Stránka 1 z 1

Ritmo TurboDS

Napsal: 18 říj 2005, 10:04
od PiP
Mal som Fiat Ritmo TurboDS. :P Bol to môj prvý diesel takže si toho so mňou užil :roll: . Každú zimu min. 1x mi zamrzla nafta. :x Bol to nezmar. :twisted: Najazdil som na ňom 270 000km. :P A ešte stále jazdí druhý majiteľ. :P Rýchlý, živý, úsporný, spoľahlivý. :P Nikdy som nemal väčšiu spotrebu ako 6l. A to som chodil hodne rýchlo (130-140km.) :P Pri 90km cca 4.5l. Ale to nebolo ono to auto sa pítalo do otáčok potreboval aspoň 110km kôli turbu. :twisted: :twisted: :twisted:
Motor 1929-na, 59KW/80k, 4200 ot/max, 170km, 0-100 ...... 12.5s.

Napsal: 26 říj 2005, 21:59
od Marcel 20VT
taky jsem ho měl a bylo to moc hezký a příjemný auto - dodnes se za ním otočím když ho potkám!

Ritmo TDS

Napsal: 19 pro 2005, 19:04
od gaspaco
nemáte náhodou někdo zkušenost s tímto autem jak ho předělat na obyč diesel, popřípadě co je k tomu nutné? Protéká mi celkem dost turbo a 5000 Kč se mi do opravy dvakrát nechce :(
Díky za případné rady.

Ještě bych měl jeden dotaz a to takový, jestli ještě nějaký model Fiatu z těch let má naftové čerpadlo také nahoře poháněné od rozvodů.

Napsal: 19 pro 2005, 23:52
od prevod
gaspaco >.. odpoviem Ti na 2. dotaz ... a sice ,podobny model je Regata ..teda motor (to v pripade 1,9 TD) ..je identicky v oboch modeloch ...

Napsal: 20 pro 2005, 22:21
od Marcel 20VT
jestli chceš tohle auto předělat na obyč dýzl tak ti nerozumím,to tě 5táců tak moc vytrhne že je ti líto dát to auto do kupy aby zase lítalo? V tom případě to turbo vyndej a jen spoj parohy s výfukem a sání s filtrem.

Problém

Napsal: 23 pro 2005, 18:53
od gaspaco
no hlavně nevím, kam mám dát tzv. odsávání od kliky - je to tak 2 cm tlustá hadice, která vede ze předu bloku až do potrubí k turbo - čili když tam to turbo nebude, tak ten druhý konec nemám kam dat :cry: Nevíte kam to vede na obyčejném dýzlovi ?

Napsal: 27 pro 2005, 09:38
od PiP
Musíš upraviť sacie potrubie konkrétne časť (filter - sacie) potrubie. Dlhá čierna hadica by sa mala zapojiť za vzduchový filter. :arrow: Ale turbo môžeš omedziť alebo úplne vyradiť aj prestavením palivového čerpadla. :P Ja som to robil vždy na mojom Ritme pred Emisnou. Poznač si polohu škrtiacej klapky prívodu nafty do čerpadla. A môžeš aj polohu skrutky regulácii volnobežných otáčok. :shock: Pridaj hodne volnobeh a priškrť prísun nafty. Keď to preženieš stratíš aj 15 koní a turbo sa úplne odstavý. :!: Chce to kompromis a vyhrať sa stým nastavením. :roll: Pokial Ti neukazuje tlak plnenia turba na prístrojovke tak do toho nechoť.
Ak to budeš skúšať nastav si maximalny tlak na 0.3Baru Turbo Ti bude zaberať na 5 - ke pri 110km rýcjhlosti. Na 4- ke pri 80km. Výkon Ti spadne na cca 70 koní. Ale bude to lepšie ako keby si ho nemal. Skúšal som aj opak zvýšil som prítok nafty a výsledok: nechci vedieť potrhalo mi to turbo hadicu. Zháňal som ju 2mesiace. :evil:

to PIP

Napsal: 28 pro 2005, 00:45
od gaspaco
díky moc za rady. Nasadím teda motor a uvidím nó. S tím čerpadlem nevim nevim, moc se mě do něj nechce šahat, protože jedno mi už předtím teklo a mojí blbostí jsem ho zničil. Po té jsem sehnal jiné a to má všechny šrouby na čerpadle označené zelenou barvou, aby se hned vědělo jak má být nastavené. Toho čerpadla se upřímě řečeno i dost bojím. Kdejaká prkotinka stojí nehorázné peníze. Originál Bosch stojí 100 tisíc !!!! A nedělám si legraci. Každopádně fakt díky za rady :D

Napsal: 04 led 2006, 21:47
od Marcel 20VT
to čerpadlo je tuším bosch a to jsou dobrý čerpadla a nepamatuju že by to někomu dělalo problémy. Dej to do kupy a lítej s větrem o závod

Napsal: 16 dub 2006, 18:44
od mareaHLX
to pip:
Vyrábět z TD-D je holej nesmysl,už z toho důvodu,že D má tlaky o 5-10 vyšší.Ty se u TD doplňují turbem.Sám vím,když mě na 1,9TDS Ritmu vydechlo turbo,tak to vůbec nejelo do kopců a při akceleraci,motor je potom nadměrně zatěžován teplem od špatně spálené nafty,která je vstřikována vyšším tlakem do nízce prohřátého vzduchu oproti klasickému D. Takže potěš motor, jestli to bude někdo vyrábet,nehledě na to,že si rozhasí čerpadlo,které bude těžko dávat zpátky(měl by být i jiný předvstřik,kdyby to celé nebyla hloupost).Pokud mám turbo,tak bohužel musím na opravu našetřit(5tis.mě stála GO turba bez papíru před 8-9lety),takže to není žádná drahota anebo si koupit UNO 1,3D. :evil: