Právě je 19 črc 2019, 12:24





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Kardan. Panda II, 4x4, Climbing
PříspěvekNapsal: 07 led 2014, 03:16 
Offline
Začátečník

Registrován: 07 led 2014, 02:58
Příspěvky: 7
Měnil jste někdo ložisko uprostřed kardanu? Připadá mi, že to nejde rozebrat. Když vyndám celý kardan, nevyteče mi olej z převodovky a z viskozní spojky? Díky za radu.


Nahoru
 Profil  
 

 Předmět příspěvku: Re: Kardan. Panda II, 4x4, Climbing
PříspěvekNapsal: 01 pro 2017, 20:10 
Offline
Začátečník

Registrován: 16 zář 2016, 16:40
Příspěvky: 38
Pro všechny,kteří to budou muset řešit(a budou muset),i mě to čeká v brzké době....

Kříž ani ložisko jen tak v domácích podmínkách na kardanu vyměnit nelze,jediné,co jde doma vyměnit jsou přední a zadní homokloub a při roztržení nějaké z jejich manžet,to jde alternativně zbastlit jinou manžetou(třeba z nějaké poloosy),originál samostatná manžeta s plechovým pouzdrem je téměř nesehnatelný artikl.

Jsou tedy v podstatě 3 možnosti
Kardanservis-musí to být za dobrou,rentabilní cenu
Koupě nového kompletního kardanu-drahé
Shánění staršího jetého kardanu-jednak loterie,na inzerci téměř nesehnatelný a když se objeví vrak,je to spolu s převodovkou první věc,která vždy chybí

Kardan se začne projevovat kolem 150-200tis km,těch 200 je už spíš na totální výměnu

Ty středová ložiska a křížky,které se semtam objevují na internetu nejsou vhodná pro běžného smrtelníka,ale spíš pro kardanservisy atd. V domácích podmínkách je nákup těchto dílů k ničemu a v kardanservisu je od vás nevezmou,kvůli záruce,použijí pouze vlastní s vysokohorskou přirážkou(ty samé)

Při výměně těchto dílů se musí na kardanu odřezat/odbrousit sváry,vylisovat celý střed spolu s křížem a ložiskem,repasovat střed s křížem výměnou kompletního křížku a celý komplet spolu se středovým ložiskem nalisovat zpět do kardanových trubek,pokudmožno do předem označených,předchozích poloh(potud by to šlo doma),ale....

Potom se musí střed znova přesně obvařit k trubkám a kompletní kardan s homokloubama se musí vyvážit upnutý na speciální vyvažovačce při vysokých otáčkách-tam se potom navařují na kardanové trubky různé kousky závažíček,podle nevývažku,který to vyblije na mašině a to už doma nikdo neudělá

Kolik tato procedura stojí je hádání z věštecké koule,někde za hubičku,někde nerentabilní k ceně nového kardanu a taky ne každý kardanservis to umí dobře,je to asi něco jako s turbem :)

Kždopádně,pokud to tam někdo budete dávat na repas,dbejte na to,ať vám tam dají variantu křížku s přístupnou maznicí,prodlouží se tím životnost kardanu minimálně na dvojnásobek :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kardan. Panda II, 4x4, Climbing
PříspěvekNapsal: 04 pro 2017, 21:38 
Offline
Začátečník

Registrován: 04 pro 2017, 21:31
Příspěvky: 1
Ve Fiatu řekli, že se mění celý kardan (32 tis. Kč) . Měl jsem problém s uložením středového ložiska(rozervané) + vůle v křížovém kloubu ("cvakavý" zvuk při zatáčení). Pomohla firma Kardanservis Ostrava: rozřezání kardanu, výměna kříž. kloubu, ložiska, uložení, vyvážení kardanu. Celkem cca 4500,- Kč. Kardan jsem vymontoval a namontoval sám, celkem nic na tom není. Auto mezitím jezdilo jen na přední pohon. S opravou jsem spokojen, 3 roky jezdí bez problémů.

Pravdou je, že se začíná zvětšovat vůle v kloubu na konci kardanu, to už asi opravitelné nebude..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kardan. Panda II, 4x4, Climbing
PříspěvekNapsal: 22 čer 2019, 11:40 
Offline
Začátečník

Registrován: 16 zář 2016, 16:40
Příspěvky: 38
Tak ve svých dovednostech jsem trochu pokročil a beru zpět,co jsem před časem napsal :roll:

Středové uložení kardanu jde normálně vyměnit a jde to v domácích podmínkách! Tak samo jdou snadno vyměnit oba homokinetické klouby,které jsou vepředu i vzadu totožné

Homokloub:

https://eshop.autorozvody.cz/cz/dir/1-1/1/0/635064


Středové ložisko:

https://eshop.autorozvody.cz/cs/tdc/fiat/panda-(169_)/12-4x4/lozisko---montaz/1-35-5055-18093-100400%7C100703%7C100839


Více napoví přiložené fotografie.
Polohy obou částí kardanu není třeba před rozpojením značit. V tisícihranu je jedna drážka jiná a vzájemná poloha kvůli vyvážení celku je tím zaručena. Ve středovém tisicihranu to drží docela fest a musí se to odbít s rozumem od sebe,je to tam zalepeno na nějaký loctite na ničem jiném to nedrží,není tam žádné pero ani nic jiného . Dobře přemýšlejte,kde tlouct a čím, ať se tím nezničí křížek. Před stažením ložiska bacha na gumový o kroužek,který je před ložiskem! Ideální aby to dělaly 2 osoby, jedna tluče a druhá přidržuje kardan, ať se to nezačne příčit. Semtam pootočit a tlouct z druhé strany, já jsem tloukl tam, kde je to na fotce a nic se neponičilo

Středový křížek by šel asi vyměnit taky,ale nedělal jsem to a nevím zda k tomu nebude potřeba soustruh kvůli správné poloze a správnému vycentrování křížku. Zajištěné to je v okách záseky v materiálu a asi by to šlo po výměně na novém křížku bodnout COčkem-tak jsem to viděl někde na UK stránkách

Oba homoklouby na koncích jsou jen nasunuty na tisícihranu a zajištěny vnější segerovkou-ta je přístupná po oddělání víka komokloubu.
Bez kardanu se dá dočasně normálně jezdit,nic se s tím nestane ani žádný olej z ničeho nevyteče
Hodně zdaru!

ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | kia-club.net | suzuki-forum.cz