Právě je 20 bře 2019, 09:08





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 27 led 2014, 19:30 
Offline
Fiaťák

Registrován: 24 kvě 2009, 11:17
Příspěvky: 81
Takže jezdit s odpojenými lambdami se zatím zdá být dobrý nápad,i když jen provizorní.Volnoběh drží,spotřeba mně dokonce klesla asi o 0,5 l.S rozsvícenou kontrolkou chyba motoru už jsem se nějak tak ztotožnil :-) . Ještě s jarem zkusím,resp.budu muset vyměnit celý výfuk,protože se mně loupe opláštění na středním i zadním dílu (má v sobě 160 tisíc km).Je teoreticky možné,že by někde vpředu mohla být i dírka v trubce a k výfukové diagnostické sondě by se přisával falešný vzduch. Mohlo by to být i tím,nevíte někdo? Uvidíme ... :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 úno 2014, 07:43 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Příspěvky: 273
Bydliště: Frýdek-Místek
Zdravím Vás. Míval a mám podobný problém. Někde na foru jsem se dočet o típkovi, který si nechal vyměnit klapu a td a nic, nakonec mu vyměnili baterku a hurá přestalo to dělat. Mi to děla hlavně v zimně když to stáolo a pak když jsem používal mlhovky a vyhřívaání ... nebo v létě, když používám stahování a zavírání oken přes klíček, tak to ždíme baterku, ale pomůže mi vždy nabít baterku a do další zimy mám klid :D

_________________
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 úno 2014, 21:11 
Offline
Fiaťák

Registrován: 24 kvě 2009, 11:17
Příspěvky: 81
Tak můj případ to bohužel není.Baterku mám dobrou a můj problém je stejný v létě i v zimě. Ale jak už jsem uvedl výš,co jezdím s vypojenými lambdami,mám klid.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 led 2015, 20:16 
Offline
Fiaťák

Registrován: 24 kvě 2009, 11:17
Příspěvky: 81
Dám to sem tak,jak jsem koupil,protože by to v některých případech mohlo fungovat ! Dodám k tomu snad jen to,že mě to zafungovalo až při plně zahřátém motoru (nějaké to poskakování otáčkoměru ve volnoběžných otáčkách zmizelo),je to práce na 5 minut a hlavně zadarmo :-). A taky bych neřešil se stopkami nějaké časy,ty jsou jen orientační.Zvedl jsem víko motoru a škrtící klapka zcela jasně zacvaká a v obou případech,až "k tomu dojde" ! :-) Zasunout klíček do zapalování, mít vypnuté úplně všechny spotřebiče (světla, radio, ventilátor atp.), neutrál. Otočit do první polohy MAR a nechat zapnuto celou minutu, potom klíček vypnou a nechat zase „vše vychladnou“ asi 15 vteřin. Pak nastartovat bez šlapání na plyn. Pokud budou ot. držet, je vyhráno, pokud ne, tak zopakova. V té zapnuté minutě si klapka údajně opisuje poslední známou dráhu a když nepřijde jiný signál (start), tak se nastavuje do fabrikového nastavení. Tato laická rekalibrace vždy u mé 1,8 zabrala.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 led 2015, 21:02 
Offline
Začátečník

Registrován: 21 pro 2014, 19:46
Příspěvky: 39
Předcházející příspěvek mohu jen a jen potvrdit. Měl jsem 1.8 5D (furt je však v rodině) z roku výroby 2001. Tyto popsané výkyvy otáček jsem měl pravidelně po rozpojení baterky (její dobití či výměna). Vždy po nahození znovu zapojené baterky motor kleknul a to několikrát za sebou. Pak mě někdo poradil ze www.stilo.org (následně jsem to tam také popisoval) výše uvedený "reset" dráhy klapky. A fungovalo to vždy... Jednoduché, laciné a rozhodně to za pokus(y) stojí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 lis 2016, 19:22 
Offline
Fiaťák

Registrován: 24 kvě 2009, 11:17
Příspěvky: 81
Protože už je to nějakou dobu a ručička otáčkoměru drží jako přibitá,podělím se o vyřešení problému.
Neudělal jsem nic jiného,než vyměnil relé B047 E 12V 30A (T9) v pojistkové skříňce vedle baterie.Tato rada už je popsána,jenže jsem ji ignoroval a také jsem u nás nemohl sehnat tento typ relé.Bazary,které ho nabízejí jeté za nějakých 300,-Kč + doprava jsem odmítal podporovat a objednávat ho někde na e-bay se mně také nechtělo.Takže jsem ho nahradil lehce sehnatelným relém Bosch,typ 0332011007 v ceně nějakých 60,-Kč při osobním odběru.A po asi 5 letech jezdím jako člověk a ne jako blbec,který při každém vyřadění místo provozu sleduje otáčkoměr,jestli mu ručička nepadá na nulu.


Přílohy:
Pojistková skříN-relé T9.jpg
Pojistková skříN-relé T9.jpg [ 90.02 KiB | Zobrazeno 1247 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 lis 2016, 22:09 
Offline
Fiaťák

Registrován: 18 úno 2007, 20:11
Příspěvky: 102
Super, díky za radu!

_________________
Fiat 500X 1.4 Turbo Multiair Lounge
Fiat Croma 1.9 JTDm FL
Fiat Stilo MW 1,9 JTD Active FL
ex Fiat Bravo 2 MJTD Emotion


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 dub 2017, 15:29 
Offline
Fiaťák

Registrován: 24 kvě 2009, 11:17
Příspěvky: 81
Pro borce,kteří se ještě pořád trápí s tímto problémem,bude zajímavý níže uvedený text.Nejsem jeho autorem,ale v mém případě pomohl !

Zdravím všechny Vlastníky STILA 1.8 16V. Nedávno jsem koupil krásného Stilouše 1.8 16V z německa - ročník 2004. Než jsem ho koupil trochu jsem váhal právě kvůli problémům s volnoběžnými otáčkami. Pak jsem zjistil, že tímto problémem trpí i jiné značky. Chcípání motoru při vyhození rychlosti např. před křižovatkou může být doprovázen občasným zvýšením volnoběžných otáček, nebo pomalejším klesání otáček do volnoběhu případně i propad otáček až k nule s tím, že občas motor chcípne a někdy se mu podaří naskočit. Diagnostika většinou žádnou závadu nedetekuje. Koupil jsem kabel OBD pro značku Fiat zobrazil jsem si závislosti otáček motoru na době vstřiku a úhlu klapky a došel jsem k závěru, že chcípání motoru v nízkých otáčkách (např. při vyřazení rychlosti), je způsobeno dlouhým časováním vstřiku, takže se motor tzv. "uchlastal". Po nastartování motor zase běží jako by nic. Logickým závěrem bylo to, že za klapkou se musel nasávat tzv. falešný vzduch, lambda sondy to vyhodnotily jako chudou směs a počítač tento problém korigoval přidáním paliva. Upozorňuji, že tento děj odehrává především v režimu volnoběhu při prudkém snížení otáček motoru. Při normální jízdě s otevřenou klapkou je většinou vše OK, protože parazitické přisávání vzduchu je v poměru s proudícím vzduchem přes váhu vzduchu velmi malé. Je třeba zkontrolovat všech komponent na trase váha vzduchu - klapka sání – motor. Gumové hadice mohou být poškozeny i zevnitř díky působení odvětráváných par za skříně motoru. V mém případě jsem nic neobjevil. V systému e-learn pro Fiat Stilo jsem se zaměřil právě na systém ovětrávání par, protože jeho hadice je připojena právě za klapku sání. A zde se většinou nachází ten problém – ventil pro zamezení nasávání par ze skříně motoru při volnoběžných otáčkách. Pozor! Nejde o ventil ovládaný elektricky – nevedou k němu žádné kabely. Aktivuje se pouze podtlakem v sacím potrubí a přívod uzavře. Ten můj ventil ale vzduch propouštěl – někdy víc, někdy méně, protože píst uvnitř ventilu byl „vylágrovaný“ a jeho chod byl nahodilý. Jak ho najít? Na těleso škrtící klapky je napojeno několik hadic, které jsou nasazeny na kovové trubky vyčnívající z tělesa sací klapky. Jedna z nich má na sobě matici (tuším na 19 klíč) – a to je již zmíněný ventil. Výměna se dá udělat na ulici asi za 30 minut. Číslo dílu FIAT je 60593595 nebo 60811323 (fiat Stilo 1.8 16V) a dal jsem za něj cca 650 Kč. Než se vrhnete do obchodu, můžete udělat test - stačí stáhnout hadici, tu zaškrtit a přes přívod ventilu přetáhnout nějakou pevnou gumovou ucpávku.


Přílohy:
DSC02751.JPG
DSC02751.JPG [ 69.77 KiB | Zobrazeno 1047 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 bře 2019, 14:45 
Offline
Fiaťák

Registrován: 24 kvě 2009, 11:17
Příspěvky: 81
Zdravím kolegové,jezdím s tímto problémem už dlouho,teď před technickou,když jsem si z ŘJ mazal pro jistotu chyby,tak jsem zkusil přes FiatEcuScan ještě sledovat napětí na baterii při jízdě.Auto se chová pořád stejně,pokud vypnu klimu,která volnoběh jakžtakž udrží na nulou,že to nezdechne,tak mně nepravidelně při vyřazení na neutrál otáčky spadnou někam ke 200 - 300 ot/min. a pak se zase vrátí zpět na těch běžných 800.A teď jsem vysledoval,že to vždycky doprovází pokles napětí na baterii ze 14V až na 12V (baterii už jsem kvůli tomu měnil kdysi-bez úspěchu).Tyhle poklesy otáček vždy kopírují pokles napětí.Je to asi otázka pro autoelektrikáře,jestli je tohle kolísání napětí normální.Stejně tak nevím,jestli je pokles napětí až důsledkem nebo už příčinou kolísání volnoběžných otáček.Máte někdo nějaký tip ?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz