, predávajúci na poslednú chvílu začal umelo zvyšovať cenu (vraj má druhého záujemcu čo mu dá viac :D ) tak som ho poslal do teplých krajín a hladal niečo iné :D Mám však otázočku, z palia weekend by mi pasoval komplet motor? myslím že áno, ale predsa len. Ďakujem.
panda1100
Začátečník
Příspěvky: 31
Registrován: 13 úno 2008, 20:36

Re: punto mk1 zmena z 60 na 75hp???

Příspěvek od panda1100 »

my mame v Pande 4x4 motor 1,2 SPI 44kw a tiež potrebujem nejaké koníky navyše kvôli veľkým kolesám... mám už všetky tesnenia z MPIčka, dokonca aj RJ s vylúčeným imobilizérom s káblovačkou a so sacím potrubím ale niečo tomu chýba... ja som to zohnal s tým že to bude pasovať na tu 60kovú hlavu ale nepasuje. Až neskor som sa dozvedel že tam blok je rovnaký akurát je zvýšený objem hlavou, preto teraz hľadám ešte hlavu ale nikde ju neviem zohnať. :( je tam aj výhoda že pasujú aj výfukové zvody zo 60ky na 75kovú hlavu. Ak by som tú hlavu zohnal (1,2 54kw 75hp MPI 8V) chcem tam dať škrtiacu klapku zo 60ky malo by to pasovať robil to jedne talian na svojej Pande tak uvidím
aj na tejto 60ke máme RJ s vylúčeným imobilizérom už to ide vyše 2 rokov
ak by ste niekto vedeli o dobrej hlave (s ventilami, vačkou, termostatom a asi aj so zapaľovacími cievkami) za dobrú cenu dajte mi prosím vedieť
ten náš motor už je osvedčený zažíva toho dosť a má len niečo cez 105 000km tak preto spodok nechcem ani meniť
takto ide na podhustených gumách s priemerom 67cm
http://www.youtube.com/watch?v=3cMfPCRmx10" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“