Stránka 1 z 2
					
				Rozvodové kolečko na klice
				Napsal: 05 úno 2013, 19:26
				od špunto
				Zdravím místní Fiatáře,já osobně nejsem majitelem Fiatu ale přítelkyně si zakoupila Punto 1,2 16V 85ps měnil jsem na tom silentbloky zadní nápravy brzdy a já nevím co ještě.Problém je v tom že z motoru tekl olej vypadalo to že je to spod ventil deklu ale bylo to nakonec z gufera vačky pod horním rozvodovým kolem byly od oleje celé rozvody.Gufero jsem vyměnil vše poskládal a hle po nastartování a lehkém zahřátí motoru tekl olej zase docela dost konkrétně z míst řemenice na klice usoudil jsem že bude tentokrát špatné gufero na klice.Takže jsem znova rozebral rozvody atd.....Hlavní problém je v tom že nemůžu ani zaboha povolit šroub malého rozvodového kolečka na klice,trhák trubka a nic ani tuk.Poradte jak to mám povolit mě už snad napadá jen nahřátí plamenem.Jinak motor má najeto 182000km.
			 
			
					
				Re: Rozvodové kolečko na klice
				Napsal: 05 úno 2013, 20:57
				od 6speed
				Pneumatický nebo elektrický utahovák-povolovák.Vrk,vrk a je to  

 
			
					
				Re: Rozvodové kolečko na klice
				Napsal: 05 úno 2013, 21:06
				od špunto
				Tak ten bohužel nemám až tak vybavenou garáž taky nee 

 
			
					
				Re: Rozvodové kolečko na klice
				Napsal: 05 úno 2013, 21:55
				od liborko
				já to vždy zapřu trubkou mezi zem a zuby řemenice,sice je to dost prasácké řešení  

  ale vždy jsem šroub povolil
 
			
					
				Re: Rozvodové kolečko na klice
				Napsal: 06 úno 2013, 15:20
				od kubito
				od nekoho si pujc pneumaticky utahovak ale velky ne maly na kola tim to nepovolis.
			 
			
					
				Re: Rozvodové kolečko na klice
				Napsal: 06 úno 2013, 19:42
				od špunto
				Předpokládám že tam je normální závit není tam opačný že ne?Ještě se zeptám odkud by to jinak mohlo téct když ne z gufera,olejový filtr vylučuju ten jsem komplet zrevidoval.Teklo to po vaně konkrétně na boku jak je řemenice mohlo by to být i z toho že by nějak zle těsnila vana?
			 
			
					
				Re: Rozvodové kolečko na klice
				Napsal: 06 úno 2013, 20:06
				od karelsoucek
				ano, může to být i kolem vany
			 
			
					
				Re: Rozvodové kolečko na klice
				Napsal: 06 úno 2013, 20:32
				od kubito
				no vetsinou to tece na vane. prodava se tam korkove tesneni nebo aspon na GT to bylo a to byla hruza stejne tak pod ventil dekl  

 
			
					
				Re: Rozvodové kolečko na klice
				Napsal: 07 úno 2013, 08:39
				od špunto
				Díval jsem se po novém těsnění na Autokelly a tam není nic takže uvažuju že to ůkladně očistím a vanu hodím jen na tmel dám ho tam trochu víc a snad to bude ok.....
			 
			
					
				Re: Rozvodové kolečko na klice
				Napsal: 07 úno 2013, 09:08
				od kubito
				na tmelu ti to jenom neudrzi... dival sem se ze na Kelly to nemaji ale zkus jakykoliv jine autodily a sezenes to bez problemu
			 
			
					
				Re: Rozvodové kolečko na klice
				Napsal: 07 úno 2013, 16:41
				od karelsoucek
				u MK1 1,2 16V 85 ps žádné těsnění není, je tam jen tmel.
			 
			
					
				Re: Rozvodové kolečko na klice
				Napsal: 07 úno 2013, 17:42
				od špunto
				Já zase nevím co to znamená MK1 je to rok 98.
			 
			
					
				Re: Rozvodové kolečko na klice
				Napsal: 07 úno 2013, 19:00
				od kubito
				Mk1 je oznaceni prvni serie punta
Mk1-1993-1999 oznaceni 176
Mk2-1999 oznaceni 188
Mk3-2005 oznaceni 199
potom grande punto a bla bla bla...
Proste Mk1 je to tvoje. Na GT mk1 se prodavalo tesneni korkove a jelikoz to ma stejnou vanu tusim tak to musi byt i na slabsi verze
			 
			
					
				Re: Rozvodové kolečko na klice
				Napsal: 07 úno 2013, 20:19
				od 6speed
				Ta vana je jenom na tmelu.Na ty kraje se toho musí naflákat třikrát tolik než jinam.Potom nechat zaschnout téměř do tuha,teprve potom přiložit na blok,šrouby dotáhnout jenom napůl a nechat doschnout do druhýho dne.Teprve potom dotáhnout na tvrdo a když to de tak olej nalít až za další den.Je to procedůra,ale pak to ani nekápne.Nevýhoda je,že za čas začne roznout vana 

 
			
					
				Re: Rozvodové kolečko na klice
				Napsal: 07 úno 2013, 20:21
				od liborko
				Pokud se nepletu tak ty starší motory 1.2 16V např.právě v puntech MKI,nebo bravo-brava apod. mají podobné,ne-li stejné vany jako mají 1.2 8V.Tudiž po celé ploše nemají rovnou dosedací plochu a jako těsnění se používá právě tmel,a až ty novější 16V mají tušim hliníkové vany s rovnou dosedací plochou po celém obvodu jako GT co psal Kubito,tzn.na korkové těsnění