Stránka 1 z 1
					
				Ako šetriť na servise
				Napsal: 03 led 2013, 01:37
				od rastos
				Seicento r.2001, 77.000 km. Podľa návodu sa má meniť rozvodový remeň po piatich rokoch bez ohľadu na najazdené km. Čiže som ho mal vymeniť už 2x. Zatiaľ mám pǒvodný. Samozrejme na inom aute by som si to nedovolil, ale som rád, že konštrukcia tohto motora to umožňuje risknúť bez poškodenia.
			 
			
					
				Re: Ako šetriť na servise
				Napsal: 03 led 2013, 11:00
				od liborko
				Taky mám na seicentě původní rozvoďák,moc km ročně s ním ale nenajezdíme,občas jen prostě zkontroluju stav řemenu,napnutí a zda není popraskaný nebo zpuchřelý.Sice nový řemen není drahá položka,ale měnit ho podle příručky co 5let..zbytečnost
			 
			
					
				Re: Ako šetriť na servise
				Napsal: 25 říj 2015, 06:39
				od rastos
				90 000 km, stale povodny remen... 

 prevadzka vacsinou po meste
 
			
					
				Re: Ako šetriť na servise
				Napsal: 27 říj 2015, 17:43
				od tomass
				Pánové, rád bych vás vyvedl z omylu o úspoře na řemenu. Motor 1,1 jako je v Puntu viděl můj mechanik už kolem 60 tkm 2x v životě s potkanými ventily (dělá mechanické opravy na všech značkách aut, není specialistou na Fiat, ale už mu jich prošlo rukama celkem dost). Jinak rozvodový řemen i s vodní pumpou, která se mění současně stojí cca 1500 Kč + práce (do 1000 Kč). Doporučuje měnit v intervalu 5 let, zejména, pokud je motor v provozu na krátké vzdálenosti, tedy často studený. Pokud se jezdí dálky, tak do 90 tkm je dobré k výměně nejdéle však po 8 letech (ale i tak se musí řemen občas prohlídnout). Takže o úspoře není potřeba hovořit, spíš o loterii, jestli si přivodit nákladnou opravu, nebo případně riskovat motor jako takový celý.
Stojí úspora řekněme 1-2x za život auta (během jeho 15-20 let) za tohle riziko ? Mě teda určitě ne.  

 Určitě nechci shánět starší použitý motor, který bude zpravidla v horším stavu než je ten můj, protože na něm někdo šetřil..... Každá úspora se obvykle nakonec několikanásobně krutě nevyplatí vysokými náklady za zanedbanou údržbu, nebo předčasným odchodem do hutí.
 
			
					
				Re: Ako šetriť na servise
				Napsal: 30 říj 2015, 20:51
				od rastos
				Jasne že nik nechce riskovať veľké poškodenie motora. Ale je známa vec, že Fiat motory FIRE 1.2 8V sú skonštruované tak, že sa ventily s piestmi nestretnú. Pri 1.2 16V je to už iné.
Takže ja si dovolím riskovať (šetriť) len za predpokladu, že je to tak, ako píšem... 

 
			
					
				Re: Ako šetriť na servise
				Napsal: 02 lis 2015, 11:01
				od tomass
				Já bych neriskoval ani malé poškození. Každopádně je to úspora naprosto o ničem i kdyby se vůbec nic neriskovalo. Až se Ti to stane v nejméně vhodnou chvíli, budeš obvolávat kdo Tě odtáhne, nebo shánět odtahovku. Je to naprosto zbytečný náklad navíc z mladistvé nerozvážnosti, případně stařecké hlouposti.  

  Někam přijedeš pozdě, nebo vůbec a třeba Ti uteče něco velmi důležitého. Takže opět je nejlepší úspora vyměnit (nechat vyměnit) řemen včas. 

 
			
					
				Re: Ako šetriť na servise
				Napsal: 11 říj 2016, 22:16
				od rastos
				rastos píše:90 000 km, stale povodny remen... 

 prevadzka vacsinou po meste
 
Ďalší rok za nami, motoricky ide skvele, 93500 km, stále pôvodný remeň... už 15 rokov 

 
			
					
				Re: Ako šetriť na servise
				Napsal: 13 říj 2016, 08:07
				od martin72
				Už po najetí cca 50kkm dojde k natažení řemene, nic co by řemen nepřežil, ale hlavně dojde k natočení (jinému postavení) vačky oproti klice. Toto natočení způsobí zvýšení spotřeby, které bývá cca okolo 0,5l/100km (podle stylu jízdy a provozu). Návratnost výměny rozvodové sady je potom cirka 16kkm, v případě výměny jenom samotného řemene cca poloviční. Tak o jaké že to úspoře za servis tady píšete?  

 
			
					
				Re: Ako šetriť na servise
				Napsal: 13 říj 2016, 23:48
				od rastos
				Keby to s tou spotrebou hneď aj bola pravda (čo nie je samozrejmé), ja by som už mal meniť rozvody 3-krát  

 
			
					
				Re: Ako šetriť na servise
				Napsal: 14 říj 2016, 12:09
				od martin72
				Vzhledem ke skutečnosti, že máš pootočenou vačku minimálně o 5°, tak tomu můžeš věřit.  

 A jestli si myslíš, že časování ventilů je pro výkon motoru (účinnost) nepodstatné, tak raději choď pěšky. A pokud nejsi lemra, tak rozvoďák za 400,- máš vyměněný za dvě hoďky.  

 
			
					
				Re: Ako šetriť na servise
				Napsal: 14 říj 2016, 20:10
				od panaman1
				k tomu je vystizne tvrdenie: BUDEME SETRIT NECH TO STOJI CO TO STOJI.