Právě je 23 bře 2019, 09:29





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 04 pro 2018, 12:53 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1208
Bydliště: Brno
Čerpadlo a jeho tlak na to nemá vliv, to akorát honí olej dokola.
Přetlak motoru může vznikat netěsnostmi kroužků.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: 04 pro 2018, 14:41 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Příspěvky: 2288
Bydliště: Havířov
Samozřejmě že je tam redukční tlakový ventil,přímo v čerpadle. Si sežeň budík tlakoměru ( klidně nějaký starší PAL z Avie,Zetoru apod. do 10bar ) a změř si tlak v soustavě

_________________
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V r.02
Lancia Y 1.2 16V Unica r.02
Bravo 1.4T 120k r.08

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87
.......................už jen ve vzpomínkách


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 pro 2018, 15:52 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2018, 23:03
Příspěvky: 150
Diki za info chlapi. Vlastne privysoky tlak ani nemusim merat, lebo prvu vec co spravim je pozretie toho spiraloveho sitka na vystupe odvetravania veka. Pokial bude ciste (hadica cista je), tak je mi jasne ze nad 5 barov sa tlak ani nemoze dostat, kedze zafunguje ten bezpecnostny ventil v cerpadle. Ak bude ta spirala (alebo tam proste nie je a je tam len duta trubka) cista, tak mam checknuty cely system odvetravania a tam problem nebude. Co by bolo super, a nemusel by som sa do buducna obavat nejakemu presaku cez nove gufera, tesenie vane atd.

_________________
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 pro 2018, 23:02 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2018, 23:03
Příspěvky: 150
No tak auto je konecne doma. Tentokrat to bola vymena zadneho gufera klukovky a pretesnenie vane. Veci ktore som narychlo zistil:
1, auto mi na 77 koni pripada lenive (nikdy predtym som nemal 8 ventil, ale ked to porivnam si Starou Fiestou 1.25 16V co mala tusim 75 koni, tak Puntak je bieda...a to ma variabilne casovanie)
2, na vystupe odvetravania veka ventilov bol na stenach tej rurky cierny marast, zatuhnuty stary olej
3, zvuk motora pri zatazi je sprevadzany basovo-plastovym pravidelnym zvukom, ktory je samozrejme prerusovany a umerny otackam. Volnobeh inak tichy kludny, v interieri motor na volnobehu takmer nepocut
4, na rucnej merke oleja bol v cca 10cm vyske stary uschnuty olej, ktory isiel zosupat, lupal sa ako male supky

To mi nedava spat a mam pocit ze predosly majitel to kapanek zanedbal, jazdil s malo olejom a ani ho nemenil. Co si o tom myslite?

-> najblizsie akcie su: vymena oleja na predpisovy, vymena sviecok na predpisove a kontrola tlaku valcov a komplet diagnostika

Myslim ale ze ten basovo-plastovy zvuk pri zatazi nieje v poriadku a bude bud problem v zlom mazani niektirej casti vacky, alebo problem s ventilmi na niektorom valci. A to by zodpovedalo tomu znizenemu vykonu. Ale na druhu stranu je to od 3000 rpm prekvapivo zive a zabera super. Alebo to mam dat do autorizaku nech clovek co tie motory pozna spravi skusobnu jazdu?

Motor ma 5 rokov a nabeh 55tkm. Na to ze bol predavany s unikom oleja cez gufero kluky sa to cele mohlo stat takto - gufero sa poskodilo, olej klesol pod MIN, ale majitel s tym isiel dalej aj napriek svietiacej kontrolke nizkeho tlaku oleja. Olej sa takmer cely stratil, vydralo sa ulozenie vacky (to bude ten basovo-plastovy zvuk) a mozno dalsie skody na valci/valcoch (znizeny vykon). Len olej potom dolial a predal A-ckam...

Potreboval by som niekoho z BA a okolia, kto ma taketo GP s 1.4 8V, aby som vedel porovnat zvukovo aj vykonovo

_________________
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2018, 00:41 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1208
Bydliště: Brno
Nemá správný výkon, tipoval bych to na nepřesně, nebo nesprávně nastavené rozvody.
Taky by tomu nasvědčoval i náběh výkonu ve vyšších otáčkách, taky jestli správně funguje VVT.
Dále taky vůle ventilů jestli jsou OK, atd..

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2018, 09:16 
Offline
Fiaťák

Registrován: 15 kvě 2015, 22:12
Příspěvky: 75
myslim ze dnes tak dementne funguje vacsina ludi ze 30k km na olej to staci vsak vydrzi to 4 roky a dalsie kupim na zodratie zas na 4 roky. Zase co som pocul ked to dakto bere na leasing tak servisy nechcu robit servis lebo leasingovka. Cele o pristupe ludi.. na 55k km musi byt ten motor cisty bez napecenia a pod. Jeden pan tu rozoberal 1.2 z rakuska a ta bola po neviem presne nieco cez 100k takmer jak nova. Skus si najst udaje o zrychleni na 100 a porovnat to to mas najjednoduchsie. Za dalsie nevies kto s tym jazdil ak na tom dakto od novoty jazdil max 2500 otacok tak to bude lenive... Na druhu stranu ta fiesta mala tak 800kg a ta 1.25ka 16v vedela poobhanat auta jak stare punto sporting mk2. rozdiel 400kg urobi vela pri malom motore


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2018, 09:18 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 206
videl jsem par zadrenych motoru a vzdycky to bylo dole na klice, nejdal od pumpy. Vacky se toci polovicni rychlosti a nejake extra sily neprenaseji... pokud se rozsviti kontrolka oleje, tak dalsi pokracovnai je dost rychla smrt. Pokud je motor pridreny, tak v nem bude neco mlatit jak se udelaji vule. Pokud nemlati, tak to neres.
Variabilni casovani je na EGR a ne na vykon, 8V jezdi blbe od prirody. Nic horsiho se neda poridit, musis to srovnavat s fabii HTP nebo podobnou zdechlinou.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2018, 10:51 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2018, 23:03
Příspěvky: 150
Super chalani, dakujem vam vsetkym za informacie ;-) Keby som na nieco zaujimave narazil, poreferujem, pridam fotku,..

_________________
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2018, 16:25 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2018, 23:03
Příspěvky: 150
Dobre, tak som to dnes pozrel trochu. Vsetko sa zda ok, pod vekom ventilov aspon pozretim cez viecko nie je bordel, len tmavy olej ktory vymenim (uz je na ceste..). Koncovka vyfuku vnutri cista, zvuk tichy, volnobeh kludny a tichy bez nejakych zvukov. Spravil som cvicny rozbeh, cca to zodpoveda tym sekundam z manualu, aj som to vytocil k 5000 rpm a vsetko sa zda ok. Ja som sa asi bal vcera na to slapat, lebo som sa bal, aby treti krat nezacal dakde unikat olej. Ale ked som checkol to priechodne odvetravanie veka, tak som vedel ze tlak musi byt ok. Na volnobehu som odmontil viecko oleja, nebafkalo to nejako moc, velky tlak tam nebol. A dofukal kolesa, vsetky 4 mali len 1,8 a boli "hrusky". Mozno aj preto sa mi to zdalo lenivejsie vcera. ALE:
toto som si vsimol na viecku. Bol to ale taky mazlavy sajrajt, aky byva prave v hadici odvetravania veka. Dufam ze to nie je povestny unik chladiacej ! Lebo chladiacej som si nevsimol ze by ubudlo za tych cca 12 dni co auto mam...chladiaca je pekna cista. Moze to byt len ten marast kvoli kratuckym trasam v poslednej dobe? Doslova pohynanie autom o 30 metrov a casty volnobeh? Viecko som nasledne vypucoval, aby som pripadne skumal dalej. Cital som ze na u starych Favoritov a PSA motorov je toto bezna vec, akonahle sa ochladi, tak sa vyzraza vlhkost a v kombinacii s kratkymi trasami sa to nestihne odparit...


Přílohy:
viecko.jpg
viecko.jpg [ 76.13 KiB | Zobrazeno 361 krát ]

_________________
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2018, 19:22 
Offline
Fiaťák

Registrován: 15 kvě 2015, 22:12
Příspěvky: 75
to je niiic len zima a velmi kratke trasy sam si si na to odpovedal.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2018, 20:14 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2018, 23:03
Příspěvky: 150
Super, diki za potvrdenie ;-) Je fakt ze voda v oleji sa prejavuje jeho farbou "bielej kavy". No, tak uz len zajtra checknem spodok ci nahodou zase niekde neslzi olej, a ak vsetko ok, tak si auto nechavam. Ale dufam ze to uz bude v cajchu a konecne bude tento Talian skroteny :-)

_________________
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 pro 2018, 15:35 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2018, 23:03
Příspěvky: 150
Tak to mozme uzavriet, po preturovani k 5000rpm po obchvate je vsetko suche a ciste, takze Puntaka caka novy zivot v nasej rodine. A moje zlate rucicky mu vdychnu zivot :-) Olejik, sviecky, vzduchac, diag, predne kotuce atd.

_________________
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 pro 2018, 19:08 
Offline
Fiaťák

Registrován: 08 úno 2018, 13:05
Příspěvky: 139
Pridávaním VIF do benzínu mu rozhodne neuškodíš.
Mne sa jednotkový veterán dusil do polky otáčok napriek pár vymeneným veciam, čidlám...až kým sa poriadne nezohrial, dostal VIF asi v desaťnásobnej koncentrácii, pár krát plný kotol (nielen) hore strmším kopcpm a zázrak - už netrhne ani raz :)

_________________
Punto 1.1 - r.v. 1995
Punto 1.9JTD - - r.v. 2000
Multipla - r.v. 2004


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 pro 2018, 19:51 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1208
Bydliště: Brno
To mělo ještě jeden vstřik a ten se asi zadrhával, že?
Taky dávám VIF.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 pro 2018, 23:47 
Offline
Fiaťák

Registrován: 08 úno 2018, 13:05
Příspěvky: 139
Či jeden vstrek popravde neviem, máme šikovného známeho čo sa o ne stará, len má od leta veľmi málo času. To jednotkové je ako záloha. Pôjde preč hoci je to škoda. Nakomplet medené trubky a kopa ďaších vecí, prakticky bez korózie no...zvykol som si na Multiplu tak ma akoci už neťahá :)
VIF dávame aj do dieselov a spokojnosť.

_________________
Punto 1.1 - r.v. 1995
Punto 1.9JTD - - r.v. 2000
Multipla - r.v. 2004


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz