PŘEVODOVKA, SPOJKA: 4x4 1.3mjt klouže spojka

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Ondra 106
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 10 říj 2012, 17:43
Bydliště: Plzeň

PŘEVODOVKA, SPOJKA: 4x4 1.3mjt klouže spojka

Příspěvek od Ondra 106 »

Mám problém s klouzající spojkou.
Panda má najeto 62tisíc a i při ostrém rozjezdu je vše v pořádku,
ale když jedu na libovolný rychlostní stupeň 2-3-4-5 na cca 2200ot/min
následně sešlápnu plynový pedál, tak vyletí otáčky na cca 3000ot/min
a je slyšet, že jsou vyšší , než odpovídá rychlosti, toto se srovná během 200-400metrů.
Vyměnil jsem spojkovou sadu ( lamelu průměr 200mm, přítlačák, ložisko), asi 2tis km to dělalo dobrotu
a pak to začalo nastejno.
Podotýkám, že neteče simerink na hřídeli, zvon je naprosto suchý, jen lehce zaprášený.
Stará vyndaná lamela byla jen o 0,4mm slabší než nová, nebyla spálená,
setrvák nezadřený ani spálený, spojkové ložisko-domeček se posouvá volně,
spojkový pedál i lanko jsou volné, stejně tak hřídel vypínací vidličky je v těle převodovky lehce otočná.

Má někdo tušení, co by to mohlo dělat, jak tuhle nepříjemnou závadu odstranit?
Děkuji za informace
Panda 4x4 1.3 multijet DOHC 2006
Seicento 1.1 MPI OHC 2003
F600D 1050ccm OHV 1968
Reklama
 

Ondra 106
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 10 říj 2012, 17:43
Bydliště: Plzeň

Re: Panda 4x4 1.3 multijet klouže spojka

Příspěvek od Ondra 106 »

Vidím, že se tu na fóru řeší samé"kosmetické" problémy,
ale podstatné věci ne.
Takže si odpovím sám a někomu to třeba pomůže.

Zjistil jsem, že v katalozích českých obchodníků se spojkovými sadami je chyba,
kterou otrocky přebírá jeden od druhého, aniž by si toho všimli.

Takže pozor! Spojková sada VALEO, průměr 200mm je určena jako náhrada za originání
POUZE na předohraby a to s výjimkou 100HP Pandy
Pro Pandu 100HP, 1,2 benzín 4x4 a 1,3 multijet 4x4 i předohrab
je třeba VÝHRADNĚ POUŽÍT spojkovou sadu LUK 200mm

Zjistil jsem, že v italských a německých katalozích je uveden jen tento typ a výrobce
jako jediný vhodný pro tyto vozy
Tuto domněnku mi posléze potvrdil i mechanik z autorizovaného servisu Fiat

Tento poznatek platí obecně i pro další modely Fiat, které mají tento typ spojky.

Já k tomu dodávám, že toto řešení doporučuji i pro slabší motory,
protože je to spojka, která má rezervu pro přenos výkonu, na rozdíl od Valea, které je na hraně.
A vzhledem k tomu, že Valeo je za cca3oooKč a LUK za 4oooKč, tak není o čem přemýšlet.
Panda 4x4 1.3 multijet DOHC 2006
Seicento 1.1 MPI OHC 2003
F600D 1050ccm OHV 1968
Uživatelský avatar
Mr.Bean
Znalec
Příspěvky: 585
Registrován: 17 led 2010, 21:56
Bydliště: Praha (Vrané nad Vltavou)
Kontaktovat uživatele:

Re: Panda 4x4 1.3 multijet klouže spojka

Příspěvek od Mr.Bean »

Ondra 106 píše:Vidím, že se tu na fóru řeší samé"kosmetické" problémy,
ale podstatné věci ne.
Takže si odpovím sám a někomu to třeba pomůže......
Bohužel je to tak... :( Panda je asi ještě moc mladý auto, aby se v něm někdo sám víc vrtal. Třeba se to časem změní
Honza, Fiat Panda 1.1 Active; 07/2009; žlutá mambo

Detailingclub.cz - Profesionální péče o vaše auto
Odpovědět

Zpět na „Panda“