Stránka 1 z 1

vyměna motoru multipla 1.6 76kw

Napsal: 24 lis 2013, 12:36
od klok
Zdravím,
chtěl bych se zeptat. Budu muset měnit motor na multipla 1.6 76 kw. Lze použít stejný motor z fiat merea, bravo...jde mě o to zdá li bude pasovat na převodovku, případně jestli nebude jiný problém např s jednotkou atd.
díky

Re: vyměna motoru multipla 1.6 76kw

Napsal: 25 lis 2013, 19:17
od Tomas-Oaza
pasovat by ti mel,ale nebude ti sedet kod motoru a neprojdes na STK

Re: vyměna motoru multipla 1.6 76kw

Napsal: 16 pro 2013, 15:58
od kubiii
Tomas-Oaza píše:pasovat by ti mel,ale nebude ti sedet kod motoru a neprojdes na STK
Pokud jde o shodný TYP motoru, tak není problém, ČÍSLO motoru sedět nemusí.

Re: vyměna motoru multipla 1.6 76kw

Napsal: 17 pro 2013, 07:06
od Tomas-Oaza
to mam na mysli kod_typ. cisla se uz neeviduji.

Re: vyměna motoru multipla 1.6 76kw

Napsal: 22 led 2014, 00:09
od multipla
zdravim .vymenu motoru mam jiz za sebou .hledej oznaceni kod motoru 182 A4000 to jest na tvoji 1.6 16v 76kw - najdes to ve fiat brava a marea - motor 1.6 s plastovym sanim .

Re: vyměna motoru multipla 1.6 76kw

Napsal: 04 dub 2015, 11:43
od Lak007
Mam dotazy k vymene. Taky mne to ceka...
Lze menit pouze motor, prevodovku nechat na miste?
Da se vytahnout nahoru,nebo se to musi spustit dolu?
Musi se kvuli prostoru udelat nejake "neprijemne" kroky jako rozebrat klimatizaci,....?
diky.

Re: vyměna motoru multipla 1.6 76kw

Napsal: 29 kvě 2015, 23:11
od bateriebigos
Výmena motora MULTIPLA 1,6 16V:
Auto na zdviháku, pod ním drevené palety s paleťákom príp. menším zdvihákom lebo bude treba pridvihovať a spúšťať motor na rôznych stranách.
Motor najprv podvesiť (zabezpečiť) z hora a po povolení a demontáži silenblokov a prevodovky a samozrejme káblovačky a chlad. potrubia ku chladiču.
Klim. kompresor nerozpájať okruh s chladivom ale iba ho vyvesiť vedľa chladiča. V MUFLE je na to dosť priestoru, aj keď v DOBLE je viacej.
Postupným odstrojovaním vybrať motor spodom. Ostane na paletách, karoseria na zdviháku hore.
Bacha na dllhu trubku od hydraulickeho okruhu riadenia. Ktorá vedie od serva k valcu riadenia popred chladič, aby sa hydraul. kvapalina chladila.
Myslím že to vyšlo z celou nápravnicou a trebalo odpojiť aj od volantu tyč riadenia, tiahla od radiacej páky, spojkové lanko....
Pre mechanika čo to nerobí pravidelne dosť namáhavá a zdĺhavá operácia. Ale ide to systematicky a postupne.
Potom sa po odpojení homokinetických kĺbov zistí že sa jeden z nich úplne rozsypal, a majiteľovi to nedá a chce vymeniť obidva. Potom sa zistí že tečie chladič a keď je motor von sa to mení lepšie, a keď je to všetko dole sa lepšie ošetruje zkorodovaná karoseria tak sa hodí kompletný nástrek podvozku atď.
A takto to ide do peňazí a investujú sa stovky a tisícky eur do rekonštrukcie MUFLI ktorá sa dá predať max. za 1000€ :-)

Re: vyměna motoru multipla 1.6 76kw

Napsal: 28 črc 2015, 22:53
od savers
Zdravím Vás, nechali jsme vyměnit motor 1.6 na Multiple a nedaří se nám ho rozchodit. Možná je problém v tom, že původní motor měl plastové sání a my jsme pořídili typ s hliníkovým sáním resp. mechanik ho s nějakými úpravami vsadil do Multiply (plastové sání bylo zachováno). Není to specialista přes Fiaty, ale prý základ toho motoru by měl být stejný. Motor nemá výkon, za studena je to sice lepší, ale po ohřátí a pokusu o akceleraci motor cuká a při vyřazení rychlosti občas chcípne. Toto se projevuje i na volnoběh. Na diagnostice se ukázala chyba na vstřiku, ale po výměně pořád žádná změna. Rozvody byly vyměněny za pomocí doporučovaného přípravku, přeskočené nejsou. Veškerá čidla také vyměněna, buď nová nebo z původního motoru a pořád nic. Už si s tím nevíme rady. Chtěl bych proto požádat někoho zdatného přes tento typ motorů, zda je vůbec možné tyto motory v Multiple zaměnit, případně co si při této výměně pohlídat. Děkuji.

Re: vyměna motoru multipla 1.6 76kw

Napsal: 04 srp 2015, 08:04
od Mišan
Podobné projevy měl motor po výměně rozvodů v mém případě. První výměna před několika lety byla bez prolémů, ale při druhé to zhášelo, netáhlo, občas i střílelo do výfuku. Nechal jsem to celé překontrolovat, ale i druhý mechanik tvrdil, že rozvody jsou v pořádku. Udělal ale nové nastavení řídicí jednotky - adaptaci na nové podmínky a od té doby jezdí perfektně. Prý se to stává u starších opotřebených motorů...