Stránka 1 z 1

Check Glow Plug

Napsal: 19 říj 2012, 06:04
od Negotiator
Vcera mi poprve vyskocila tato hlaska. Doufam, ze to jsou jen a pouze zhavice. Dam vedet, co a jak (po diagnostice a oprave).

Re: Check Glow Plug

Napsal: 19 říj 2012, 15:06
od Negotiator
Tak jsem to protahl FiatEcuScanem (FES) a dela mi to pri testu kontrolky zhaveni (kod P0308) a u rele nastesti ne. Timto se chci zeptat - zjistim pres FES, ktera zhavicka je mrtva nebo je musim vytahnout vsechny (nikde jsme tam nenasel test valcu ci neco podobneho)?

Re: Check Glow Plug

Napsal: 22 říj 2012, 12:34
od Babča
Mám úplně stejný problém,musím to pořešit zima se blíží.

Re: Check Glow Plug

Napsal: 31 říj 2012, 17:12
od PotkanGT
zhavice sa daju skontrolovat uplne lahucko. kedze je kazdy napajany samostatne, staci otvorit zhaviacu skrinku , pozret aku farbu ma kabel ku konkretnemu zhavicu a kablikom natiahnutym od baterky skusat priamo tam.

Re: Check Glow Plug

Napsal: 31 říj 2012, 17:16
od Negotiator
Vymenil jsem stejne vsechny...., ale jinak diky

Re: Check Glow Plug

Napsal: 12 črc 2014, 21:44
od m.lana
Mam stejny problem. Ale zhavicky mam vymeneny. Stale se chyba objevuje. Soucasne se obcas rozblika kontrolka zhaveni. Parkrat zablika a zase jena chvili klid. Blika po zhasnuti pred startem ale i behem jizdy. Starty nejsou nic moc. Jako by vubec nezhavili. Podarilo se vam to odstranit?

Re: Check Glow Plug

Napsal: 16 črc 2023, 10:46
od e.spana@hotmail.com
Ahoj Mám stejný problém, dříve se mi rozsvítil pouze symbol check glow plugs a symbol zhaviciho dratu.Starty šly normálně, nyní jednou za čas to nechce nastartovat vydává to jenom takový tocivy zvuk naprazdno zakončeny klepnutím az bouchnutim v motori. Svíčky jsem všechny vyměnil a nic se nezmenilo. Měl/ ma někdo stejný problém? Začíná se mi to zhoršovat včera jsem nastartoval až na po šesté. mohly by to být kabely které vedou ke svíčkám? Měl bych změřit odpor pro zjištění, nebo co jiného by to mohlo být. Děkuji moc za odpověď

Re: Check Glow Plug

Napsal: 17 črc 2023, 10:02
od tomass
Nikdy jsem neměl vlastního diesela. Řešil jsem ovšem podobný problém u spotřebičů, kde je větší odběr, než 100 W, tedy asi nad 10 A odběru. Je to Ohmův zákon. Teď v posledním roce zadní vyhřívání okna, které má 1 Ohm. Přívod měl taky 1 Ohm a výkon se ztrácel na kabelu. Stačilo očistit kontakt na dveřích.
Totéž u mínus polu od baterky. Kabel s odporem 0,0015 Ohm točil výrazně pomaleji a déle, než kabel s odporem 0,0005 Ohm. Nechápete ? Já vlastně taky ne, protože je protékající proud víc, než dostatečný.

U žhaviče je rozhodující, aby měl přívod včetně konektorů pod 0,01 Ohmu. Multimetrem se to nedá změřit. Takže nechat připojené a očistit závit a měřit mezi závitem žhaviče a plusem ve skříni. Ideálně i s kontaktem relé, nebo to změřit nadvakrát a změřený odpor sečíst.
Odpor žhaviče má kolik ? 0,2 Ohmu ? To se multimetrem jakž takž změří, ale taky dost špatně.

Na takové měření je potřeba miliohmetr s čtyřvodičovou metodou měření za zhruba od 4 tis. Kč výš. Tak s tím nejezděte do servisů, tam to nikdo nemá. Jedině k elektrikáři, který je jím vybaven a to zdaleka není každý. Nebo si to měřidlo prostě koupit, hodí se všude při opravách všeho.

Re: Check Glow Plug

Napsal: 26 črc 2023, 06:24
od e.spana@hotmail.com
Tak ten zvuk uz je vyreseny. Byl to starter, vadna volnobezka. Nemelo to s tim spojitost. Kazdopadne az budu mit cas pustim se do mereni :)

Re: Check Glow Plug

Napsal: 26 črc 2023, 09:17
od panaman1
Novy zhavic ma 1ohm, takze ked je v motore a meras aj s kabelazou tak do 5ohm na 1zhavic je v poriadku, viac uz je na vymenu,

Re: Check Glow Plug

Napsal: 26 črc 2023, 09:20
od e.spana@hotmail.com
Super, dekuji za radu

Re: Check Glow Plug

Napsal: 26 črc 2023, 11:30
od Vladka1
Lepší je měřit pokles napětí v zátěži (resp. rozdíl napětí před a za měřeným úsekem), měření odporu toho moc nepoví, např. vodič kde zbývá posledních pár vláken má při měření multimetrem odpor normální, ale pokud tam teče velký proud tak kvůli malému průřezu tam je velký pokles napětí a tím i pokles výkonu (elektromotoru, žhaviče...). Spoje podobně (kostry, konektory), zmenšení styčné plochy (oxidací) a chová se to podobně.
Žhavičky - neni jedno který se dají, je dobrý dát originál.. Kdysi mi v servisu dali "cosi" a start byl problém přestože žhaviče papírově pasovaly pro konkrétní motor. Servis to sváděl na jiný problém, vydupal jsem si výměnu za originál BERU co tam byly z prvovýroby a bylo to OK.

Re: Check Glow Plug

Napsal: 26 črc 2023, 14:45
od panaman1
odpor staci merat na zaciatok, pretoze zly zhavic, ma velky odpor tak ci tak, a tam to maly odpor kabla nezachrani