Stránka 1 z 2

Jak přežít zimu v puntu

Napsal: 02 pro 2012, 10:09
od CrazyManer
Zdár bando,

tak přišla krutá zima, dneska sem trhal dveře a škrábal zevnitř snad víc než zvenčí :-D ovšem až poté co jsem se dostal do auta, zamrzl mi centrál :-D

všichni všude raděj natírat gumy ve dveřích glicerinem nebo silikonem aby nezamrzaly dveře, ovšem já si myslim že by měl úplně stačit stolní olej, taky nezamrzá, gumy totiž ve dveřích už téměř nemám a glicerin ani silikon by s lakem nemel prijit do styku ze jo, myslite ze to bude fungovat olejem?

A nemáte někdo nějakej tip jak se zbavit zamlžování a zamrzávání skel zevnitř? nevíte ten sáček FOGGY funguje to?

Předem díky za rady a tipy, uvítááám i další ;)

Re: Jak přežít zimu v puntu

Napsal: 02 pro 2012, 11:06
od CrazyApe
Okna zevnirt ti zamrzaji kvuli vlhkosti. Tudiz cokoliv cö vstrebava vlhkost by melo pomoct. Ja mam v aute taky takovy pytlicek, neivm jak se to jmenuje ale schoval sme to pod palubku a funguje to da se rict uplne 100%tne. Zevnitr sem nikdy zamrzle nemel od te doby co jej mam. Co se tyka gum tak je staci natrit i normalnim olejem terba do motoru pokud neni nic jineho :)

Re: Jak přežít zimu v puntu

Napsal: 02 pro 2012, 12:05
od rossi
pokud ti namrzají okna i zevnit,tak na90% prosakuje radiator topení.
nemusi to být poznat že to kape, ale je tam průsak
a ten způsobuje zvětšení vlhkosti v interieru

Re: Jak přežít zimu v puntu

Napsal: 02 pro 2012, 18:05
od peta.smolik
Občas mi okna zevnitř zamrznou ale to bych jako problém neviděl spíš nemám stále klapku v topení a tak to moc netopí, respektive dlouho trvá než se vnitřek vyhřeje, sundat palubovku se chystám na jaře...

Re: Jak přežít zimu v puntu

Napsal: 02 pro 2012, 19:40
od Sedli
Ahoj,
trošku z jiného soudku. Minulou zimu jsem jezdil s Yarisem r.v. 2007, 1,0 VVTi. Auto jako takové nebylo špatné mělo však několik chyb. Jedna z velkých chyb bylo topení. Předem podotýkám, že termostat byl v pořádku. Když bylo venku tak -5 nebo -10, tak bylo absolutně nemyslitelné jezdit s topením na plno a větrák mít pouze na 1. stupeň. Takže větrák na 2. stupeň a to už se dalo. Ale přece jenom to muselo být pořád na plno. Navíc se to zahřívalo "rychle" jako nafťák, takže fakt na zimu hrůza. Minulý rok jednu chvíli byly ty ukrutné mrazy. Bylo -22 a já jsem v noci jel cca 40 km. Za tu dobu se to auto vůbec nezahřálo (Yaris nemá teploměr, takže svítilo pořád "cool") a v autě kosa jak .... Z tohoto důvodu jsem to zavezl do servisu do Jihlavy (Toyota Rozkoš) s tím, že je špatný termostat. Půjčili mě náhradního Yaríska se stejným motorem. A ejhle? Vše úplně stejné...
Takže co se týká přežití zimy v Puntu - je to zlaté... Punťák topí krásně, takže není co řešit.

Re: Jak přežít zimu v puntu

Napsal: 02 pro 2012, 19:52
od peta.smolik
Ono mi to taky topilo skvěle ale před dvouma rokama cestou přes Alpy najednou zasmrděla guma a vod tý doby to odkudsi nasává studenej vzduch a moc netopí takže v zimě při hulení klepu do popelníku a otevřít okno je nemyslitelný :(

Re: Jak přežít zimu v puntu

Napsal: 02 pro 2012, 21:31
od paso12
Ykus koupit zimní clonu chladiče...Uno mi taky moc netopilo,ale když jsem v zimě hodil přes masku gumový koberec,tak topilo o mnoho více...

Re: Jak přežít zimu v puntu

Napsal: 02 pro 2012, 21:59
od peta.smolik
Tu clonu sem měl vloni taky a za dva dny sem jí vyhodil bo se Punto při jízdě po městě přehřívalo

Re: Jak přežít zimu v puntu

Napsal: 02 pro 2012, 23:08
od CrazyManer
tak jsem to přeleštil tuhym mejdlem, fígl ze starý školy, zejtra ráno poznám jestli to funguje :-D , ten pytlíček na tu vlhkost si budu muset pořídit, mám alternátor v křemíkovym nebi takže jezdim na tři baterky který často měnim :-D takže si topení moc neužívám :-D

nestalo se vám někdy že se vám v puntu zasek plyn na podlaze? :-D ja si nejsem jistej jestli se mi tam nejak sprajc o koberecek ale je to neprijemny

Re: Jak přežít zimu v puntu

Napsal: 03 pro 2012, 00:35
od peta.smolik
Jo mejdlem sem to přetahoval ještě na Regatě a na Unu... Uno bylo v tuhý zimě vůbec kouzelný auto, buď sem se nemohl dostat dovnitř a když už sem tam byl tak byl problém že dveře nedržely zavřený fakt nářez :lol:
Jo pedál plynu se mi taky párkrát zasekl vo gumu na podlaze ale když si koupíš gumový koberce s hrotama už se ti to nestane

Re: Jak přežít zimu v puntu

Napsal: 03 pro 2012, 14:21
od cinzano
peta.smolik píše:Uno bylo v tuhý zimě vůbec kouzelný auto, buď sem se nemohl dostat dovnitř a když už sem tam byl tak byl problém že dveře nedržely zavřený fakt nářez :lol:
To ale bylo Logo, ne? Já měl několik Mk 1 a ani jedno tohle nedělalo. Zato to dělaly Tipa i Tempry.

Re: Jak přežít zimu v puntu

Napsal: 03 pro 2012, 16:25
od kejml
To mi dělal Renault 19 i šáde 105L. Zatuhne vazelína (pokud tam nějaká zbyla) v mechanismu zámku. Řešení - rozhýbat a vyčistit WD40 a pak Konkor nebo jiný olej ve spreji.
Anebo nekupovat auta na F. Ford, Fiat a fšecky francouzský :mrgreen:

Re: Jak přežít zimu v puntu

Napsal: 03 pro 2012, 18:23
od paso12
peta.smolik píše:Tu clonu sem měl vloni taky a za dva dny sem jí vyhodil bo se Punto při jízdě po městě přehřívalo

Tak to jsem se dověděl brzo...,už jsem jí objednal... :oops: Je to s tou clonou opravdu tak zlé??? :roll:

Re: Jak přežít zimu v puntu

Napsal: 03 pro 2012, 19:55
od CrazyApe
Mne se to stavalo taky, furt sem nevedel cim to je az sem pak zjistil, ze kdyz nasedam rychle do auta tak se jednou nohou opru o koberec a zatlacim jej pod pedal. Takze pak jak seslapnu pedal nadoraz tak se to tam zahakne a i kdyz je pedal pusteny tak auto toci 5000 8) .... Zkus se podivat jeslti nemas stejny problem :lol:

CrazyManer píše:tak jsem to přeleštil tuhym mejdlem, fígl ze starý školy, zejtra ráno poznám jestli to funguje :-D , ten pytlíček na tu vlhkost si budu muset pořídit, mám alternátor v křemíkovym nebi takže jezdim na tři baterky který často měnim :-D takže si topení moc neužívám :-D

nestalo se vám někdy že se vám v puntu zasek plyn na podlaze? :-D ja si nejsem jistej jestli se mi tam nejak sprajc o koberecek ale je to neprijemny

Re: Jak přežít zimu v puntu

Napsal: 03 pro 2012, 22:01
od cinzano
kejml píše:Zatuhne vazelína (pokud tam nějaká zbyla) v mechanismu zámku. Řešení - rozhýbat a vyčistit WD40 a pak Konkor nebo jiný olej ve spreji.
Ba ne, na tom Tipu to byla kombinace dvou věcí - jednak se po létech smrštila gumička těsnící okno ve dveřích, takže se tam udělala mezera asi 0,5 cm, kterou teklo rovnou na zámek, a jednak musel nastat stav, že přes den námraza roztála a v noci zase zmrzla. Jindy to zas byla nahodilá kombinace teploty, vzdušné vlhkosti a rosného bodu :D Penetrační oleje ani WD40 a spol. moc nepomáhaly. Jinak ale bylo Tipo ohromně praktické auto - kdo nezažil, neuvěří. Kdyby mi neshnilo, na což mělo jaksi po těch letech morální nárok, jezdím s ním dodnes.