Unik chladici kapaliny

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Unik chladici kapaliny

Příspěvek od turbom »

Ahoj panove.
Nekde mi unika chladici kapalina, ale nemuzu prijit na to kde. Vecer prijedu a nic. Rano odjizdim a na podlaze je par kapek- asi jedna cajova lzicka chladici kapaliny. Je to na prave strane nekde pod remenem. Zkouseli jsme tlakovat chladici system, vse drzelo. Ale problem pretrvava. A druha vec, mozna s tim souvisi. Nekdy slysim takove bublani pri jizde na prave strane od ridice.
Naposledy upravil(a) turbom dne 25 zář 2013, 19:19, celkem upraveno 1 x.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Reklama
 

CrazyApe
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 365
Registrován: 09 čer 2011, 19:50

Re: Unik chladici kapaliny

Příspěvek od CrazyApe »

Nebude to vymenik topeni ?
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Unik chladici kapaliny

Příspěvek od turbom »

Ahoj, dik za tip. Jelikoz ale nevim, kde je a jak poznam, ze je spatny, mohl by ses rozepsat trosku vice?
Dnes rano mi vynechavalo topeni. Chvili foukal teply, chvili vlazny vzduch.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Unik chladici kapaliny

Příspěvek od liborko »

turbom píše:Dnes rano mi vynechavalo topeni. Chvili foukal teply, chvili vlazny vzduch.
Protože máš v okruhu vzduch,proto ti vynechává topení-fouká vlažně a slyšíš bublání.Budeš to muset odvzdušnit,a jak psal kolega bude nejspíš špatný i výměník. Když pohledáš tak se to tu už řešilo a určitě tu budou i fotky výměníku
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: Unik chladici kapaliny

Příspěvek od Pepik »

S výměníkem to nemá nic společného když mu to kape venku o řemenu.Netěsní "O"kroužek dole na motoru jak tam vstupuje ta kovová trubka.Tipoval bych to na počínající vadu těsnění hlavy motoru.Proto to bublání,tlakuje se to spalinama z válců.Natlakuje, pak to stydne a pustí trochu kapaliny.U Punta občas kontroluju stav chladící kapaliny po příjezdu a před odjezdem.Podle rozdílu výšky hladiny teplé a studené kapaliny se dá s předstihem zjistit počínající závada těsnění po hlavou.Jakmile se rozdíl začne zvětšovat tak mám jasno.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Unik chladici kapaliny

Příspěvek od liborko »

Pochopil jsem to tak ze mu to kape na podlahu uvnitr auta,ale pokud je to mimo auto tak to bude jak pises
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Unik chladici kapaliny

Příspěvek od turbom »

Chlapi, bubla to uz od koupe - 3 roky zpatky. Kdyz jsem auto koupil, tak jsem se zhrozil a nechal vymenit chlad. kapalinu, jeste jsem se ptal mechanika. Rikal, ze nevidi zadny problem - uz tehdy jsem mel obavy, ze je to tesneni.
Odpovedel, ze v nadobce se bubliny neobjevuji, takze ok. Jezdil jsem dal, obcas bublala kapalina - nekde vpravo jakoby pred spolujezdcem, ale neunikala. Akorat jsem mel pocit, ze se auto slusne hreje. Dost casto se zapinal vetrak, kdyz auto po jizde chvili stalo na volnobeh. Letos odesel termostat-auto netopilo vubec, dal se novy a odvzdusnovalo se, ale byl to porod- porad tam byl vzduch a par km jsem popojizdel s teplotou hodne nad 100 (snad neuvaril?). A od te doby se objevuji kapky chladici kapaliny na podlaze jakoby pod remenem. Hladina je asi 5 cm pod minimem-dolival jsem asi 2 mesice zpatky. Auto pujde na opravu, jen bych rad vedel, co byto mohlo byt. Muj tip je take na netesnost a mozna i to tesneni pod hlavou?
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: Unik chladici kapaliny

Příspěvek od Pepik »

Punto se strašně blbě odvzdušňuje,protože vyrovnávací nádržka není výš než chladič.Jedině kde se mi to daří odvzdušňovat,tak na chladiči.Nechám tu plastovou zátku mirmě otevřenou a po otevření termostatu odchází vzduch.Musí se to dělat opakovaně.Napadlo mě co by se dělo,kdyby se místo té zátky dal automatický odvzdušňovák na radiátory.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Pornosor
Začátečník
Příspěvky: 43
Registrován: 23 kvě 2011, 15:33
Bydliště: praha

Re: Unik chladici kapaliny

Příspěvek od Pornosor »

mě unikala chladící kapalina a je to nemrazkou na motoru..bohuzel musela prevodovka ven a rovnou sem dal udelat spojku...sem zvedav kolik si budou zejtra kostovat v servise :D
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Unik chladici kapaliny

Příspěvek od turbom »

Auto je na oprave. Kapalina sla na 2 krajnich valcich dovnitr nebo ven pres tesneni. Jsem zvedavy, jak se auto bude chovat a zda bude po problemu.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
gilerakk
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 18 říj 2010, 21:44
Bydliště: Popůvky

Re: Unik chladici kapaliny

Příspěvek od gilerakk »

Ahoj,

taky mám problém u Punta MKII 1.2 8V s únikem chladící kapaliny.
Vypadá to, že mi to uniká z trubky, která vede do čerpadla.
Lze to vyměnit (trubka či těsnění)? Nikde jsem nenašel tento typ závady.

Díky moc za rady!
Přílohy
netesnost.jpg
netesnost.jpg (161.53 KiB) Zobrazeno 5790 x
Fiat Punto 1.2 8V 2002 44kW
Skoda Octavia Tour 1.9TDi PD 2009 74kW
Uživatelský avatar
Hawkeye.94
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 25 pro 2012, 23:53
Bydliště: Praha

Re: Unik chladici kapaliny

Příspěvek od Hawkeye.94 »

To bude jen špatnej O-kroužek. Jen až to budeš měnit tak to chce trochu začistit jak na bloku tak na hadici
1993 Punto 85 16v Sporting 4dv. (ve stavbě do nádherný kastle)
1997 Punto 60 SX (kompletní přestavba z 55 S) - prodáno
1991 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole
1996 Audi Coupé 2.0
2000 Audi Cabriolet 1.8 20v
J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: Unik chladici kapaliny

Příspěvek od J_K »

Přesně jak píše Hawkeye.94, je tam jen silnější o-kroužek, který vlivem teploty po letech ztvrdne a propouští. Také jsem to řešil a výměna je hračka. Stačí vzít odpovídající rozměr z univerzální sady a nahradit jím originál. Očistit styčné plochy, máznout vazelínou a zatlačit trubku s o-kroužkem zpátky do bloku.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Unik chladici kapaliny

Příspěvek od peta.smolik »

turbom píše:Ahoj, dik za tip. Jelikoz ale nevim, kde je a jak poznam, ze je spatny, mohl by ses rozepsat trosku vice?
Dnes rano mi vynechavalo topeni. Chvili foukal teply, chvili vlazny vzduch.
Já myslim že máš prochcanou vodní pumpu, soudím podle toho kde je pod autem voda..
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Vladik32
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 23 bře 2014, 14:03

Re: Unik chladici kapaliny

Příspěvek od Vladik32 »

Mám otázku k tejto téme, uniká mi chladiaca kvapalina pri telese termostatu (vid obrázok) len na opačnej strane. Dá sa to nejako opraviť, alebo ako sú spojené tie dva kusy spojené? Ide o Punto 1,9 JTD 80
Přílohy
42514555.jpg
42514555.jpg (152.36 KiB) Zobrazeno 5608 x
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“