Stránka 1 z 2
					
				Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
				Napsal: 11 bře 2012, 18:11
				od Hrabosh
				Zdravím.
vybíráme s kamarádkou její první auto a F. Punto je jeden z možných kandidátů. Dneska jsem v bazaru viděl Punto Sporting 59kW + 6q převodovka a chtěl bych se zeptat, na co je dobré se u těchto aut při výběru zaměřit.
Četl jsem, že se někomu občas poškodí táhlo stěračů, nebo odejde servořízení - dají se tyhle závady (resp. to, že se k nim schyluje) v bazaru nějak poznat? Případně je ještě něco jiného, na co si dát bacha (i u "neSporting" verze)?
Díky, Hrabosh
			 
			
					
				Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
				Napsal: 11 bře 2012, 19:47
				od jaysun
				cau ja mam uz druheho sportinga a nemozem sa stazovat co sa tyka serva u 2 verzie ma stym kazdy problem nie len sporting 

 pri jazde skus par jam zobrat a uvidis ako sa bude chovat 

 inak snim nemam nejake velke problemi akurat je to auto tvrdsie od klasiky motorcek porovnany vykon vaha auta proste spokojnost jasne ze sa najdu veci ktore ma nervacia ale auto mam ako hobby a svojho druheho milacika po zene 
 
  
 
			
					
				Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
				Napsal: 11 bře 2012, 19:55
				od Hrabosh
				Dík za info. Já mám auto taky jako hobby, takže mu dokážu leccos odpustit, ale potenciální cílová uživatelka toho Punta moc ne ... byť je to holka šikovná 

 
			
					
				Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
				Napsal: 11 bře 2012, 19:58
				od jaysun
				kazda znacka ma svoje plusi aj minusi zalezi co ocakava od auta  

 
			
					
				Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
				Napsal: 11 bře 2012, 20:20
				od Narayen
				stěrače - stačí zapnout odstřikování, pokud budou zadrhávat, je špatný... Já už mám druhý a pořád nic moc...
Servo - pokud funguje, tak funguje. Až přestane, dá se spájet a jede znovu  

 
			
					
				Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
				Napsal: 11 bře 2012, 21:35
				od SpiritWolker
				vsechno se da opravit 

 servo i sterace 

 skôr sa treba zamerat na spodek karoserie nech neni hrdzavy, lakovane casti, motor atd...
 
			
					
				Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
				Napsal: 12 bře 2012, 16:45
				od hery22
				táhlo stěračů je bohužel běžný problém, když ti upadne od stěrače u spolujezdcové straně. Mi už se to stalo, myslel jsem že bude stačit závlačka, jenže ona tam žádná není a za celé nové táhla se mi přes 3tisíce kč dávat nechtělo. Ale zde na foru jsem našel jednoduchý, levný a rychlý způsob jak to spravit. Stačí 3 elektrikářské rychlopásky a je po problému  

  tak pohledej, je tam i fotka. mi to funguje už přes rok v pohodě. Preventivně jich pár v autě mám   

 
			
					
				Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
				Napsal: 12 bře 2012, 16:51
				od hery22
				
			 
			
					
				Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
				Napsal: 13 bře 2012, 08:48
				od Hrabosh
				Dík!
Tam je elektrický servo, ne hydraulika? 
Jinak co třeba rozvody ... má to řemen, nebo řetěz? Jestli řemen, tak to bude asi potřeba taky zkontrolovat ... ešte něco vás napadá, krom koroze?
			 
			
					
				Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
				Napsal: 13 bře 2012, 13:38
				od oldoss
				Je tam elektricke servo a lubi sa kazit o tom uz isto vies. Je tu toho dost popisaneho. Da sa relativne "lacno" opravit. 
Co sa tyka rozvodov tak je tam remen. Ja osobne by som ho ani nekontroloval a rovno dal spravit rozvody so zaciatocnym "prvym" servisom po kupe a budes vediet co tam mas. Tiez na tychto motoroch odchadzalo tesnenie pod hlavou ale tiez nic strasne co by zrujnovalo rodinny rozpocet tedy zalezi od uhla pohladu a financnych moznosti lebo nie vsetci ich mame rovnake. 
A na co ostatne dat pozor? No kupujes 12 rocne auto takze by som daval pozor na vsetko. Nech to neni nejaka skladacka z 3 aut. Tiez nezaskodilo by pred kupou napojit na diagnostiku ci nahodou puntik daco nehlasi atd... S jazdenym autom to mas vzdy loteriu...
			 
			
					
				Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
				Napsal: 14 bře 2012, 15:44
				od Hrabosh
				Ok, dík. Nekde jsem četl, že i když by praskl rozvoďák, tak se to nepotká (protože na sebe píst a ventil nedosáhne) - to je super. Má to tak 8V i 16V verze?
Jo ... a co říkáte na Sporting s automatem?  Já osobně bych teda šel radši do 6q manuálu ...
			 
			
					
				Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
				Napsal: 14 bře 2012, 16:16
				od jaysun
				u 16v to neplati  

 u automatu mas vacssie naklady udrzby ako pri manuale
 
			
					
				Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
				Napsal: 15 bře 2012, 21:06
				od hery22
				oldoss píše:Je tam elektricke servo a lubi sa kazit o tom uz isto vies. Je tu toho dost popisaneho. Da sa relativne "lacno" opravit. 
Co sa tyka rozvodov tak je tam remen. Ja osobne by som ho ani nekontroloval a rovno dal spravit rozvody so zaciatocnym "prvym" servisom po kupe a budes vediet co tam mas. Tiez na tychto motoroch odchadzalo tesnenie pod hlavou ale tiez nic strasne co by zrujnovalo rodinny rozpocet tedy zalezi od uhla pohladu a financnych moznosti lebo nie vsetci ich mame rovnake. 
A na co ostatne dat pozor? No kupujes 12 rocne auto takze by som daval pozor na vsetko. Nech to neni nejaka skladacka z 3 aut. Tiez nezaskodilo by pred kupou napojit na diagnostiku ci nahodou puntik daco nehlasi atd... S jazdenym autom to mas vzdy loteriu...
jj těsnění po hlavou je taký známá věc  

  ale už jsem slyšel že hodně lidí to mění zároveň s rozvodama, že vydrží přibližně stejně, tak jsem to chtěl měnit při 90tis. km ale těsnění fouklo při 85tis.km(příznaky jistě znáš, po nastartování chvilku jede na 3válce, únik chladící kapaliny,špatně topí) a jezdil jsem s tím ještě asi 1500km a pak jsem to udělal vše na ráz. rozvody,těsnění,přebroušení hlavy, výměná vodní pumpy, výměna oleje a filtrů a fridexu vše i s práci vyšlo na 7000kč, takže žádná pálka to není a vyměnil bych to na jednou a máš klid  

 
			
					
				Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
				Napsal: 16 bře 2012, 07:16
				od oldoss
				jaysun píše:u 16v to neplati  

 u automatu mas vacssie naklady udrzby ako pri manuale
 
Ani by som nepovedal tedy pokial s nim nejazdilo tela. 
Ono to ani neni klasicky automat ale je to CVT prevodovka. Proste nema to prevodove stupne ale vzdy si to nastavuje "spravny" prevodovy pomer. Ospravedlnte nepresny opis nie som mechanik.
A co sa tyka udrzby tak staci s tym jazdit normalne a raz za 60 000 km v tom vymenit olej, o ktorom si vsetci myslia, ze je dozivotny a tak vacsinou tie prevodovky aj vyzeraju tak s nou nebude problem. Pre zenu do mesta by som povedal, ze ideal.  

 
			
					
				Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
				Napsal: 16 bře 2012, 16:08
				od jaysun
				oldoss píše:jaysun píše:u 16v to neplati  

 u automatu mas vacssie naklady udrzby ako pri manuale
 
Ani by som nepovedal tedy pokial s nim nejazdilo tela. 
Ono to ani neni klasicky automat ale je to CVT prevodovka. Proste nema to prevodove stupne ale vzdy si to nastavuje "spravny" prevodovy pomer. Ospravedlnte nepresny opis nie som mechanik.
A co sa tyka udrzby tak staci s tym jazdit normalne a raz za 60 000 km v tom vymenit olej, o ktorom si vsetci myslia, ze je dozivotny a tak vacsinou tie prevodovky aj vyzeraju tak s nou nebude problem. Pre zenu do mesta by som povedal, ze ideal.  

 
vyssia spotreba benzinu castejsie menenie olaja nielen v prevodovke ale aj v motore sa skracuje ciklus vymeny oleja o polovicu a dalsia vec lepsi pocit s jazdy u manualu aspon premna 
